برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

نرخ تورم در خراسان رضوی اعلام شد

  • کد خبر: ۷۱۸۷۸
  • ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
نرخ تورم در خراسان رضوی اعلام شد
نرخ تورم نقطه به نقطه این استان درخرداد ماه امسال ۴۸/۸ درصد بود که این رقم درمقایسه با ماه قبل از آن ۱/۹ درصدکاهش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر رضا جمشیدی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در نقاط شهری این استان ۴۸/۳ و در نقاط روستایی ۵۰/۸ درصد بود که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۱/۳ و در نقاط روستایی چهار درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این که نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در خرداد ماه امسال ۴۷/۶ درصد بود افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰/۷ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: این نرخ برای خانوارهای شهری ۴۶/۹ و برای خانوارهای روستایی ۵۱/۵ درصد بود که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰/۸ و ۰/۵ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی افزود: نرخ تورم نسبت به ماه قبل خانوارهای استان خراسان رضوی درخرداد ماه سال جاری ۲ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۱/۳ درصد افزایش یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان خراسان رضوی ۲ و در نقاط روستایی ۱/۷ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۱/۱ و ۱/۸ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز طی خردادماه امسال  ۲/۵ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۱/۸ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۲/۵ و برای خانوارهای ساکن در نقاط روستایی ۲/۶ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۱/۸ و ۱/۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که نرخ تورم ۱۲ماهه منتهی به خرداد امسال در کل خانوارهای استان ۴۳/۶ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۲/۲ درصد افزایش یافته است افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۲ و برای خانوارهای روستایی ۴۹/۷ درصد است که به ترتیب ۲/۲ و ۲ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه امسال در خانوارهای کل کشور ۴۳ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۲ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۴۲/۵ و برای خانوارهای روستایی ۴۵/۶  درصد اعلام کرد که به ترتیب ۲ و ۲/۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در خردادماه امسال خراسان رضوی درگروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۳، در گروه پوشاک و کفش ۶۵/۲، در گروه مسکن ۱۵/۹ و در گروه بهداشت و درمان ۳۷/۷ درصد بوده است که این ارقام در کشور به ترتیب ۶۲.۳، ۵۷.۵، ۲۸.۱ و ۴۲.۹ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۱۱/۹، برای خانوارهای ساکن در مناطق شهری  ۳۰۰/۸ و  برای خانوارهای ساکن در مناطق روستایی ۳۶۰.۴ بوده است.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور، ۸/۱ درصد جمعیت کشور یعنی ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر را در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار در خود جای داده است.

یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند. ۵۰/۴ درصد جمعیت خراسان رضوی مرد و ۴۹/۶ درصد آنها زن هستند و در این میان جوانان نیز یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۸۶۱ نفر از جمعیت خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->