سرخط خبرها
 معاون ناحیه یک منطقه2:

شرکت آب برای رفع بوی فاضلاب همکاری کند

  • کد خبر: ۶۳۳
  • ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۵
شرکت آب برای رفع بوی فاضلاب همکاری کند

محبوبه فرامرزی - معاون ناحیه یک منطقه2 مشهد گفت: شرکت آب برای رفع مشکلات مردم در حوزه فاضلابی که به کوچه‌ها سرازیر می‌شود، بیشتر همکاری کند.
جواد علی‌نژاد در گفت‌وگو با شهرآرامحله می‌گوید: هوا گرم شده و ما با مشکل سرازیر شدن فاضلاب به کوچه‌ها در ناحیه‌مان بیشتر مواجه هستیم. با افزایش دما، بوی نامطبوعی از جوی‌ها و جدول‌ها استشمام می‌شود که باعث نارضایتی مردم می‌شود.
وی به ماده 688مجازات اسلامی اشاره می‌کند و می‌گوید: هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زائد، ریختن مواد مسموم کننده در رودخانه‌ها‌، زباله در خیابان‌ها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیر مجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبان چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد. این متن این ماده قانونی است.
علی‌نژاد ادامه می‌دهد: ریختن زباله و فاضلاب در خیابان هم در این ماده در نظر گرفته شده است. پس یعنی کاری که بعضی از مردم انجام می‌دهند جرم است و امکان پیگرد قانونی دارد.
معاون ناحیه یک منطقه2 مشهد خاطرنشان می‌کند: در این‌باره ادارات محیط زیست و مراکز بهداشت، مدعی‌العموم هستند و نقش شرکت آب و فاضلاب و شهرداری همکاری با این مدعی‌العموم است.
وی به وجود شوراهای سلامت در شهرداری‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: اعضای اصلی این شورا، نمایندگانی از محیط زیست، مرکز بهداشت، شرکت آب و فاضلاب و ...هستند. این شورا ماهانه تشکیل شده و اعضای آن مسائل بهداشتی محلات را بررسی می‌کنند.
علی نژاد این‌طور توضیح می‌دهد: کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و شبکه فاضلاب در شهر وجود دارند، پیمانکار شرکت آب و شهرداری طی سال بارها کانال‌ها را ضدعفونی می‌کنند و شست‌وشو می‌دهند اما مشکل جایی است که مردم فاضلاب خانه‌هایشان را به طرح اگو یا همان شبکه فاضلاب شهری وصل نمی‌کنند. 
معاون ناحیه یک منطقه2 مشهد علت این مشکل را نبود توان مالی در شهروندان ذکر می‌کند و می‌گوید: وصل شدن به اگو برای مردم مستلزم بار مالی است، به همین دلیل خیلی از مردم ترجیح می‌دهند فاضلاب خانه‌شان به اگو وصل نباشد.
وی ادامه می‌دهد: متأسفانه در محلات هدایت، شفا و ایثارگران به وفور این مشکل وجود دارد و باعث نارضایتی دیگر اهالی شده است. 
علی‌نژاد یادآور می‌شود: در این‌باره هرچه تراکم ساختمانی بیشتر باشد هزینه سنگین‌تر است و احتمال پرداخت نکردن هزینه اتصال بیشتر می‌شود. از سویی این را در نظر بگیرید که در یک آپارتمان یکی دو همسایه هزینه اتصال را پرداخت نکنند باز هم مشکل به وجود می‌آید.
وی به اتصال 70درصد از خانه‌های محلات ایثارگان، شفا و هدایت به اگو اشاره می‌کند و می‌افزاید: در شبکه آب‌های سطحی، شهرداری مجبور است با تانکر این کانال‌ها را شست‌وشو دهد تا بوی نامطبوع آن اهالی را آزار ندهد. این همان هزینه مازادی است که به شهرداری تحمیل می‌شود.
علی‌نژاد پیشنهاد می‌دهد: در این‌باره مرکز بهداشت به عنوان مدعی‌العموم باید جدی‌تر عمل کند. حتی اگر لازم باشد متخلفان را به مراجع قانونی معرفی کند. از سوی دیگر شرکت آب و فاضلاب برای اقساطی کردن هزینه اتصال اگو با مردم همکاری کند.
وی در ادامه می‌گوید: اگر شرکت آب این هزینه را روی قبض آب سرشکن کند و اقساط آن را طولانی‌تر از مردم دریافت کند قطعا مردم هم همکاری خواهند کرد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->