سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
سرخط خبرها

بازگشت امید به مدارس فوتبال در مشهد

  • کد خبر: ۶۹۹۱۹
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
بازگشت امید به مدارس فوتبال در مشهد
درپی صدور مجوز، نام‌نویسی در آموزشگاه‌های فوتبال پس از یک سال رکود دوباره رونق گرفته است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ حالا بعد از نزدیک به یک‌سال‌واندی از تعطیلی مدارس فوتبال، سرپرست دبیرکلی فدراسیون در نامه‌ای به رؤسای هیئت‌های فوتبال استان‌های سراسر کشور اعلام کرده است که مدارس فوتبال در تابستان پیش‌رو می‌توانند فعالیتشان را از سر بگیرند؛ اتفاق خوبی که حالا خون تازه‌ای در پیکر نیمه‌جان ورزش شهر تزریق کرده است. مدارس فوتبال قدیمی‌تر و ریشه‌دار در فوتبال باشگاهی رده‌های پایه مشهد دست‌به‌کار شدند و خیلی زود مشتریان ثابتشان را به مستطیل سبز کشاندند.

 

از عالی‌حرفه‌ای و یاران میثاقیان بگیرید تا ابومسلم ثامن و پدیده که می‌خواهند با تابستانی داغ، کمبود و خلأ بزرگ یک‌سال بی‌فوتبالی را برای نونهالان، نوجوانان و جوانان این شهر جبران کنند. اما در این میان همه مدارس فوتبال به‌ویژه هیئت فوتبال به‌خوبی می‌دانند که فصلی سخت برای بازگشت به جریان طبیعی زندگی پساکرونایی را در پیش دارند.


رحیمی: مراقب مجوز‌های الکی باشید

مالک باشگاه ابومسلم ثامن مشهد که سال‌هاست در رده‌های پایه تیم‌داری می‌کند و مدرسه فوتبالش یکی از مدارس قدیمی شهر است، درباره صدور مجوز دوباره فعالیت مدارس فوتبال از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: خداراشکر که این سال سخت تمام شد و حالا دوباره فوتبال جریان پیدا می‌کند. اصغر رحیمی می‌افزاید: یکی از دلایلی که تیم‌های ما در رده‌های پایه امسال در مشهد و استان چندان پرفروغ نبودند، تعطیلی مدارس فوتبالمان در این یک‌سال‌ونیم کرونایی بود که حالا با بازگشایی دوباره مدارس فوتبال به آینده امیدواریم.

 

وی تصریح می‌کند: البته من معتقدم هیئت فوتبال باید به باشگاه‌های مجوز‌دار اجازه فعالیت در حوزه مدارس فوتبال را بدهد و این‌طور نباشد که هرکسی در هر گوشه‌ای از شهر دستش رسید یک مدرسه فوتبال بزند. رحیمی یادآور می‌شود: الان در حاشیه شهر مشهد مدارس غیرمجازی هست که بازتاب و برایند خوبی هم از نظر فنی ندارند و آینده بچه‌های مردم را تباه می‌کنند. به‌نظر من باید مراقب این مدارس غیرمجاز بود.


سخن‌سنج: مردم به زندگی کرونایی عادت کرده‌اند

«مردم دیگر به زندگی با کرونا عادت کرده و یک‌جور‌هایی با آن کنار آمده‌اند.» این را محسن سخن‌سنجی می‌گوید که سال‌هاست مدرسه فوتبال عالی‌حرفه‌ای بابک را دارد و تیم‌هایش در رده‌های پایه فوتبال مشهد و استان و حتی گاهی کشور خوش می‌درخشند. سخن‌سنج می‌افزاید: فاصله زیادی از سال گذشته تا امروز در فوتبال رده‌های سنی افتاد و اگر این تعطیلی ادامه داشت، کار خیلی سخت‌تر می‌‎شد و آینده یک نسل می‌سوخت. وی متذکر می‌شود: فکر می‌کنم امسال مردم هم استقبال خوبی از مدارس فوتبال داشته باشند، زیرا دیگر خود خانواده‌ها هم خسته شدند.

