کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

معرفی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۱ + تریلر | بخش اول

  • کد خبر: ۷۱۳۳۳
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
معرفی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۱ + تریلر | بخش اول
هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن یکی از مهم‌ترین رویدادهایی بود که سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد، اما امسال با حدود دو ماه تاخیر و از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار خواهد شد. اینجا به صورت کامل تمام فیلم‌های حاضر در بخش اصلی جشنواره کن را معرفی می‌کنیم.
کاظم کلانتری | شهرآرانیوز - جشنواره کن یکی از مهم‌ترین رویداد‌هایی بود که سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد، اما امسال از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) در فرانسه برگزار خواهد شد. طبق آنچه مسئولان کن گفته‌اند زمان برگزاری این جشنواره دوماه هم برای آماده‌شدن فیلم‌ها به تأخیر افتاد تا شاهد دوره‌ای پربار و ترکیبی از کارکشته‌ها و استعدادهای نوظهور باشیم؛ امسال هم پل ورهوفن و وس اندرسون و اصغر فرهادی و لئوس کاراکس و نانی مورتی و ژاک اودیار در جشنواره هستند و هم ریوسوکی هاماگوچی و کریل سِرِبرِنیکوف و جولیا دوکورنو.
 
پوستر جشنواره کن ۲۰۲۱ رونمایی شد | شمایلی از اسپایک لی

ریاست هیئت داوران هفتادوچهارمین جشنواره کن را اسپایک لی برعهده دارد که تصویرش را روی پوستر جشنواره امسال هم می‌بینیم. 
 

«بندتا» | Benedetta

 

معرفی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۱ | بخش اول

 

کارگردان: پل ورهوفن
بازیگران: ویرژینی افیرا، لمبرت ویلسون، شارلوت رمپلینگ
کشور: هلند

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش نهایی پنج سال از آخرین فیلم پل ورهوفن می‌گذرد و احتمالا فیلم جدید او هم مثل فیلم‌های قبلی او که مایه‌های علمی‌تخیلی ترکیب‌شده با خشونت و درام‌هایی چالش‌برانگیز دارند امسال هم جنجال‌هایی به پا خواهد کرد. از «پلیس آهنی» گرفته تا «غریزه اصلی» او همیشه بین فیلم‌هایی کم‌ارزش پرزرق و برق و فیلم‌هایی با نبوغ سینمایی حرکت کرده است. فیلم «بندتا» براساس داستانی از جودیث سی. براون ساخته شده است. تصویربرداری «بندتا» سال ۲۰۱۹ انجام شد، ولی به دلیل عمل جراحی ورهوفن و بعد شروع همه گیری کرونا اکرانش به تعویق افتاد. ویرجینیا افیرا، بازیگری که در فیلم قبلی ورهوفن هم بازی کرده بود نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد. لمبرت ویلسون و شارلوت رمپلینگ از دیگر بازیگران این فیلم هستند. ورهوفن سال ۱۹۹۲ با «غریزه اصلی» و سال ۲۰۱۶ با «او» در بخش اصلی جشنواره کن حاضر بود.

 

 



اعزام فرانسوی | The French Dispatch

 

معرفی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۱ | بخش اول

 

کارگردان: وس اندرسون
بازیگران: تیموتی شلمی، سیرشا رونان، لئا سیدو، بنیسیو دل تورو، اوون ویلسون، آدرین برودی، الکس لاتر، بیل مری، الیزابت ماس، ادوارد نورتون، لاینا کودری، کریستوف والتز، تیلدا سوئینتن، فرانسیس مک دورمند، ویلم دفو، روپرت فرند، هنری وینکلر، متیو آمالریک، لیو شریبر، تونی رولوری، جفری رایت
کشور: آمریکا

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش نهایی به هیچ وجه نمی‌توان برای فیلم‌های وس اندرسون هیجان‌زده نبود؛ آخرین تجربه منحصربه‌فرد و خاص وس اندرسون در دنیای قصه‌گویی سینمایی در قرن بیستم میلادی می‌گذرد. فیلم این‌گونه توصیف شده است: «نامه‌ای عاشقانه به یک روزنامه آمریکایی در شهری خیالی و قرن‌بیستمی فرانسه.» داستان فیلم از عشق اندرسون به روزنامه نیویورکر نشئت گرفته است و برخی از شخصیت‌ها و وقایع آن براساس شخصیت‌ها و سه مقاله نیویورکر پرداخته شده‌اند؛ حبس ابد یک هنرمند، شورش‌های دانشجویی و یک گروگان‌گیری.

