سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرقت موتورسیکلت روی «دیوار»

  • کد خبر: ۶۳۵۴۴
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
سرقت موتورسیکلت روی «دیوار»
پلیس مشهد راز سرقت‌های سریالی متهمان مجازی را برملا کرد
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

روایت اول: نقشه فرار

در نگاه اول افرادی معمولی به نظر می‌رسیدند که مثل همه مشتریان دیگر تصمیم به خرید موتورسیکلتم داشتند. بررسی‌های کارشناسانه‌شان که تمام شد سوار موتورسیکلت شدند تا برای ارزیابی نهایی با آن دوری زده باشند. موتور را که روشن کردند خیلی آرام به راه افتادند و برای جلب اعتماد من ابتدا به صورت دایره‌وار دو مرتبه داخل خیابان دور زدند و بعد هم با سرعت بالا از محل دور شدند.
ابتدا متوجه نشدم، اما همین‌که زمان گذشت فهمیدم رودست خورده‌ام. خودم با دست خودم کلید موتورسیکلتم را به سارقانی داده بودم که از قبل نقشه فرار را کشیده بودند. موضوع را به پلیس اطلاع و شماره پلاک موتورسیکلتم را دادم، اما چه سود که سرمایه‌ام همانند آب خوردن از کفم رفته بود.


روایت دوم: فروش زیر فی بازار

پول لازم بودم و تنها وسیله دم‌دستی برای فروش، موتورسیکلتی بود که ماه‌ها برای خریدنش تلاش کرده و بی‌خوابی کشیده بودم. همانند بقیه مردم آگهی فروش آن را داخل سایت دیوار منتشر کرده و برای اینکه زودتر از موعد به فروش برسد قیمتش را زیر فی بازار اعلام کردم.

مردی جوان خیلی زود با من تماس گرفت و نشانی خانه‌ام را گرفت و طولی نکشید که به همراه فردی دیگر به سراغم آمدند. زیر و بم موتورسیکلتم را بررسی کردند و کمی هم برای قیمت چک‌وچانه زدند. سوئیچ موتور را گرفتند تا موتور را بررسی کنند. تا به خودم بیایم گاز موتور را گرفتند و رفتند. هرچه دورتر می‌شدند با خودم می‌گفتم: همین الان دور می‌زنند و به سمتم می‌آیند. اما آن‌ها دور و دورتر شدند و کم‌کم از مقابل چشمم محو شدند. حتی اگر دادوبیداد به راه می‌انداختم و فریاد «دزد... دزد» سر می‌دادم هم افاقه‌ای نمی‌کرد.
موضوع را به پلیس گزارش کردم و صورت‌جلسه سرقت هم در محل تنظیم شد، اما من ماندم و بدهی مالی‌ام که قرار بود با فروش موتورسیکلت صاف شود.


روایت سوم: من دزد نیستم

گزارش سرقت‌های سریالی موتورسیکلت از سوی ۲ مرد جوان که همگی شگردی مشابه داشتند با توجه به موقعیت جغرافیایی ارتکاب جرم پای عوامل انتظامی در کلانتری ۲۴ مشهد را به میان کشید.
تحقیقات این پرونده از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری میرزاکوچک‌خان مشهد آغاز شده بود که ۸ شاکی به این مجموعه انتظامی مراجعه و علیه متهمان پرونده اعلام شکایت کردند. مأموران در همان ابتدای پیگیری‌های تخصصی خود با استفاده از مستندات موجود و همکاری مال‌باختگان چهره فرضی متهمان پرونده را ترسیم کردند و تحقیقات میدانی خود را برای به دام انداختن سارقان ادامه دادند.

مجریان قانون پس از چند روز تلاش اطلاعاتی و رصد میدانی سرانجام رد یکی از متهمان این پرونده را زدند و در اقدامی غافل‌گیرانه این فرد را که بدون سابقه کیفری بود در مخفیگاهش به دام انداختند. متهم به دام افتاده، اما منکر بزه انتسابی خود شد و مدعی بود که دزدی‌های موتورسیکلت کار او نبوده است.
این مرد جوان در اظهارات خود ضمن لو دادن همدستش به پلیس او را عامل اصلی این سرقت‌های سریالی خواند و مدعی شد که طرح و نقشه دزدیدن موتورسیکلت‌ها و شناسایی آن‌ها در سایت واسطه‌گر دیوار کار او بوده و این فرد هیچ نقشی در ارتکاب جرائم نداشته است.


روایت پلیس: در پی یافتن سارق اصلی هستیم

در حالی متهم به دام افتاده برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه چهار قرار گرفت که فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دیگر ابعاد این پرونده گفت: بنا بر گزارش‌های محلی اغلب سرقت‌های سریالی موتورسیکلت با شگرد مشابه از سوی متهمان این پرونده در منطقه طبرسی اتفاق افتاده است که متهمان ابتدا موتورسیکلت مورد نظر خود را در یکی از سایت‌های واسطه‌گر شناسایی کرده و بعد از قرار ملاقات با فروشنده و جلب اعتماد وی نقشه شوم خود را عملی می‌ساخته‌اند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری میرزاکوچک‌خان مشهد با استفاده از سرنخ‌های به دست آمده از متهم اصلی پرونده در اقدامی اطلاعاتی او را شناسایی کردند و پیگیری‌ها برای دستگیری او ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد از شهروندان خواست در زمان فروش وسایل نقلیه خود حتما جوانب احتیاط را رعایت کنند و قرار ملاقات با خریداران را حتما در اماکنی همچون بنگاه‌های معاملات فروش خودرو و موتور بگذارند. علاوه بر این در زمان رویارویی حضوری با خریدار کارت هویتی او را گرفته و نیز در زمان پرداخت، مشخصات کارت بانکی را با کارت هویتی خریدار تطبیق دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->