قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر
سرخط خبرها

ویدئو کوسه‌‌ای غول‌پیکر در اقیانوس اطلس شایعه منفرض‌نشدن مگالودون‌ها را سر زبان‌ها انداخته است

  • کد خبر: ۶۸۸۱۵
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
ویدئو کوسه‌‌ای غول‌پیکر در اقیانوس اطلس شایعه منفرض‌نشدن مگالودون‌ها را سر زبان‌ها انداخته است
ویدئویی که چندساعتی است از یک کوسه عظیم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده دوباره این گمانه را افزایش داده است که مگالودون‌ها منقرض نشده‌اند.

شهرآرانیوز - اگر ۴۶ سال پیش کوسه‌ها در فیلم «آرواره‌ها» استیون اسپیلبرگ مردم را ترساندند حالا یک ویدئو ۱۵ ثانیه‌ای کافی است تا مردم از پرسه‌زدن کوسه اطراف یک قایق وحشت کنند. ویدئویی که چندساعتی است در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و کوسه‌ای عظیم را نشان می‌دهد دوباره این گمانه را افزایش داده است که مگالودون‌ها منقرض نشده‌اند. 

 

تعداد بازدید : 532

 

این ویدئو که از روی یک قایق تحقیقاتی دانشجویان در سواحل ماساچوست ضبط شده تاکنون تا کنون ۳۷ میلیون بار در تیک‌تاک دیده شده است. اما شایعه منقرض‌نشدن کوسه‌های مگالودون  را مردم در کامنت‌ها به راه انداختند. 
 
مگالودون (Carcharocles megalodon) یک گونه منقرض‌شده از کوسه‌هاست که میلیون‌ها سال پیش در همه دریا‌ها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کرد. گفته می‌شود مگالودون‌ها همزمان با آغاز تدریجی عصر یخبندان منقرض شده‌اند.
 
 
مگالودون جزو بزرگ‌ترین درندگان تاریخ محسوب می‌شود. طول این گونه کوسه حدود ۱۸ متر بوده، اما به طور میانگین حدود ۱۰٫۵ متر درازا داشته‌ است.
 
 
ویدئو کوسه‌‌ای غول‌پیکر در اقیانوس اطلس شایعه منفرض‌نشدن مگالودون‌ها را سر زبان‌ها انداخته است
 
 
اما آیا واقعا این ماهی غول‌پیکر همان مگالودون است؟ خیر.  آ‌نچه دراین ویدئو  می‌بینیم یک کوسه آسوده (Cetorhinus maximus) است که پس از کوسه‌نهنگ دومین ماهی بزرگ زنده جهان محسوب می‌شود. این نوع کوسه علی‌رغم عظیم‌بودنش خطری ندارد. کوسه آسوده در کنار کوسه‌نهنگ و کوسه دهان‌بزرگ یکی از سه کوسه پلانکتون‌خوار دنیاست.
 
 
منبع ویدئو: The Independent
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->