اندرسون درباره داستان فیلمش گفته است: «توضیح داستان آسان نیست، فیلم درباره یک روزنامه‌نگار آمریکایی است که در فرانسه مجله خودش را ایجاد می‌کند. داستان بیشتر تصویری از این مرد روزنامه‌نگار است که برای نوشتن آنچه می‌خواهد می‌جنگد. فیلم درباره آزادی مطبوعات نیست، اما صحبت درباره خبرنگاران یعنی صحبت درباره آنچه در دنیای واقعی می‌گذرد.».

«اعزام فرانسوی» فیلم پربازیگری است؛ سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دورمند، بیل مری، تیلدا سوئینتن، تیموتی شالامی، بنیسیو دل تورو، هنری وینکلر، متیو آمالریک، جفری رایت، لئا سیدو، لوئیس اسمیت، الیزابت ماس، ویلم دفو، کریستف والتس، اوون ویلسون، آدرین برودی، جیسون شوارتزمن، باب بالابان، متیو آمالریک، روپرت فرند، گریفین دان، استیو پارک، دنیس منشت، ونسان ماکنی، گیوم گالین، سسیل دو فرانس، الکس لاوتر و فیشر استیونس در این فیلم بازی می‌کنند.

تصویربرداری «گزارش فرانسوی» در نوامبر ۲۰۱۸ شروع شد و در مارس ۲۰۱۹ به‌پایان رسید. شهر آنگولم در کشور فرانسه لوکیشن فیلم بود؛ آنگولم شهری است در جنوب غربی فرانسه. اندرسن درباره انتخاب این شهر به‌عنوان لوکیشن فیلم به رسانه‌ها گفته است: «آنگولم شهر آرامی است؛ بنابراین برای ساخت فیلم جای ایده‌آلی است.»

وس اندرسون سال ۲۰۱۲ با فیلم قلمرو طلوع ماه در جشنواره کن حاضر بود.

 

 



آنت | Annette

 

معرفی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۱ | بخش اول

 

کارگردان: لئوس کاراکس 
بازیگران: آدام درایور، ماریون کوتیار
کشور: فرانسه

 

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش نهایی ۹ سال از «هولی موتورز»، آخرین ساخته عجیب و متفاوت لئوس کاراکس می‌گذرد؛ فیلمی که در همین جشنواره کن جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه را گرفت. «آنت» فیلم جدید کاراکس با بازی آدام درایور و ماریون کوتیار فیلم افتتاحیه جشنواره کن ۲۰۲۱ خواهد بود. این فیلم داستان یک استندآپ کمدین موفق (آدام درایور) و همسرش، یک خواننده سوپرانوی مشهور (ماریون کوتیار)، را روایت می‌کند که زندگی پر زرق و برق آن‌ها با تولد دخترشان، «آنت»، چرخشی غیرمنتظره می‌گیرد. «آنت» یک فیلم موزیکال خواهد بود و آن‌طور که راسل مِیل، نوازنده کیبرد گروه اسپارکس، در مصاحبه با Consequence of Sound گفته است فیلم یک راک‌اپرای کاملا موزیکال خواهد بود و با آهنگ‌های مختلف روایت خواهد شد. آدام درایور و ماریون کوتیار خودشان آهنگ‌ها را اجرا خواهند کرد.

آخرین ساخته کاراکس همزمان با حضور در جشنواره کن در سینما‌های فرانسه هم اکرانش را آغاز می‌کند. پیر لسکیور، رئیس جشنواره کن، در باره این فیلم گفته است: «هر یک از آثار لئوس کاراکس یک رویداد است و فیلم جدید او، «آنِت»، هدیه‌ای است به عاشقان سینما، موسیقی و فرهنگ که از سال گذشته مشتاق تماشای آن بودیم».

کاراکس پیش از این چهار بار در جشنواره کن حاضر بوده است؛ سال ۱۹۸۴ با فیلم «پسر با دختر ملاقات می‌کند»، سال ۱۹۹۹ با فیلم «پولا ایکس»، سال ۲۰۰۸ با فیلم «توکیو!» و سال ۲۰۱۲ با فیلم «هالی موتورز». او دوبار برنده بخش نوعی نگاه بوه است.
 
 

 
 


«قهرمان» | A Hero

 

معرفی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۱ | بخش اول

 

کارگردان: اصغر فرهادی
بازیگران: امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، احسان گودرزی، سارینا فرهادی
کشور: ایران
 
۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش نهایی هیجان‌انگیزترین فیلم حاضر در بخش اصلی جشنواره کن برای ما ایرانی‌ها فیم تازه اصغر فرهادی است. فرهادی با «قهرمان» که تا مدت‌ها خبری از آن منتشر نمی‌شد و در سکوت خبری تولید می‌شد این‌بار امیر جدیدی را به عنوان بازیگر اصلی‌اش به جشنواره کن می‌برد.

