لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نگاهی به امکانات و خدمات نخستین پارک تولید محتوای دیجیتال کشور

  • کد خبر: ۶۷۵۱۸
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
نگاهی به امکانات و خدمات نخستین پارک تولید محتوای دیجیتال کشور
نخستین پارک تولید محتوای دیجیتال کشور با هدف توسعه اکوسیستمی کسب وکار‌های تولید محتوا‌های دیجیتالی، بهمن ماه گذشته، در مشهد افتتاح شد. این مجموعه که هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده است، در حال جذب گروه‌ها و استارت آپ‌های مشهدی است که در زمینه تولید محتوا‌های دیجیتالی فعال هستند. در این مطلب، نگاهی خواهیم داشت به زیرساخت‌ها و امکانات این پارک و نحوه پذیرش گروه‌ها در آن.
علیرضا وفایی نیا | شهرآرانیوز - سال هاست که از دوران سلطه بی،  چون و چرای رسانه‌های سنتی مانند شبکه‌های تلویزیونی گذشته ایم و امروز اگر تأثیر محتوا‌های فضای مجازی از رقبای سنتی شان بیشتر نباشد، مسلما کمتر هم نیست. گسترش این حوزه در سراسر دنیا کسب وکار‌ها و استارت آپ‌های زیادی را علاقه‌مند به حضور در بازار تولید محتوای دیجیتال کرده است. در مشهد هم گروه‌های مختلفی در این زمینه فعال هستند، اما نبود زیست بوم منسجمی در این حوزه، با همه ظرفیت‌های موجود، تاکنون مانع از رشد مناسب استارت آپ‌های فعال در تولید محتوا‌های دیجیتالی در شهرمان شده است. به همین دلیل و با هدف توسعه اکوسیستمی کسب وکار‌های تولید محتوا‌های دیجیتالی، بهمن ماه گذشته، نخستین پارک تولید محتوای دیجیتال کشور در مشهد افتتاح شد. این مجموعه که هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده است، در حال جذب گروه‌ها و استارت آپ‌های مشهدی است که در زمینه تولید محتوا‌های دیجیتالی فعال هستند. در این مطلب، نگاهی خواهیم داشت به زیرساخت‌ها و امکانات این پارک و نحوه پذیرش گروه‌ها در آن.

 

یک فضای تخصصی

بر خلاف بقیه مراکز نوآوری که در همه حوزه‌های فناورانه و مربوط به نوآوری کار می‌کنند، در این مرکز به طور تخصصی تنها در حوزه تولید محتوای دیجیتال فعالیت خواهد شد. در همین راستا هم بخش‌های مختلفی برای تولید انیمیشن، بازی، طرح‌های گرافیکی، پادکست، ویدئو، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی در مجموعه پیش بینی و زیرساخت‌های اجرای آن پیاده شده است. از اسفند سال گذشته فراخوانی برای استقرار گروه‌ها و افرادی که در این حوزه‌ها علاقه‌مند به کار هستند منتشر شد. افراد با شرکت در این فراخوان و ارسال طرح‌های خود، ارزیابی می‌شوند و در صورت تأیید کمیته پذیرش، می‌توانند در این مرکز نوآوری مستقر و از امکانات آن بهره‌مند شوند.

شتاب دهنده وسنی که سال‌ها در مرکز رشد دانشگاه علامه تهران مستقر بوده و فعالیت می‌کرده، از اواسط سال گذشته مدیریت پارک تولید محتوای دیجیتال مشهد را به عهده گرفته است.

 

امکانات و زیرساخت‌های پارک

آزمایشگاه تولید محتوا

فرقی نمی‌کند بخواهید بازی ویدئویی بسازید یا پادکست یا کلیپ. همه این‌ها به گروهی برای تولید محتوای متنی نیاز دارد. آزمایشگاه تولید محتوا فضایی است که در آن به گروه‌های مختلف حاضر در این مجموعه برای تولید محتوا‌های متنی آثارشان کمک می‌شود.

