تهران درگیر شدیدترین خشکسالی یک قرن اخیر! جزئیات جدید از معافیت فرزندان بازنشستگان از خدمت سربازی اعلام شد شست و شوی دهان، پس از مصرف تمامی اسپری‌های دهانی ضروری است کشف و ضبط ۱۴۴ قلم داروی قاچاق و غیرمجاز خارجی در مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) پویش ملی سلامت دهان و دندان برای دانش‌آموزان آغاز شد صدای بازنشستگان باید در تصمیم‌سازی‌های کشور شنیده شود | پرداخت بدهی بیمه ملت و بیمه تکمیلی آغاز شد (۱۹ مهرماه ۱۴۰۴) کشف ۸ تن انواع موادمخدر در خراسان رضوی در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ فلسفیدن در باب چرایی بوق! کاهش ۲۰ درصدی تلفات رانندگی در مشهد طی نیمه نخست سال ۱۴۰۴ جان باختن ۲۸ نفر در مکزیک در پی بارش شدید باران صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد در برخی نقاط استان (۱۹ مهر ۱۴۰۴) دستگیری شکارچیان آهو قبل از شکار در سمنان (۱۹ مهر ۱۴۰۴) ثبت‌نام کارشناسی‌ارشد ناپیوسته دانشگاه پیام‌نور آغاز شد + جزئیات روند نزولی ولادت‌ها در خراسان رضوی ادامه دارد خروج موفقیت‌آمیز جنین مومیایی‌شده پس از ۳۵ سال از بدن مادر ۷۱ساله در مشهد (۱۹ مهر ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۴) | مشهدی‌ها تا اواسط هفته، نفس عمیق نکشند  اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد، به ۵ بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ مهر ۱۴۰۴) وضعیت شیر خشک در بازدید خبرنگار شهرآرا از داروخانه های مشهد | وضعیت عادی شیرخشک‌های معمولی مشارکت ۶۱ درصدی خانم‌ها در آزمون مشاوران خانواده قوه قضائیه | نتایج آزمون در نیمه اول آذر ۱۴۰۴ اعلام می‌شود دفاع سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از پیش دبستانی اجباری | الگوی «۳-۳-۵-۱» بهتر از «۳-۳-۶» سامانه «سو» مسیر مطالبه‌گری مردمی را شفاف، امن و قابل‌پیگیری می‌کند | ۸۶ درصد گزارش‌های مردمی در یک سال اخیر به نتیجه رسیده است توضیحات نماینده مجلس درباره کاهش سن بازنشستگی مادران شاغل توضیحاتی درباره پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی از سوی دولت (۱۹ مهرماه ۱۴۰۴) ایجاد مزاحمت و  درخواست‌های نامشروع  با گرفتن عکس‌های خصوصی | دستگیری عمه خانم آموزش و پرورش شایعات کمبود کتب درسی را تکذیب کرد | تحویل همه سفارشات ثبت شده در سایت پیگیری آموزش و پرورش برای اجباری‌کردن پیش‌دبستانی ۲ | دریافت ابلاغیه شهریه به معنی مجوز فعالیت مرکز است تنها ۱۵ درصد دانشجویان از طریق کنکور وارد دانشگاه می‌شوند سامانه «سو» زبان مردم در بیان دغدغه‌ها و دیده‌بان رفع مشکلات شهری است ظرفیت ۲ برابری کاروان عمره دانشگاهیان در سال ۱۴۰۴ | مهلت ثبت‌نام فردا (یکشنبه، ۲۰ مهر) به پایان می‌رسد
سرخط خبرها

آویزان از بال‌های مرگ

  • کد خبر: ۶۵۶۳۶
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
آویزان از بال‌های مرگ
«بال بازی» یا راه رفتن در امتداد بال‌های هواپیما در حین پرواز، یک بدل کاری جسورانه بود که در نمایش‌های هوایی دهه ۱۹۲۰ اجرا می‌شد. این کار در ابتدا برای نشان دادن تعادل و ثبات هواپیما‌ها صورت می‌گرفت، سپس به منظور انجام تنظیمات مکانیکی هنگام پرواز رواج یافت و درنهایت به یک بدل کاری نمایشی تبدیل شد.
 عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ «بال بازی» یا راه رفتن در امتداد بال‌های هواپیما در حین پرواز، یک بدل کاری جسورانه بود که در نمایش‌های هوایی دهه ۱۹۲۰ اجرا می‌شد. این کار در ابتدا برای نشان دادن تعادل و ثبات هواپیما‌ها صورت می‌گرفت، سپس به منظور انجام تنظیمات مکانیکی هنگام پرواز رواج یافت و درنهایت به یک بدل کاری نمایشی تبدیل شد.
 
