فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

فعلا برای تزریق دوز اول واکسن کرونا فراخوانی نداریم!

  • کد خبر: ۷۰۳۱۸
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
فعلا برای تزریق دوز اول واکسن کرونا فراخوانی نداریم!
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: فعلا برای تزریق دور اول واکسن کرونا فراخوانی نداریم و فقط برخی افراد که زمان تزریق دز دوم آن‌ها رسیده است را برای دریافت واکسن فراخوان می‌کنیم.

جانقربان | شهرآرانیوز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: فعلا برای تزریق دور اول واکسن کرونا فراخوانی نداریم و فقط برخی افراد که زمان تزریق دز دوم آن‌ها رسیده است را برای دریافت واکسن فراخوان می‌کنیم.

دکتر مهدی قلیان‌اول افزود: تاکنون بیش از ۶۴ درصد از افراد بالای ۷۰ سال واکسینه شده‌اند و زمان واکسیناسیون دیگر گروه‌ها نیز باتوجه‌به سهمیه‌ای که در اختیار قرار خواهد گرفت، اعلام می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای تزریق واکسن‌های مرحله دوم به مقدار موجود برای افرادی که موعد دز دوم آن‌ها رسیده است، فراخوان خواهیم داد. اما به‌طورکلی درباره دز دوم واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک تا ۳ ماه و واکسن سینوفارم تا ۲ ماه امکان استفاده از دز یادآور یا دز دوم وجود دارد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی یادآور شد: چنان‌چه پلت‌فرم و زیرساخت واکسن‌ها یکی باشد، امکان استفاده از دز دوم دیگر واکسن‌ها وجود دارد و براساس اطلاعات موجود واکسن برکت و سینوفارم هردو یک زیرساخت دارند و از ویروس کشته‌شده تهیه شده‌اند.

روند همچنان کاهشی است

دکتر قلیان با اشاره به اینکه روند ابتلا به کرونا در استان همچنان نزولی است، گفت: روند ابتلا به کرونا در هفته گذشته در خراسان‌رضوی نزولی بوده است و نسبت به هفته اول اردیبهشت که به‌صورت میانگین روزانه ۳۴۴ نفر بستری داشتیم، در هفته دوم خرداد این عدد ۲۱۲ نفر بوده است. همچنین تعداد بستری‌ها از ۱۴۰۰ نفر در روز به ۷۰۰ نفر بستری روزانه در سراسر استان کاسته شده است.

وی افزود: روز گذشته در مجموع ۷۱۴ نفر بستری مشکوک به کرونا در استان داشته‌ایم که ۱۹۰ نفر در مشهد بوده است. فوتی‌های کرونایی نیز در روز گذشته ۱۰ نفر بوده است و ۲۱۵ نفر اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

۵ نانوایی پلمب شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان گفت: بیش از ۹۷ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم رعایت شد، همچنین در سازمان‌ها و نهاد‌ها حدود ۹۵ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و این عدد در بانک‌ها حدود ۹۱ درصد است که اخطار‌هایی نیز به آن‌ها داده شده و یک بانک نیز اخطار قضایی دریافت کرده است.

وی افزود: در نانوایی‌ها نیز ۸۴ درصد بهداشت فردی، ۷۹ درصد فاصله اجتماعی، ۷۹ درصد تهویه مناسب و ۸۱ درصد خدمت گیرندگان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. همچنین تاکنون ۷۲ نانوایی اخطار قضایی درباره رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی دریافت کرده‌اند و ۵ نانوایی نیز پلمب شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: همچنان گیم‌نت‌ها و باشگاه‌های ورزشی کمترین میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دارند و باید تعطیل باشند. همشهریان گرامی می‌توانند تخلفات را به سامانه ۱۹۰ گزارش و شکایت خود را مطرح کنند.

پیشنهاد تست از مبدأ داریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره تست کرونای مسافران هوایی نیز گفت: اکنون براساس دستورالعمل ابلاغی، تست پی‌سی‌آر از مسافران پرواز‌های هرمزگان، بوشهر و چابهار گرفته می‌شود که باتوجه‌به اینکه ورودی فرودگاه در این پرواز‌ها با دیگر پرواز‌های داخلی یکی است، پیشنهاد کرده‌ایم که تست در مبدأ انجام شود. برای مسافران اتوبوس و قطار نیز ملاکمان سامانه دریافت بلیت به نرم‌افزار ماسک است و چنانچه برای فردی در دو هفته گذشته مورد مشکوکی ثبت شده باشد، امکان ثبت بلیت وجود ندارد.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه در ایام دهه کرامت هستیم، از مردم می‌خواهم که سفر نکنند و در تجمعات تبلیغاتی نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در صورت ضرورت حاضر شوند. اکنون میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر بسیار زیاد است، اما متأسفانه بسیاری از زائران شیوه‌نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند و هنجارشکنی می‌کنند.

دکتر قلیان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست‌جمهوری و شورا‌های شهر و روستا آغاز شده است، ما نگران تجمعات هستیم و چنانچه دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده رعایت نشود، با مسئول ستاد استانی در حوزه ریاست‌جمهوری و با فرد نامزد در حوزه شورا‌های شهر و روستا برخورد خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->