 

استودیو‌های صدا به مساحت ۲۰۰ متر مربع

دو استودیوی پادکست: این ۲ فضا با هدف ضبط برنامه‌های صوتی تک نفره در قالب پادکست طراحی شده اند و در محیطی مختصر، همه امکاناتی را که برای ضبط یک پادکست نیاز دارید در اختیار شما می‌گذارد.

استودیوی دوبله: در مقایسه با استودیو‌های پادکست، فضایی بزرگ‌تر دارد و چند نفر هم زمان می‌توانند در آن در پروژه‌ای صوتی به ضبط صدا بپردازند. فضایی مناسب است برای انجام پروژه‌های دوبله کردن محتوا‌های ویدئویی و حتی اجرای برنامه‌های رادیویی.

استودیوی ضبط موسیقی: از دیگر زیرساخت‌های موجود در پارک تولید محتوای دیجیتال، استودیوی ضبط موسیقی است، فضایی بزرگ که گنجایش همه افراد یک گروه موسیقی را برای ضبط آثارشان با کیفیتی بالا دارد.

 

استودیو‌های تصویر به مساحت ۸۰۰ متر مربع

استودیوی کروماکی: تکنیک کروماکی در فیلم برداری که به پرده سبز هم مشهور است، یکی از محبوب‌ترین روش‌های تولید محتوای تصویری در دنیاست. تصویربرداری کروماکی با خاصیت جداسازی محدوده اطراف سوژه اصلی از پس زمینه تک رنگ، به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت جداگانه پس زمینه‌ها و موقعیت‌ها را باهم ترکیب کنید و یک تصویر واقع گرایانه برای بیینده و مخاطب خود بسازید.

استودیوی تلویزیونی: این استودیو با دکوری مشابه برنامه‌های گفت وگومحور تلویزیونی طراحی شده و برای ضبط محتوا‌های تصویری گفت وگومحور و آموزشی مناسب است.

استودیو سینمایی و جلوه‌های ویژه: این استودیو بزرگ‌ترین نمونه در نوع خود در منطقه شرق کشور به حساب می‌آید و با توجه به فضای آن، برای ضبط محتوا‌های تصویری با تعداد زیاد افراد، مثل مسابقه‌ها یا نشست‌های گروهی، مناسب است.

تولیدات اینترنتی و فضای مجازی: فضایی مناسب برای ضبط برنامه‌های اینترنتی‌ای که گروه‌ها و افراد می‌خواهند در فضا‌های مجازی مانند اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند.

 

آکادمی آموزشی

این آکادمی با ارائه برنامه‌های کارورزی در قالب دوره توانمندسازی، در حوزه مهارت آموزی کسب وکار‌های حوزه تولید محتوای دیجیتال به دنبال پر کردن خلأ موجود در فضای آموزش آکادمیک با آنچه نیاز بازار کار است فعالیت می‌کند. در مدرسه کسب وکار تلاش می‌شود افراد علاوه بر تخصص علمی، به مهارت‌های کاربردی مجهز، سپس هوشمندانه روانه بازار کار شوند.

 
نگاهی به امکانات و خدمات نخستین پارک تولید محتوای دیجیتال کشور
 

حضور در بازار‌های جهانی

یکی از استارت آپ‌های حاضر در مجموعه درباره تجارت آنلاین فعال است. این استارت آپ در زمینه ارائه محتوا‌های تولیدشده به مخاطبان خارجی فعال است و به کمک آن، گروه‌ها می‌توانند برای محصولات و خدمات خود مشتری‌هایی از خارج از کشور پیدا کنند.

 

فضای جلسات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر پارک نوآوری، شبکه سازی و استفاده گروه‌های مختلف از توانایی‌های یکدیگر است. در فضای جلسات مرکز نوآوری محتوای دیجیتال، گروه‌های مختلف می‌توانند از توانایی‌های یکدیگر آگاه شوند و در پروژه‌های مختلف با هم همکاری کنند.