بدل کاران تلاش می‌کردند با انجام کار‌هایی مانند بالانس زدن، آویزان شدن از دندان‌ها و پریدن از روی یک هواپیما به هواپیمای دیگر، نمایش‌های پیچیده تری را اجرا کنند. این بدل کاران با افتخار می‌گفتند که هدفشان از این اجرا‌های پرخطر، کسب درآمد از طریق مخاطبانی است که احتمالا برای دیدن مرگ یک نفر آمده بودند.
برای بال باز‌ها این کار یک تجربه وحشتناک و وسوسه انگیز بود. اگر قصد راه رفتن روی بال یک هواپیما را داشته باشید، باید مطمئن شوید که به وسیله مطمئنی چنگ زده اید که می‌تواند وزن شما را در برابر وزش بادی به سرعت حدود ۱۰۰ مایل در ساعت تحمل کند.
 
به گفته ناظران و مورخان، راه رفتن روی بال‌ها یک قانون حیاتی داشت؛ تا زمانی که چیز بهتری برای آویزان شدن به آن پیدا نکرده اید، آنچه را در دست دارید، رها نکنید.
یکی از این بال باز‌های جسور، اورمر لاکلیر ۲۶ ساله بود. این جوان آمریکایی ابتدا برای رفع مشکلات مکانیکی هواپیما در حین پرواز روی بال‌ها می‌رفت و بعد‌ها در نمایش‌های هوایی دهه ۱۹۲۰، مردم را با بدل کاری‌های جسورانه اش شگفت زده کرد. متأسفانه یکی از همین نمایش‌ها جان او را گرفت. در میان بال بازها، ۸ نفر در اولین تجربه شان جان خود را از دست دادند. این پیشگامان بدون استفاده از هر وسیله ایمنی و چتر نجات روی بال‌ها راه می‌رفتند. پس از اتفاقات ناگوار بسیار، بال باز‌ها با سیم‌هایی مستحکم به هواپیما متصل می‌شدند و موظف بودند چتر نجات همراه داشته باشند.
 
میان بال باز‌های حرفه ای، چارلز لیندبرگ به شیرین کاری‌های جسورانه با چتر نجات شهرت داشت. بسی کلمن، اولین زن آفریقایی تبار که موفق به دریافت مجوز خلبانی بین المللی شده بود نیز با استفاده از چتر نجات بدل کاری می‌کرد. یکی دیگر از زنان موفق در این حرفه، لیلیان بویر بود که در صد‌ها نمایش بال بازی شرکت کرد.
دوران طلایی بال بازی با قانون اجباری بستن چتر نجات در سال ۱۹۳۸ کم رنگ شد و در دهه ۱۹۴۰ تقریبا پایان یافت، اما خلبانان باتجربه هنوز هم روی هواپیما‌های قدیمی ترمیم شده بر بال‌های مرگ قدم می‌گذارند.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
کارول لین بر بال هواپیمایی که شوهرش آن را بر فراز تورنتو به پرواز درآورده است؛ ۱۹۸۲.
 
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
ایوان اونگر و گلدیس بالای، روی بال‌های هواپیما تنیس بازی می‌کنند؛ ۱۹۲۵.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
بال باز‌ها بالا و پایین بال یک هواپیما خودنمایی می‌کنند؛ ۱۹۲۰.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
ریچارد شیندلر درحال بدل کاری؛ ۱۹۱۹.
 
آویزان از بال‌های مرگ
 
لیلیان بویر، بال باز مشهور؛ ۱۹۲۲.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->