فرصت دوماهه به صنایع شهرستان‌های خراسان رضوی برای تجهیز به کنتور هوشمند آب شهردار مشهدمقدس: کمربند جنوبی چه بخواهیم چه نخواهیم در آینده اجرا خواهد شد + فیلم دیدار شهردار مشهد با شورای اجتماعی محلات منطقه ۹ و بیان مشکلات توسط رؤسای شورا (۲۳ آبان ۱۴۰۳) حمایت از بانوان و توسعه ارتباطات دانش‌بنیان در اولویت کاری شورای ششم تأکید شورای ششم بر توسعه پروژه‌های راهبردی و زیرساختی مشهد ناصحی: سهم بودجه فرهنگی از بودجه شهرداری مشهد از ۲ به ۱۰ درصد افزایش یافت+ویدئو تامین برق و پایداری خدمت‌رسانی در تقاطع‌های سطح مشهد | ضرورت همکاری شهروندان و پلیس راهور در هنگام قطعی برق سرگذشت یکی از قدیمی‌ترین مزارع شمال مشهد | خاطرات خفته در «چاهش» اتوبوس‌های جدید راهی حاشیه شهر مشهد می‌شوند محکم پای «روز مشهد» بمانید! شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری زباله از یک زمین غیر محصور در بولوار سجادیه مشهد + پاسخ کاهش ۵۰ درصدی زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در مشهد افزایش عملیات‌های آتش‌نشانی مشهد در پی قطع برق و ازکارافتادن آسانسور‌ها (۲۲ آبان ۱۴۰۳) سهم شهرداری مشهد از عوارض آلایندگی، تقریباً هیچ! درباره یکی از کوچه‌های فرعی بازار سرشور مشهد | سراسرِ کوچه «سراسر»، پر از داستان «دکتر شیخ» است آیا مازوت‌سوزی در مشهد متوقف می‌شود؟ آغاز صدور صورت‌وضعیت الکترونیکی مسافری در خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن شهری با شهرفروشی محقق نمی‌شود تهیه طرح تفصیلی محله آبکوه مشهد با نظر مردم یدالله بشکنی سرپرست فرمانداری طرقبه شاندیز شد
سرخط خبرها

طرح ترافیک؛ چاره استراتژیک

  • کد خبر: ۷۱۸۵
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲
طرح ترافیک؛ چاره استراتژیک
درباره ضرورت اجرای طرح‌های ترافیکی که به کاهش ترافیک، تصادفات و آلودگی هوا می‌انجامد
ملیحه ابراهیمی یزدی- افزایش قارچ گونه خودرو‌ها در سطح شهر مشهد باعث شده است که شاهد بیشتر شدن آلودگی هوا، تصادفات و مصرف انرژی باشیم. زائر پذیر بودن این شهر نیز به افزایش عبور و مرور وسایل نقلیه در معابر منجر می‌شود. از این رو مدیریت شهری ناگزیر است به علت محدود بودن ظرفیت برخی معابر، دست به اقداماتی بزند که نمونه آن، اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر است. نزدیک شدن به دهه آخر صفر که خیل عظیمی از زائران و مجاوران را به راه‌های منتهی به مضجع منور رضوی می‌کشاند، بهانه خوبی است تا درباره جزئیات طرح ترافیک بیشتر بدانیم.

محدوده طرح
خیابان فدائیان اسلام، خیابان بهار
خیابان امام خمینی (ره)
خیابان شهید هاشمی نژاد
میدان راه آهن، بولوار شهید کاوه
میدان شهید گمنام، بولوار وحدت
خیابان ۱۷ شهریور
۷۰%
۷۰ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از دود خودروهاست؛ حالا حساب و کتاب با خودتان که وقتی محدودیتی مثل طرح ترافیک اجرایی می‌شود، چقدر از آلودگی هوا در محدوده طرح کاسته می‌شود.
۱۳
مبادی فرعی به طرح
۴
مبادی اصلی ورود به طرح
۷
محدوده طرح ۷ کیلومتر مربع است
۷۰۰۰
محدوده طرح ترافیک بین ۶۰ تا ۷۰ هزار خودرو ظرفیت دارد
۱۱۰۰۰۰۰ دستگاه خودرو
تعداد پلاک‌های متخلف که دوربین‌ها از ابتدای سال تا ابتدای شهریور ثبت و ضبط کرده اند
۱۷
تعداد دوربین‌های ثبت تخلف در محدوده طرح
۴۰
تعداد دوربین‌های نظارتی در محدوده طرح
۱۰
تعداد تابلو‌های اطلاع رسانی (VMS)
۲۰۰۰۰
برابر کد ۲۰۸۲ ورود و تردد وسایل نقلیه غیر مجاز در معابر، محدوده‌ها و مناطقی که ممنوع اعلام شده است ۲۰ هزار تومان جریمه دارد
نکته:تصویر خودرو‌هایی که پلاکشان با محدوده طرح مغایرت دارداز طریق دوربین‌های نظارتی ثبت و کمتر از یک ماه به مالک وسیله نقلیه ارسال می‌شود

زمان اجرای طرح در نیمه اول سال
۷ صبح تا ۲۳ شب

زمان اجرای طرح در نیمه دوم سال
۸ صبح تا ۲۰ شب

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی برای سالم بودن باید روزانه ۱۰ هزار قدم معادل ۸ کیلومتر پیاده روی کرد که بیش از یک ساعت زمان می‌برد. این نکته را به فال نیک بگیرید و به جای ورود غیر مجاز با خودروتان به داخل طرح، کمی به سلامتتان فکر کنید. تردد با دوچرخه نیز پیشنهاد دیگری است که به حمل و نقل پاک می‌انجامد.

زرنگ بازی نیست که از کوچه پس کوچه‌های منتهی به طرح مطلع هستید! لطفا به احترام قانون در روز‌های مجاز پلاکتان، وارد طرح شوید و از اقداماتی، چون مخدوش کردن پلاک خودرو، حالا به هر روشی، خودداری کنید.

چه ایرادی دارد روز‌هایی که در محدوده طرح کار دارید، ماشینتان را آن روز فراموش کنید و با وسایل حمل و نقل عمومی تا نزدیکی و حتی داخل طرح بروید؟

جهت اطلاع! در محدوده طرح، تنها وسایل حمل و نقل عمومی و خودرو‌های امدادی مجوز ورود دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->