حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مزارع شبعا (۷ مرداد ۱۴۰۳) کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در نوار غزه واکنش‌ها به کشتار «مجدل شمس» توسط اسرائیل موشک ضدهوایی "اسرائیل"، علت حادثه مجدل شمس بوده است قالیباف: عزم مجلس شورای اسلامی برای حداکثر تعامل با دولت چهاردهم است حمله حزب‌الله به سامانه پهپادی اسرائیل + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) شمار کشته‌های حمله به مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه به ۱۱ نفر رسید دفتر ناتو در اردن مرکز هماهنگی و پشتیبانی از امنیت اسرائیل است تجمع اعتراضی علیه تعطیلی مرکز اسلامی مسلمانان در فرانکفورت آلمان تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو ادامه دارد + فیلم (۶ مرداد ۱۴۰۳) اظهارات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیست در پی حادثه «مجدل شمس» آیا نتانیاهو با هریس اختلاف دارد؟ حزب‌الله لبنان، حمله به «مجدل الشمس» جولان اشغالی را تکذیب کرد ۹ کشته و ۳۰ زخمی در حمله پهپادی به جولان اشغالی جنگنده سوخوی ۳۴ روسیه سقوط کرد (۶ مرداد ۱۴۰۳) شهادت سه رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس (۶ مرداد ۱۴۰۳) کره جنوبی برای مذاکره با کره شمالی شرط گذاشت ناو هواپیمابر آمریکایی از ورود به دریای سرخ خودداری کرد زخمی‌شدن ۱۱ صهیونیست در حمله پهپادی به جولان اشغالی (۶ مرداد ۱۴۰۳) کرملین: روسیه مشتاق پیروزی ترامپ نیست حماس: دولت آمریکا مسئول جنایت‌های اسرائیل است
سرخط خبرها

نخستین گفتگوی تلفنی بایدن با رئیس جمهور چین

  • کد خبر: ۶۸۹۹۲
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
نخستین گفتگوی تلفنی بایدن با رئیس جمهور چین
رئیس‌جمهوری آمریکا امروز، یکشنبه اعلام کرد، تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری چین برقرار کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی در ایالت دلاور به مناسبت روز یادبود که آمریکا هر ساله جشن می‌گیرد، گفت: گفت‌وگوی طولانی یک ساعه با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین داشتم. به صراحت به او تاکید کردم که نمی‌توانیم خواستار حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان نشویم.

بایدن پیشتر به کشور‌های غربی و طرف‌های هم‌پیمان نسبت به "رقابت استراتژیک قاطع و طولانی مدت" با چین هشدار داده و گفته بود، مقابله با آن بزرگترین چالش کشورش است.

چین نیز از زبان وانگ یی، وزیر خارجه خود تاکید کرده است، برای مذاکره با آمریکا در جهت خدمت به منافع بشریت تلاش می‌کند و نمی‌خواهد طرف آمریکایی را به چالش بکشد.

این کشور علت تنش را اقدامات و تدابیر دولت دونالد ترامپ می‌داند.

روابط چین و آمریکا اخیرا به دلیل برخی مسائل از جمله کرونا، هنگ‌کنگ، اختلافات تجاری، مساله میادین انرژی در دریای چین جنوبی و حقوق بشر دچار تنش شده است.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->