استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

آیا فشار دفاعی تیم ملی بسکتبال برای بازی‌های بزرگ کافی است؟

  • کد خبر: ۷۱۴۶۷
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
آیا فشار دفاعی تیم ملی بسکتبال برای بازی‌های بزرگ کافی است؟
تیم ملی بسکتبال کشورمان در پنجره سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا از سد عربستان گذشت.

علیرضا امیری/شهرآرانیوز، تیم ملی بسکتبال ایران، در دومین بازی از پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا برابر عربستان، روز سختی را پشت سرگذاشت، اما بازیکنان توانمند تیم ملی با تلاشی که در انتهای بازی انجام دادند توانستند بازی را با پیروزی پشت سربگذارند.
در این دیدار سخت ملی پوشان با دفاع من تو من بازی را شروع کردند، اما به مانند بازی قطر در ابتدای کوارتر یک عملکرد خوبی در دفاع نداشتیم و در ترانزشین‌ها و در بازگشت به دفاع از حمله کمی مشکل داشتیم که همین موضوع باعث شد تا عربستان فست بریک پوینت‌های زیادی در مقابل ما بگیرد.

درخشش ارسلان کاظمی
دوباره ارسلان ناجی تیم ملی شد و به مانند بازی قبل، در مقابل عربستان هم عملکرد درخشانی داشت و Help‌های خیلی خوبی در دفاع به بازیکنان کنار دست خود میداد که این موضوع باعث شده بود تا ارسلان با استفاده از توپ ربایی به حملات تیم ملی سرعت بدهد، ارسلان نه تنها در دفاع به تیم ملی کمک زیادی کرد بلکه با استفاده از سرعت خوب خود باعث شد تیمش فست بریک پوینت‌های خوبی بگیرد.

نقش حامد حدادی در تیم ملی
در این دو دیدار شاهد عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی در ریباند دفاع و ریباند حمله بودیم. در دیدار عربستان، بازیکنان تیم ملی عربستان چندین بار از شانس‌های مجدد خود امتیازی گیری کردند و آمار ریباند خودشان را افزایش دادند.

مشکل تیم ملی در خارج شدن از دفاع فول کورت
در زمان‌هایی از بازی شاهد این بودیم که تیم ملی عربستان وقتی احساس خطر می‌کرد، از دفاع پرس تمام زمین استفاده می‌کرد و خیلی با برنامه و موفق عملکرد می‌کردند، اما بازیکنان ما با عجله زیاد دچار سردرگمی می‌شدند و نمی‌توانستند از پرس، خودشان را خارج کنند و چندین بار عربستان با استفاده از دفاع فول کورت مقابل تیم ما امتیاز گرفت.

آیا فشار دفاعی ایران برای بازی‌های بزرگ کافی است؟
تیم ملی کشورمان در پوزیشن یک دچار آسیب است و در مسابقاتش از یک پوینت گاردی که بتواند روی پوینت گارد تیم مقابل فشار دفاعی ایجاد کند استفاده نمی‌کند و همین باعث شده تا فشار دفاعی در تیم کم شود و به دیگر بخش‌های دفاعی هم آسیب وارد شود و ما نتوانیم دفاعی اگرسیو داشته باشیم.

برنامه تیم ملی در حملات
تیم ملی کشورمان در حملات سعی بر استفاده از بازی U دارد یا گاهی اوقات آن‌ها با نفوذهایی که به منطقه رنگی دارند امتیازات خوبی را کسب می‌کنند، اما مشکلی که در مقابل عربستان داشتیم، این بود که تیم ملی نمی‌توانست چرخش توپ خوبی ایجاد کند و از بیست و چهار ثانیه‌های خود به خوبی استفاده کند و بازیکنان کمی از تیم ما توپ را لمس می‌کردند که در آینده نزدیک با بازی‌های تدارکاتی خوبی که در پیش دارند این مشکل می‌تواند حل شود.


نقش نوید رضایی فرد در پیروزی مقابل عربستان
در بازی مقابل عربستان، زمانی که آن‌ها در منطقه رنگی تجمع کرده بودند، نوید رضایی فرد وارد زمین شد، نوید که یک بازیکن شوت زن است، با شوت‌های سه امتیازی که مقابل عربستان داشت توانست دفاع زون عربستان را دچار مشکل کند و تیم ملی را از فشار دفاعی عربستان خارج کند.

عملکرد صمد نیکخواه بهرامی
کاپیتان تیم ملی کشورمان با وجود اینکه ازذدیگر بازیکنان ازذنظر سنی بزرگتر است، اما هنوز آمادگی خوبی دارد، در این دو دیدار ما شاهد بودیم هر زمانی که صمد نیکخواه بهرامی از زمین خارج می شد، تیم ملی در چرخش توپ به مشکل می خورد، در کنار عملکرد خوب صمد در حملات، او در دفاع هم در سوییچ‌ها و میس مچ‌ها کمک زیادی به تیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->