پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲ تیر نارضایتی مردم از طرح‌های فروش فوری خودرو سهامداران عدالت از رئیس‌جمهور جدید چه انتظاراتی دارند؟ مصرف برق برای نخستین بار از مرز ۶۱ هزار مگاوات عبور کرد (۱ تیرماه ۱۴۰۰) دلیل افزایش احتمالی ۷۰ درصدی قیمت ماکارونی چیست؟ زعفران به مدت سه سال است که قیمت ثابتی دارد ارزش سهام عدالت امروز یکم تیرماه ۱۴۰۰  شاخص کل بورس امروز یکم تیرماه ۱۴۰۰ | شاخص بورس ۱۸ هزار واحد صعود کرد قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز سه‌شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۰ افزایش ۴۰ درصدی قیمت شیر از امروز  نحوه دریافت کارت اعتباری ۷ میلیون تومانی از ۵ بانک + جزئیات جزئیات پرداخت ماهانه یک میلیون تومان به خانوار ۵ نفره | مشمولان چه کسانی هستند؟ (۱ تیر ۱۴۰۰) برگ سبز پلیس، سند رسمی خودرو است، اما به دفاتر اسناد رسمی هم مراجعه کنید! حفظ ارزش پول ملی یک کشور به چه عواملی بستگی دارد؟ پرداخت وام اجاره مسکن از دو طریق به مستاجران + جزئیات قیمت ارز‌های دیجیتالی در یکم تیرماه ۱۴۰۰ | قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۲ هفته اخیر رسید تیم اقتصادی احتمالی رئیسی، رئیس جمهور منتخب چه کسانی هستند؟ کاهش شدید قیمت هارددیسک در بازار پس از کاهش قیمت رمزارز‌ها آیا تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران کمک می کند؟
خبر فوری
لغو پرواز‌های ایران ایر به دلیل اعتصاب کارکنان | تاخیر پرواز‌ها ادامه دارد
ساعاتی پیش اعلام شد که ترمینال دو مهرآباد شاهد اعتصاب برخی از افراد در رابطه با پرداخت نشدن حقوق کارکنان بوده که همین امر پرواز‌های ایران ایر را لغو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمای جمهوری اسلامی ایران این روز‌ها شاهد صحنه‌های اعتصاب بسیار زیادی از سوی کارکنان و بازنشستگان ایران ایر است، چراکه به نظر می‌رسد، مشکلات ساختاری و اقتصادی این شرکت در این شرایط افزایش یافته و همین امر باعث شده که هر روز شاهد چنین صحنه‌هایی در مقابل درب هما باشیم.

عدم وفای به عهد و محقق نشدن وعده مسئولان سازمان برنامه و بودجه برای کمک یک هزار میلیارد تومانی که به این شرکت داده بودند و از سوی دیگر سررسید اقساط وام خرید هواپیما‌های برجامی و ناتوانی هما در پرداخت اقساط، کاهش تعداد پرواز‌های داخلی و خارجی در پی شیوع کرونا و نیز اعمال محدودیت فروش بلیت حداکثر تا ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز، این شرکت را با مشکلات زیادی مواجه کرده به طوری که شرکت بازرگانی ایران ایر امکان تأمین حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته‌ها را ندارد.

در ۲۱ بهمن سال ۹۹ بود که محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه‌ای به محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار اعطای مساعدت یک هزار میلیارد تومانی از محل ردیف‌های بودجه سال گذشته به صندوق بازنشستگی هما شد که ظاهرا سازمان برنامه و بودجه در این باره مساعدتی نکرده است.

همچنین در۶ اسفند ماه سال گذشته جلسه‌ای بین مدیرعامل و رئیس صندوق بازنشستگی هما با رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با مشکلات نقدینگی هما و معوقه‌های بازنشستگان این بخش برگزار شد.

در این جلسه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" با بیان ضرورت توجه دولت به هواپیمایی ملی کشور بر مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد.

