قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۳ آذر ۱۴۰۳) | شاهین ۳۲ میلیون تومان گران‌تر شد افزایش ۳۸درصدی تعرفه برق خانگی از ابتدای پاییز ۱۴۰۳ آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره آزمون بخش خصوصی (۳ آذر ۱۴۰۳) آیا مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد افزایش می‌یابد؟ (۳ آذر ۱۴۰۳) ورود بانک ملی در سیستم پرداخت جایگاه‌های سوخت، انحصار بانک ملت را می‌شکند؟ چگونه از بورس، شمش نقره خریداری کنیم؟ دلار وارد کانال ۷۰ هزار تومان شد (۳ آذر ۱۴۰۳) | طلا ۴.۶ میلیون تومان شد خبر خوب برای زنان سرپرست‌خانوار | سال آینده، زنان سرپرست‌خانوار بیمه می‌شوند سخنگوی رزمایش عملیاتی «شهدای امنیت» از هلاکت و دستگیری ۷۶ تروریست در سیستان و بلوچستان خبرداد قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو ویژه آذر ۱۴۰۳ اعلام شد +جدول رشد دلار نیما ادامه یافت | نرخ امروز، ۵۱ هزار و ۲۹۹ تومان (۳ آذر ۱۴۰۳) تورم خوراکی‌ها در خراسان رضوی بیشتر از میانگین کشوری اطلاعیه مهم سایپا از آغاز عرضه محصولات از هفته دوم آذرماه ۱۴۰۳ | مشتریان جدید امکان ثبت‌نام خواهند داشت سایپا لیست جدید قیمت خودرو‌ها را اعلام کرد (۳ آذر ۱۴۰۳) تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت باید «طرح کالابرگ الکترونیکی» را اجرا کند واردات ۴۰۰ هزار تن برنج تنظیم‌بازاری آغاز شد | هر کیلو برنج چند؟ آغازبه‌کار سامانه جدید برای مشاغل سخت و زیان‌آور ثروت ایلان ماسک رکورد خودش را هم شکست قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در میادین تره بار مشهد (۳ آذر ۱۴۰۳) آینده قیمت مسکن در ۴ سناریو بررسی شد + جدول ثبت نام ایران خودرو آذر ۱۴۰۳ آغاز شد + جزئیات همتی: دولت چهاردهم مصمم به حذف رانت و کاهش کسری بودجه است توضیحات وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو‌های ایرانی سه واحد صنفی در مشهد پلمب شدند (۲ آذر ۱۴۰۳) افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی مشهد | حضور ۷۰ شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در نمایشگاه مشهد + ویدئو یارانه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد ‎+ فیلم وزیر صمت: مجوز برای ته‌لنجی‌ها و کولبران اعطا شد گذاشتن زباله دم در سیاره
سرخط خبرها

قیمت لاستیک خودرو در بازار | گرانی عجیب رینگ خودرو

  • کد خبر: ۷۱۱۰۳
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
قیمت لاستیک خودرو در بازار | گرانی عجیب رینگ خودرو
بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که از زمان حذف رینگ آلمینیومی از خودرو‌های تولید شده در کارخانه‌ها قیمت رینگ در بازار ۴ تا ۸ برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، اواخر سال ۹۸ بود که خودروساز‌ها در برخی از خودرو‌ها رینگ فولادی را جایگزین رینگ آلمینیومی کردند و حال پس از گذشت نزدیک به ۲ سال از این اتفاق اکثر خودرو‌های تولید شده در خودروسازی‌ها با رینگ فولادی به بازار عرضه می‌شوند و برای خرید مدل رینگ آلمینیومی آن‌ها باید پول بیشتری پرداخت؛ در حال حاضر اختلاف قیمت تیبا ۲ رینگ فولادی و آلمینیومی نزدیک به ۳ میلیون تومان است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران بر این باور است که دلیل حذف رینگ آلومینیومی از برخی خودرو‌ها به قیمت آن باز می‌گردد و مشکلی از بابت تامین آلومینیوم برای خودروسازان وجود ندارد؛ گفتنی است که تامین آلومینیوم برای خودروسازان مستقیما از طریق شرکت «ایرالکو»، تولیدکننده عمده کشور که در اراک است انجام می‌شود.

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که حذف رینگ‌های آلمینیومی از ساختار خودرو در چند سال اخیر قیمت این محصول را در بازار ۴ تا ۸ برابر کرده است به طوری که رینگ آلمینیومی ۶۰۰ هزار تومانی در حال حاضر به قیمت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

در واقع حذف رینگ آلمینیومی از ساختار خودرو این کالا را در زمره کالا‌های لوکس قرار داده است که خرید آن حداقل ۴ میلیون تومان پول می‌خواهد؛ در حال حاضر قیمت چهار حلقه رینگ ۵ پره تخت فابریک ایران خودرو در بازار ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و رینگ ۵ پره فابریک ایران خودرو نیز ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده است.

لاستیک خودرو چقدر گران شد؟

در ماه‌های پایانی سال ۹۹ قیمت لاستیک به طور رسمی ۵۰ درصد افزایش یافت و این افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق افتاد که به گفته سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لاستیک با توجه به افزایش قیمت نهاد‌های تولید افزایش ۵۰ درصدی جوابگوی ضرر تولیدکنندگان نیست.

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که در چند ماهه اخیر و همزمان با افزایش رسمی قیمت لاستیک قدرت خرید مصرف کنندگان به شدت کاهش پیدا کرده است؛ یکی از فروشندگان لاستیک در این خصوص به خبرنگار خبرآنلاین گفت: تعداد مشتریان ما از ۳۰ تا ۴۰ نفر در سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ به یک تا دو نفر رسیده است.

این فروشنده لاستیک در خصوص مشکلاتی که افزایش قیمت‌ها برای آن‌ها به وجود آورده است گفت: در گذشته ما می‌توانستیم با استفاده از چک در حجم انبوه لاستیک بخریم، اما امروزه با توجه به کاهش چشمگیر خرید و فروش لاستیک تولیدکنندگان و انباردار‌ها اعتماد خود را به فروشندگان از دست داده اند و اجازه خرید با چک را نمی‌دهند و تنها پول نقد قبول می‌کنند.

در حال حاضر هر جفت لاستیک ایرانی مقرون به صرفه در بازه قیمتی یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و هر جفت لاستیک‌های خارجی نیز در حال حاضر در بازار بالای ۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که هر جفت لاستیک هانکوک در بازار در بازه قیمتی ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و هر جفت لاستیک کومهو نیز در بازه یک تا ۴ میلیون تومان قیمت خورده است.

اخیرا طرح خرید لاستیک‌های سهمیه‌ای و دولتی نیز به بازار ارائه شده است که هدف این طرح آن است که رانندگان با خرید لاستیک‌های دولتی، هزینه کمتری را نسبت به بازار آزاد برای خرید لاستیک پرداخت کنند و این طرح در حالی مطرح شده است که بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از آن است که خرید لاستیک سهمیه‌ای به دلیل مالیات بر ارزش افزوده‌ای که بر آن اعمال می‌شود نزدیک به ۸۰ هزار تومان گران‌تر از لاستیک‌های موجود در بازار تمام می‌شود.

 منبع: خبرآنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->