 فیلم «قهرمان» درباره شخصیتی به نام «رحیم» (با بازی امیر جدیدی) است که به دلیل ناتوانایی در پرداخت بدهی‌اش در زندان به سر می‌برد، اما طی دو روز مرخصی در تلاش است شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس‌گرفتن شکایت خود کند، اما اتفاقات آن‌گونه که برنامه‌ریزی‌شده پیش نمی‌رود. در خلاصه داستان دیگری که از این فیلم منتشر شده است جزئیات بیشتری آمده است: «رحیم وقتی آزاد می‌شود، متوجه می‌شود نامزدش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می‌گیرد از این پول استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام انسان دوستانه او در شهر می‌پیچد، به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل می‌شود و اهالی شهر برای کمک به او دست به کار می‌شوند و ...»

باید دید فرهادی که سال ۲۰۱۶ با «فروشنده» توانست جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره کن را به دست آورد، امسال می‌تواند جایزه اصلی این جشنواره را هم برای فیلم جدیدش کسب کند. آخرین حضور فرهادی در جشنواره کن سال ۲۰۱۸ بود که با فیلم اسپانیایی‌زبان «همه می‌دانند» این جشنواره فرانسوی را افتتاح کرد.

 

تریلر فیلم «قهرمان»

 


همه‌چیز خوب پیش رفت | Everything Went Well

 

معرفی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۱ | بخش اول

 

کارگردان: فرانسوا اوزون
بازیگران: سوفی مارسو، آندری دوسولیه، ژرالدین پلاس
کشور: فرانسه

 

۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش نهایی فرانسوا اوزون پرکار با نگاه ناتورالیستی و به‌شدت بی‌پرده‌اش در دو دهه اخیر چهار بار در جشنواره کن حاضر بوده است. فیلم جدید او که براساس رمان Everything Went Well نوشته امانوئل برنهایم ساخته شده است، احتمالا مثل درام‌های قبلی او غافل‌گیرکننده، بدیع و ضدقرارداد‌های معمول خواهد بود؛ این را از خلاصه داستان این فیلم فهمید: «مردی ۸۵ ساله به‌نام آندره بعد از اینکه سکته می‌کند بیمار و نیمه‌فلج در بیمارستان از دخترش، «امانوئل» می‌خوهد که زندگی‌اش را به پایان برساند و او را بکشد. اما چطور می‌توان چنین کاری را برای پدر انجام داد؟» این فیلم چندان از سینمای شجاع و تا حدی گستاخ اوزون دور نیست.
 
 
 

تریلر فیلم «همه‌چیز خوب پیش رفت» (Everything Went Well)

 

 

واکنش منتقدان به فیلم Everything Went Well فرانسوا اوزون | بازی‌های چشمگیر و درخشان

 



سه طبقه | Three Floors

 

معرفی فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۱ | بخش اول
 
کارگردان: نانی مورتی
بازیگران: آنا بونایووتو، مارگریتا بوی، آلبا رورواکر، ریکاردو اسکامارچو
کشور: ایتالیا
 
۵۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۰ | بخش نهایی نانی مورتی با هشت‌بار حضور در جشنواره کن، یکی از فیلم‌سازان محبوب این جشنواره است؛ البته او در سال ۱۹۹۶ با فیلمی کوتاه که درباره یک فیلم ایرانی ساخته بود در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن هم حضور داشت. مورتی در فیلم «روز افتتاحیه کلوزآپ» نخستین نمایش فیلم «کلوزآپ» عباس کیارستمی در رم را نشان می‌داد و ضمن ستایش این کارگردان سرشناس ایرانی به انتقاد از نحوه نمایش کلوزآپ در رم و کم بودن تبلیغاتش می‌پرداخت. فیلم جدید او، Three Floors، داستان سه خانواده است که در سه آپارتمان مجزا در سه طبقه متفاوت یک ساختمان زندگی می‌کنند. این فیلم بر اساس رمانی به نام Three Floors Up نوشته اشکول نوو ساخته شده است. مورتی رسم همیشه‌اش را در فیلم جدیدش هم ادامه داده و در فیلم خودش بازی کرده است.

مورتی شش بار از جشنواره کن جایزه برده است. او دقیقا ۲۰ سال بعد از اینکه فیلم «اتاق پسر» جایزه بهترین فیلم جشنواره کن را گرفت امیدوار است که دوباره این اتفاق را تکرار کند.
 
 
 

 

 

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->