آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

هشدار وزیر بهداشت درباره موج سهمگین کرونا در هفته آینده

  • کد خبر: ۶۴۱۱۰
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
هشدار وزیر بهداشت درباره موج سهمگین کرونا در هفته آینده
وزیر بهداشت گفت: با شرایط حاضر در طول هفته پیش‌رو موج بیماری بسیار سهمگین‌تر خواهد شد. مراسم شب احیا باید با شرایط ویژه و با برنامه‌ریزی و فکر انجام شود. نباید بهانه‌ای برای بدنام کردن خودمان دست دشمن دهیم.
به گزارش شهرآرانیوز، سعید نمکی امروز در جلسه ستاد کرونای استان زنجان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقدیر و تشکر از کادر درمان و همراهی مسئولان نظامی و انتظامی استان در راستای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: اگر مردم همراهی داشته باشند اوضاع بیماری کرونا و شرایط شیوع آن تحت کنترل در می‌آید، اما گا‌ها عدم همراهی و رعایت پروتکل‌ها سبب می‌شود تا خسارات جبران ناپذیری تحمیل شود.





وی افزود: در طول سال گذشته کل کشور از لحاظ امور مختلف خصوصا کرونا در شرایط سختی قرار داشت، اما کشور ما توانست با همکاری همه جانبه از این برهه سخت عبور کند و در این زمینه از برخی کشور‌ها نیز در کنترل بیماری کرونا پیشی گرفت.





وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه با توجه به تحریم‌ها در روز‌های نخستین شیوع بیماری کرونا کمبود لوازم بهداشتی محسوس بود گفت: با عزم جدی و راسخ و البته تلاش و همراهی مردم نه تنها اینکه مسئله کمبود مرتفع شده بلکه به یکی از کشور‌های صادر کننده لوازم بهداشتی نیز تبدیل شده‌ایم.  





وی با بیان اینکه در طول سال اخیر با سه جهش این ویروس منحوس که نفس‌ها را به شماره انداخت عبور کردیم، تصریح کرد: شرایط حاضر نیز با جهش ویروس محقق شده و باید راه خروج از شرایط حاضر پیدا شود، اما با شرایط حاضر در طول هفته پیش‌رو موج بیماری بسیار سهمگین‌تر خواهد شد.





نمکی عنوان کرد: مسئولان بهداشتی همواره در حال خدمات‌رسانی هستند و اندکی در این امور قصور نداشته‌اند با این حال امیدواریم با تجربه‌ای که در طول شیوع این بیماری بر کشور تحمیل شد و از آن با موفقیت عبور کردیم در این برهه نیز موفق عمل کنیم با این وجود علی‌رغم تمام مشکلات کادر درمان اندکی از خدمت‌گزاری کوتاهی نخواهند کرد.



وی خاطر‌نشان کرد: باید همه مردم و مسئولان به دور از سیاست‌زدگی راهکار موفقیت را در پیش گیرند، اما متاسفانه برخی از افراد در این فکرند از این موضوع سوء‌استفاده کنند، اما باید این افراد سیاست زده بدانند زدن نظام هیچ عایدی برایشان نخواهد داشت.





وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به اینکه بعد از دریافت واکسن کرونا نیز رعایت پروتکل‌ها همچنان باید ادامه‌دار باشد، بیان کرد: اگر بیماران کرونا به شکل سرپایی فیلتر شوند کنترل امور بسیار راحت‌تر خواهد بود.





وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها نسبت به سال گذشته رشد داشته است بیان کرد: بیمارانی که به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند در هفته دوم بیماری بد حال شده و نیازمند تمهیدات پزشکی خاصی هستند که حتما باید تحت مراقبت قرار گیرند.





نمکی با اشاره به اینکه مراسم شب احیا باید با شرایط ویژه و با برنامه‌ریزی و فکر انجام شود، گفت: بنده اعتقاد به این مراسم و آیین دارم، اما باید این نکته همواره مد نظر قرار داشته باشد که نباید تحت هیچ شرایطی اوضاع را برای دشمن فراهم کنیم و بهانه‌ای برای بدنام کردن خودمان دست آنان دهیم.





وی با اشاره به اینکه فضای مسموم تبلیغاتی وجود دارد، گفت: اگر یکی از مومنان در این مراسم به کرونا مبتلا شود موضوع را بسیار بزرگ‌نمایی می‌کنند، اما برخی‌ها رفت و آمد به ترکیه که گسترش شیوع بیماری را در پی داشت را منکر شدند.  



منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->