 

یک‌سال، یک‌سال‌ونیم است که بچه‌ها در خانه هستند و خود خانواده‌ها هم دوست دارند تابستان مدارس فوتبال دوباره باز شود تا بچه‌هایشان را به ورزش بفرستند. وی با اشاره به قوانین جدید فعالیت مدارس فوتبال باتوجه‌به وضعیت کرونایی می‌گوید: اینکه گفته‌اند مدارس فوتبال در هر زمین استاندارد فوتبال باید در هر جلسه تمرینی فقط ۳۰ نفر را پذیرش کنند، کمی غیرمعقول است. وی می‌افزاید: هزینه این اتفاق برای مدارس فوتبال خیلی زیاد می‌شود و از عهده‌شان خارج است. از طرفی خانواده‌ها هم نمی‌توانند پول بیشتری بدهند.


بازگشت امید به مدارس فوتبال

میثاقیان: زمین بزرگ توجیه فنی ندارد

بهزاد میثاقیان مدرسه فوتبال یاران میثاقیان را دارد. فرزند خلف اکبر میثاقیان درباره قوانین جدید فعالیت مدارس فوتبال و حضور ۲۵ تا ۳۰ نفر در هر جلسه تمرینی می‌گوید: این اصلا منطقی نیست. اصلا از نظر فنی هم توجیهی ندارد. بچه به این فضای بزرگ برای تمرین در این سن‌وسال نیاز ندارد. از طرفی نباید فراموش کنیم که هزینه اجاره زمین خیلی زیاد است و در مشهد کشش ندارد. همچنین ما در مشهد با کمبود زمین هم روبه‌رو هستیم.

 

میثاقیان یادآور می‌شود: شاکله اصلی تیم‌های ما در رده‌های پایه از مدارس فوتبالمان است و همین مسئله سبب شده است در یک‌سال تعطیلی مدارس فوتبال، ما خیلی ضرر کنیم. ما نتوانستیم در مسابقات باشگاهی رده‌های پایه مشهد و استان امسال نتایج خوبی بگیریم و حتی گاهی نفراتمان را به‌زور جور می‌کردیم. وی درباره ریختن ترس مردم از کرونا می‌گوید: فکر می‌کنم دیگر مردم می‌دانند که کرونا نباید جلو زندگی عادی را بگیرد. وی می‌افزاید: مردم از این ویروس آگاه‌تر شدند و با دانش بیشتری با این بیماری زندگی می‌کنند و فکر می‌کنم امسال استقبال خوبی از مدارس فوتبال داشته باشیم.


حیدری: تاکنون هیچ مجوزی صادر نکردیم

دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی درباره دغدغه برخی مدارس فوتبال قدیمی شهر برای فعالیت مدارس غیرمجاز در تابستان می‌‎گوید: فرایند اخذ مجوز مشخص است. ابتدا باید باشگاه در اداره ورزش و جوانان مجوز کمیسیون ماده ۵ را بگیرد و بعد پیش ما می‌آیند تا ما مجوز مدرسه فوتبال را بدهیم. اگر کسی خارج از این روال جایی مدرسه فوتبال دارد و در زمین چمنی فعالیت می‌کند، به ما ارتباطی ندارد. محسن حیدری می‌افزاید: ما اگر چنین مواردی ببینیم و از آن‌ها شکایتی شود، ابتدا تذکر می‌دهیم.

 

در مرحله دوم به اداره ورزش‌وجوانان مشهد می‌گوییم و درنهایت با آن‌ها برخورد می‌کنیم. وی درباره فهرست مدارس فوتبال مجاز می‌گوید: ما هرسال فهرست مدارس فوتبال مجاز را اعلام می‌کنیم و علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق متوجه شوند که فرزندشان را چه جایی می‌فرستند. البته امسال و تا این لحظه هنوز هیچ مدرسه فوتبالی برای اخذ مجوز نزد ما نیامده است و مدارس قدیمی هم هنوز برای تمدید نیامده‌اند. همه مدارس فوتبال برای تمدید یا اخذ مجوز باید به هیئت فوتبال مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->