سرخط خبرها

رضاشهر، سرافرازان، چهارچشمه و کوثر پیشرو در مسیر اهداف شورا

  • کد خبر: ۶۶۴۱
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
رضاشهر، سرافرازان، چهارچشمه و کوثر پیشرو در مسیر اهداف شورا
انتخابات رئیس و نایب رئیس ۴ شورای اجتماعی محله برگزار شد

نجمه موسوی - چند ماهی است که تب و تاب حضور در شورای اجتماعی محلات، در مناطق مختلف شهری فعالان محلی را به میز مشارکت کشانده است. از ثبت‌نام و حضور در انتخابات مجامع مختلف گرفته تا انتخاب رئیس و دیگر اعضا هر کدام مرحله به مرحله در حال اجراست. برخی محلات در اولین مراحل خود به سر می‌برند و برخی به برگزاری جلسات رسیده‌اند.

 

نخستین جلسه شورای اجتماعی محلات
در هفته گذشته که فراخوان نام‌نویسی 8محله در منطقه9 اعلام شد، نخستین جلسه شورای اجتماعی محلاتی که انتخابات آن‌ها انجام شده است با دستور جلسه انتخاب رئیس و نایب رئیس، در 4محله رضاشهر، سرافرازان، چهارچشمه و کوثر برگزار شد. عقیل قدرتی، رئیس اداره فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه، از تمامی اعضایی که در اولین جلسه حضور داشتند خواست که خود را معرفی کرده و اهداف و اولویت‌هایشان را بازگو کنند. وی همچنین بیان کرد که داوطلبان برای ریاست و نایب رئیسی توانمندی‌های خود را در پیگیری امور بیان کنند.

 

قدیمی‌ها در مسند اعتماد
این جلسات در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، دهم و یازدهم مهرماه در محل دبیرخانه شورای اجتماعی محلات منطقه۹ واقع در بوستان وفا برگزار شد و درنهایت با معرفی کامل اعضا، رئیس و نایب رئیس هر محله در همان جلسه انتخاب شدند. تعدادی از اعضای شورای محلات که در دوره‌های قبل شورای اجتماعی نیز حضور داشتند،  شناخت نسبی از یکدیگر و نوع فعالیت دیگر اعضا داشته و عده‌ای که به‌تازگی به شورای محله خود پیوسته بودند با معرفی عملکردها و ایده‌های خود با دیگر اعضا آشنا شدند. موضوعی که در رأی‌گیری‌ها به‌وضوح مشاهده می‌شد اعتماد اکثریت اعضا به منتخبان دوره‌های قبل بود. در رأی‌گیری محله رضاشهر محمدتقی قربانی از اهالی قدیمی محل به‌عنوان رئیس و محمد عرفانی‌تبار عضو جوان این شورا به‌عنوان نایب رئیس انتخاب شدند. در محله سرافرازان نیز به قدیمی‌های محل اعتماد شد و محسن موسوی‌زاده به عنوان رئیس و محمدرضا میری به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند. در محله چهارچشمه سیدعلی مدنی و محمدعلی امام‌دادی که هر دو از اعضای با سابقه شورای اجتماعی محلات بودند به عنوان رئیس  و نایب رئیس انتخاب شدند و در رأی‌گیری محله کوثر نیز محمد هادوی‌فر به‌عنوان رئیس و علی‌اکبر مظفری به‌عنوان نایب رئیس این دوره از شوراها انتخاب شدند.

 

بیان اولویت‌ها در اولین جلسه
نظر به اینکه تمام اعضای شورا از افراد دغدغه‌مند محله خود هستند، در هر کدام از جلسات پس از انتخاب هیئت رئیسه، اعضای شورا به بحث و گفت‌وگو درباره مسائل محله خود پرداختند و اولویت‌های محل در همین جلسه اول مشخص شد. از جمله مسائلی که اعضا به آن اشاره کردند، محله‌گردی همراه با خبرنگار و حضور برخی دست‌اندرکاران دولتی و ارگان‌ها مانند معاون اجرایی و رئیس اداره فرهنگی شهرداری، نماینده نیروی انتظامی محله و دیگر افراد بانفوذی است که می‌توانند در راهبرد اهداف محله تأثیرگذار باشد. از اهداف شورای محله‌ها نیز آشنایی با توانمندی‌ها و دشواری‌های محله، آشنایی رودر روی مردم با منتخبان شورای اجتماعی محله و داشتن گفتمان، بررسی و ارزیابی دشواری‌ها و تهیه فهرستی از آن‌ها، بهره‌وری و بهره‌مندی خردمندانه‌تر از توانمندی‌ها و پتانسیل هر محله مطرح شد.
از دیگر مسائلی که اعضای شورا در محلات مختلف به آن اشاره کردند اطلاع‌رسانی به اهالی محل است که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مشارکت مردم را نیز در طرح مسائل محل و راه‌های رفع آن به همراه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->