۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او جزئیات قتل هولناک زن صیغه‌ای به دست نگهبان شب در مشهد سرنوشت باورنکردنی جوان کارتن خواب مشهدی| پدر و مادرم پزشک هستند برخورد ۲ خودرو در جاده مشهد - نیشابور یک فوتی و پنج مصدوم در پی داشت (۱۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار: مرگ‌ومیر بیماری هاری به مرز خطر رسیده است انتقال پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران (۱۳ تیر ۱۴۰۳) خروج حدود ۶۰ درصد حجاج ایرانی از مکه (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سازمان غذا و دارو هشدار داد: خطر ابتلا به سرطان به علت برنزه کردن پوست یک فوتی و چهار مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در مشهد+تصاویر (۱۳ تیرماه ۱۴۰۳) آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟ احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی در مشهد سیر افزایشی ندارد | احتمال آلودگی بالا پشه آئدس از شهریور ۱۴۰۳ به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید گردشگری شهری ابزاری برای نیل توسعه پایدار دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد چرا دستکاری جوش‌های «مثلث خطر» صورت ممکن است به قیمت جانمان تمام شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سقط‌ عمدی دومین عامل در کاهش نرخ باروری کشور

  • کد خبر: ۶۶۸۵۳
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
سقط‌ عمدی دومین عامل در کاهش نرخ باروری کشور
سقط عمدی با ۱۶ درصد تأثیر، منجر به کاهش نرخ باروری کشور شده است.
به گزارش شهرآرانیوز. علی‌اکبر محمودی، رئیس کمیته جمعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب گفت: طرح «جوانی جمعیت» که به تازگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، دارای ۷۴ ماده بوده و دارای نکاتی است که امیدواریم منجر به افزایش نرخ موالید کشور شود.

وی افزود: بر اساس مطالعات، آمار زیادی از سقط عمدی در مناطق شهری و سطح بالاتر از توسعه اجتماعی وجود دارد و مطالعات حاکی از تمایل بیشتر خانواده‌های مرفه برای سقط است.

محمودی تصریح کرد: بر اساس یافته‌ها، استفاده از وسایل تنظیم خانواده با ۵۹ درصد تأثیر بسیار زیادی در کاهش باروری داشته است. علاوه بر این، ۲۱ درصد از عوامل کاهش باروری نیز دیرکرد در ازدواج یا عدم ازدواج است.

وی ادامه داد: سقط عمدی نیز با ۱۶ درصد در کاهش ناباروری تأثیر داشته و ۳.۸ درصد نیز نازایی موقت در این زمینه مؤثر است. بر اساس مطالعات جهانی، هیچ کشوری نمی‌تواند نرخ رشد جمعیت خود را به کمتر از یک درصد برساند؛ مگر دو مؤلفه سقط عمدی و استفاده از وسایل تنظیم خانواده بهره ببرد.

رئیس کمیته جمعیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این در حالی است که نرخ باروری ما از سال ۷۹ به بعد به زیر حد جایگزینی رسیده و همچنان نیز به شدت از وسایل تنظیم خانواده استفاده می‌کنیم.

محمودی اظهار داشت: متأسفانه با پیر شدن جمعیت، ساختار درونی نیروی کار کشور نیز رو به کاهش و سالمندی است و بر اساس آمارها، نرخ رشد سالمندان حدوداً پنج برابر نرخ رشد جمعیت کشور است.

وی در خصوص وابستگی اقتصادی سالمندان نیز عنوان کرد: این امر از عوارض سالخوردگی جمعیت است و بر اساس آمارهای بین‌المللی، برای مقابله با جبران کاهش نرخ رشد اقتصادی، باید بهره‌وری اقتصادی و افزایش تکنولوژی دو برابر شود

منبع : مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->