عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها

علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران

  • کد خبر: ۶۷۱۲۶
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران
وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا در دیدار وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران در چارچوب نقشه راه همکاری‌های دو کشور را اعلام کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نخستین مقصد سفرش به چند کشور اروپایی به مادرید سفر کرده، امروز (جمعه) در دیدار با خانم «ریس ماروتو» وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا که ریاست طرف اسپانیایی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را نیز بر عهده دارد، همکاری‌های ایران و اسپانیا در حوزه‌های اقتصادی و تجاری را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های مهم دو طرف برای همکاری‌های اقتصادی دوجانبه، خصوصا در حوزه مبادلات تجاری و همکاری در حوزه نفت و گاز، کشاورزی، زیرساخت‌های بخش گردشگری و حوزه‌های حمل و نقل هوایی و دریایی بر ضرورت بهبود و ارتقای مناسبات در این حوزه‌ها از طریق برطرف کردن موانع موجود و هدفگذاری برای نیل به جایگاه متناسب با ظرفیت‌های دو طرف تاکید کرد.

خانم ریس ماروتو وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران در چارچوب نقشه راه همکاری‌های دو کشور را اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با پایان بحران کرونا، دوره جدید همکاری‌های اقتصادی دوجانبه آغاز شود.

 وزیر امور خارجه دیروز (پنجشنبه) نیز با وزیر خارجه اسپانیا دیدار و گفتگو کرد. وزیر امور خارجه اسپانیا در دیدار ظریف ضمن با اهمیت خواندن جایگاه ایران در منطقه، به تشریح دیدگاه کشورش در زمینه موضوعات مختلف از جمله برجام، اوضاع منطقه و مسائل دوجانبه پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد. ظریف در هفته‌های اخیر نیز به چهار کشور قطر، عراق، عمان و کویت نیز سفر کرده بود.
 
 
منبع:فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->