علیرضا برخور مدیرعامل ایران ایر درباره آخرین وضعیت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به مشکلات ناشی از فشار نقدینگی، عدم امکان تامین مناسب قطعات مورد نیاز، هزینه‌های سنگین ناشی از بدهی‌های انباشته سنوات کارکنان و نارضایتی به حق بازنشستگان "هما" از معاون رئیس‌جمهور تقاضای نگاه ویژه به این موضوعات کرد.

همچنین افقهی مشاور عالی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی هما به مشکلات بسیار زیاد در حوزه معوقه‌های بازنشستگان اشاره کرد و درخواست فوری برای حل مشکلات هما را داشت.

او با تاکید بر ضرورت جبران دولت در قبال مصوبات متعدد پرواز‌های تکلیفی از معاون رئیس‌جمهور برای پرداخت‌های فوری ماه پایانی سال بازنشستگان و استفاده از ظرفیت‌های تبصره‌های بودجه عمومی دولت درخواست توجه ویژه کرد. در ادامه این جلسه هم نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده بود که در هفته‌های آینده با برگزاری جلسات کارشناسی و تدوین راهکار‌های قانونی، در حد توان بتواند بخشی از درخواست‌های صورت گرفته، انجام شود.

براساس این گزارش بعد از گذشت ۱۰ روز و در ۱۷ اسفند ماه نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که با کمک به صندوق بازنشستگی هما موافقت کرده است.

چندی پیش علیرضا برخور مدیر عامل ایران ایر در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان ایران ایر وظیفه ماست و همواره پیگیر پرداخت معوقه‌های آن‌ها هستیم، گفت: با توجه به وضعیت کنونی ایران ایر چگونه می‌توانیم معوقات و حقوق بازنشستگان این بخش را تامین کنیم.

مدیرعامل ایران ایر توضیح داد: درآمد هما کفاف پرداخت حقوق پرسنل و بازنشستگان را نمی‌دهد، واقعیت این است که درآمد‌های ما به گونه‌ای نیست که بتوانیم حقوق ماهانه را پرداخت کنیم.

برخور ادامه داد: هم اکنون ایران‌ایر ۲۳ هزار حقوق‌بگیر دارد که ۱۳ هزار نفر بازنشسته هستند. به علاوه این‌ها چند صد نفر شرکت اقماری هستند به صورت پیمانکاری برای هما کار می‌کنند و ما باید حقوق آن‌ها را نیز پرداخت کنیم.

پیش از این هم اعلام شده بود که زیان انباشته ایران ایر حدود ۸۰۰ میلیون دلار ارزی و ۳ هزار میلیارد تومان ریالی است، اگر کار انقلابی انجام نشود این بدهی هما به مدیرعامل بعدی می‌رسد و مدیرعامل بعدی هم نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد، مشکل امروز هما با یک قرص درمان نمی‌شود، حرکتی جهادی و انقلابی از کل دولت را می‌طلبد تا ایرلاین حامل پرچم کشور را نجات دهند، در واقع ایران ایر نیاز به جراحی بسیار سنگین دارد، اگر دولت حرکتی انقلابی نکند، وضعیت ایران ایر هیچ وقت بهتر نخواهد شد.

براساس این گزارش اعتصابات کارکنان ایران ایر به گوش محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی رسیده و همین امر باعث شد که وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران از کارکنان و بازنشستگان ایران ایر عذر خواهی کند.

پس از آن وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به کاپیتان برخور اعلام کرد که باید شیوه مدیریت در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران باید اساساً متحول شود، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان هما نباید حتی یک روز هم تأخیر داشته باشد... رخداد فروردین ۱۴۰۰ به هیچ وجه من الوجوه نباید تکرار بشود».

براساس این گزارش طی پیگیری‌های که صورت گرفت مشخص شد که کارکنان و بازنشستگان ایران ایر به دلیل پرداخت نشدن حقوق خود در چند ماه گذشته در ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد اعتصاب وبه عدم پرداخت خود اعتراض داشتند و همین موضوع باعث انجام نشدن و لغو یک ساعته تمامی پرواز‌های ایران ایر شده بود، اما هم اکنون اعتراض کنندگان به محل ایران ایر هدایت و پرواز‌ها در حالت عادی خود بازگشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
پیشخوان شهرآرا
کیوسک
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}