سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرا نباید میوه را به عنوان دسر پس از غذا مصرف کنیم؟

  • کد خبر: ۷۱۰۰۵
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
چرا نباید میوه را به عنوان دسر پس از غذا مصرف کنیم؟
تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف میوه به عنوان دسر می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در فرد شود.
به گزارش شهرآرانیوز، خوردن دسر بعد از غذا طرفداران زیادی دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای یک دسر شیرین و پرکالری، از میوه‌ها پس از غذا استفاده کنند. گرچه خوردن میوه پس از غذا یک گزینه سالم به نظر می‌رسد، اما حقیقت این است که این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای بدن شود.

متخصصان تغذیه همواره تاکید دارند که باید روزانه ۵ نوبت میوه و سبزیجات مصرف کنید، اما بسیاری از افراد به زمان مصرف آن‌ها توجه نمی‌کنند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف میوه به عنوان دسر می‌تواند باعث بروز مشکلات گوارشی در فرد شود. در حقیقت خوردن میوه به جای دسر بیشتر برای بدن مضر است تا مفید. این اقدام در روند دستگاه گوارش ایجاد اختلال کرده و باعث کند شدن فرآیند هضم غذا می‌شود.

بدن به صورت طبیعی مایل است که میوه‌ها را سریع‌تر از سایر مواد غذایی هضم کند. اگر میوه‌ها پس از یک وعده غذایی سنگین مصرف شوند، این کار باعث فشار به دستگاه گوارش می‌شود. در این حالت، بدن تلاش می‌کند در ابتدا وعده سنگین غذا را هضم کرده و سپس به سراغ میوه برود. در نتیجه، قند موجود در میوه (فروکتوز) به سرعت آنچه که باید در معده تجزیه نمی‌شود و همین امر باعث بروز درد شکم و نفخ می‌شود.
 
متخصصان تغذیه همواره تاکید دارند بهترین زمان برای مصرف کردن میوه، خارج از زمان وعده‌های اصلی غذایی است. در این حال، دستگاه گوارش می‌تواند به راحتی آن را هضم کند. توصیه می‌شود میوه را یک تا دو ساعت پیش از غذا و یا ۳ تا ۴ ساعت پس از صرف غذا مصرف کنید. همچنین بهتر است یک میوه در وعده صبحانه و به صورت ناشتا میل کنید.

با این حال، اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از پذیرش حذف میوه به عنوان دسر مقاومت می‌کنید، بهتر است از میوه پخته استفاده کنید. در این حالت، فیبر موجود در میوه راحت‌تر از سوی بدن جذب می‌شود و افراد دارای معده حساس بهتر آن را تحمل می‌کنند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->