مشارکت در پروژه‌ها به جای اجاره

پارک تولید محتوای دیجیتال ظرفیت استقرار ۲۵۰ نفر را در قالب گروه‌ها و گروه‌های استارت آپی دارد. اسفند سال گذشته فراخوانی برای پذیرش گروه‌ها در این مجموعه منتشر شد و تا امروز حدود ۱۲۰ گروه مشهدی درخواست پذیرش در این مرکز را داشتند که از این بین، تا امروز ۱۱ گروه با حوزه‌های کاری ساخت بازی‌های ویدئویی، ویدئوسازی، دیجیتال مارکتینگ و طراحی گرافیکی در این مجموعه مستقر شده اند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این پارک در مقایسه با فضا‌های مشابه، نگرفتن هیچ هزینه‌ای از گروه‌ها به منظور استقرار است. در واقع، گروه‌ها اجاره‌ای پراخت نمی‌کنند. به جای آن، در قالب طرح‌ها و پروژه‌های مشارکتی، با پارک تولید محتوای دیجیتال همکاری می‌کنند. اگر در حوزه تولید محتوا‌های دیجیتالی تخصص دارید یا به این حوزه علاقه‌مند و دارای ایده هستید، می‌توانید با اسکن کد زیر، برای پذیرش در این مجموعه درخواست کنید.


خدمات و حمایت‌ها

ارائه سرمایه اولیه هوشمند

قبل از ارسال درخواست به یک سرمایه گذار، بهتر است تجربه سرمایه گذاری‌های قبلی، جایگاه استارت آپ شما در اولویت و زنجیره ارزش سرمایه گذار و دانش و شناخت ایشان نسبت به مارکت و اکوسیستم استارت آپی را بررسی کنید و با آگاهی وارد قرارداد شوید.

این مرکز برای حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب وکار، به شما کمک خواهد کرد انتخاب هوشمندانه‌ای در یافتن سرمایه گذار داشته باشید.

 

منتـورینگ

منتورینگ به یک رابطه حرفه‌ای گفته می‌شود که طی آن، یک شخص باتجربه و آگاه (منتور) به فرد دیگری کمک می‌کند مهارت‌ها و دانشش را در زمینه حرفه‌ای مشخصی ارتقا دهد.

این مرکز در نظر دارد دانش، مشاوره و منابعی را که در اختیار دارد با افراد و گروه‌هایی که قصد دارند در حوزه تولید محتوای دیجیتالی فعالیت کنند در میان بگذارد.

 

ارائه فضای کار اشتراکی

فضای کار اشتراکی یا کوچ ورکینگ روشی برای کار کردن است که شامل یک فضای کار به اشتراک گذاشته شده، یک دفتر کار و فعالیت‌های مستقل است. محل کار اشتراکی راه حلی مناسب برای مشکل انزوای بسیاری از کسب وکار‌های نوپایی است که کار کردن در منزل را تجربه کرده اند. همین طور به آن‌ها اجازه می‌دهد از عوامل حواس پرتی در حین کار کردن در منزل نجات یابند. در این مرکز ۲ هزار متر مربع فضای کار اشتراکی در اختیار گروه‌ها قرار گرفته است.

 

معرفی به سرمایه گذار

بسیاری از صاحبان کسب وکار که محصول یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند، به معرفی، بازاریابی یا جذب سرمایه گذار بسنده می‌کنند، اما باید بدانید ممکن است چنین چیزی به تنهایی کافی نباشد. داشتن مهارت ارائه خوب و مؤثر برای هر یک از موارد ذکرشده می‌تواند تأثیر بسزایی در موفقیت و پیشرفت آن کسب وکار به همراه داشته باشد.
 
نحوه بیان مناسب، ذکر نکات مهم و حذف مطالب غیرمرتبط با مخاطب، احترام به زمان و جلوگیری از اتلاف وقت مخاطب و بسیاری موارد دیگر از جمله ویژگی‌هایی است که در یک ارائه مؤثر می‌تواند رخ دهد و باعث افزایش سرعت و اثرگذاری در رسیدن به هدف ارائه کننده شود.

علاوه بر این، استارت آپ‌های حاضر در این مجموعه در صورت داشتن خدمات و محصولات مناسب، از طرف پارک به سرمایه گذاران معرفی خواهند شد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->