زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟ روزانه ۶۰۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد پذیرش می‌شود خوابگاه ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد خراسان‌رضوی آماده میزبانی از مسافران و زائران تابستانی از ابتدا تا نهم تیرماه ۱۴۰۳، شش نفر در سیل رودبار جان خود را از دست دادند اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد | ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است + جزئیات آفتاب‌سوختگی را چطور درمان کنیم؟ ۸۵۰۰ پرستار در مشهد و خراسان‌رضوی آماده خدمات‌رسانی در طرح تابستانه هستند
سرخط خبرها

کاهش جمعیت در ایران نسبت به سایر کشور‌ها شتاب زده است | کرونا نرخ باروری را به شدت تحت تاثیر قرار داد

  • کد خبر: ۶۸۰۹۵
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کاهش جمعیت در ایران نسبت به سایر کشور‌ها شتاب زده است | کرونا نرخ باروری را به شدت تحت تاثیر قرار داد
عضو هیات علمی گروه آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کاهش جمعیت در ایران نسبت به سایر کشور‌ها شتاب زده است و درصد کاهشی جمعیت کشور‌ها شاید در طول یک قرن باشد، اما در ایران طی دو سه دهه کاهش عجیبی در حوزه افزایش جمعیت شکل گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، عضو هیات علمی گروه آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کاهش جمعیت در ایران نسبت به سایر کشور‌ها شتاب زده است و درصد کاهشی جمعیت کشور‌ها شاید در طول یک قرن باشد، اما در ایران طی دو سه دهه کاهش عجیبی در حوزه افزایش جمعیت شکل گرفته است.

دکتر محمد تقی شاکری به مناسبت هفته ملی جمعیت خاطر نشان کرد: نکته قوت جمعیت کشور این است که در حال حاضر با یک پنجره طلایی از جمعیت جوان مواجه هستیم و این یک فرصت مناسبی است که باید به درستی از آن استفاده کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اگر امروز به موضوع ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری پرداخته می‌شود برای آن است که در آینده با یک چالش جدی مواجه نشویم تصریح کرد: متاسفانه کرونا این کاهش باروری و موالید را به شدت با روند افزایشی مواجه کرده است.

دکتر شاکری در خصوص تاثیرات کرونا بر رشد جمعیت افزود: چالش بزرگی که کرونا در بحث جمعیت ایجاد کرده دو دهه دیگر خود را نشان می‌دهد و کشور به سمتی پیش می‌رود که آمار موالید در کشور به رشد منفی جمعیت نزدیک می‌شود.

عضو هیات علمی گروه آمار زیستی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه آمار ٩ ماهه در سال گذشته نشان از کاهش بالای ١٠٠ هزار نفری در بحث موالید و افزایش موارد مرگ و میر بالای ١٠٠ هزار نفری را نشان می‌دهد که کنار هم گذاشتن این دو موضوع یک هشدار جدی است اظهار کرد: بسیاری از زوجینی که زندگی تشکیل داده‌اند به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، تصمیم به فرزندآوری را به پس از اتمام این دوران گذاشته‌اند.

وی بیان کرد:خراسان رضوی پتانسیل بالا و معتبری در بحث جوانان دارد و همیشه جزو استان‌های برتر بوده است و وجود مضجع شریف رضوی و جو مذهبی این استان می‌تواند فضای مناسبی را برای ازدواج و بخصوص فرزندآوری ایجاد کند، در حوزه جوانان یک مشکل اساسی داریم و آن این است که در مباحث آموزشی، تنها مدرک گرایی کرده‌ایم و هیچ مهارتی به فرزندانمان یاد نداده‌ایم و نتیجه آن شده که امروز آمار بیکاران زیادی داریم، چون مهارتی برای کسب اشتغال و ورود به اجتماع ندارند.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->