پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس
سرخط خبرها

رکوردشکنی دختر دونده مشهدی در مسابقات قهرمانی جوانان کشور

  • کد خبر: ۷۲۰۸۳
  • ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
رکوردشکنی دختر دونده مشهدی در مسابقات قهرمانی جوانان کشور
در پایان مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور، دختر دونده مشهدی موفق به رکوردشکنی شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مسابقات دوومیدانی جوانان کشور در شهرکرد در ۲ روز پیگیری شد. در این رقابت‌ها نیز همچون گذشته دختران استان خوش درخشیدند و مدال‌های طلا را از آن خود کردند. آن‌ها یک رکورد ملی را جابه جا کردند و مدال‌های طلا و نقره را درو کردند. دختران دوومیدانی کار در روز نخست موفق نشده بودند سهمیه‌ای برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان به دست بیاورند. اکنون مهلا محروقی، ورزشکار خراسانی، تنها بانوی ایرانی است که موفق به کسب سهمیه این رقابت‌ها شده است.


رکوردشکنی دختر دونده مشهدی

در مقدماتی ۱۰۰ متر بامانع، ۶ نفر فینالیست شدند که نرگس رستگار از خراسان رضوی با زمان ۱۵ ثانیه و ۳۲ صدم ثانیه به عنوان نفر نخست صعود کرد و در مرحله نهایی ۱۰۰ متر بامانع نیز به قهرمانی رسید. این ورزشکار مشهدی علاوه بر کسب عنوان نخست موفق شد رکورد ملی رده سنی جوانان را نیز بشکند. رستگار در فینال با زمان ۱۴ ثانیه و ۶۸ صدم ثانیه دوید.

 

پیش از این حدنصاب کشور در اختیار پردیس عبدالمحمدی با زمان ۱۴ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه بود که در سال ۹۸ ثبت شده بود. گفته می‌شود این رکورد جدید رستگار در ماده ۱۰۰ متر بامانع بعد از منفی شدن نتیجه آزمایش دوپینگ این ورزشکار ثبت نهایی خواهد شد.
همچنین در رقابت‌های امسال گلابتون زارعی از گلستان با زمان ۱۵ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه دوم شد و فاطمه ادبی از یزد با فاصله زیاد و زمان ۱۶ ثانیه و ۴۵ صدم ثانیه به عنوان نفر سوم از خط پایان عبور کرد.


۲ طلا برای رئوف

در ماده ۳۰۰۰ متر نیز بازهم خراسانی‌ها درخشیدند و حدیثه رئوف به قهرمانی رسید. او زمان ۱۱ دقیقه و ۳۹ ثانیه و ۷۳ صدم ثانیه را به ثبت رساند و طلا گرفت. رئوف در ماده ۱۵۰۰ متر نیز به میدان رفت که در این رقابت هم روی سکوی نخست ایستاد. این دونده مشهدی ۱۵۰۰ متر را با زمان ۴ دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۷۷ صدم ثانیه دوید و دومین طلای خود را به دست آورد. بعد از او دنیا سرباشی از البرز و نیلوفر رضایی از اصفهان دوم و سوم شدند.


طلای جوانمرد و نقره رستگار

دیگر ورزشکار خراسانی در ماده دو ۸۰۰ متر حاضر شد و روی سکوی نخست ایستاد. لیلا جوانمرد در این رقابت‌ها با زمان ۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۸۶ صدم ثانیه به قهرمانی رسید. نیلوفر رضایی با زمان ۲ دقیقه و ۲۶ ثانیه دوم شد.


نرگس رستگار که رکوردشکنی کرده بود، در ادامه مسابقات در ماده ۴۰۰ متر بامانع هم به میدان آمد و این بار با اختلاف یک ثانیه به عنوان دومی رسید. در این ماده محدثه ابراهیم پور از قم با زمان یک دقیقه و ۵ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه قهرمان شد و رستگار بعد از او به عنوان نایب قهرمانی رسید. عارفه نیک بین از تیم خراسان رضوی در این ماده به عنوان چهارمی رسید. همچنین نگین حامد در پرتاب دیسک از خراسان رضوی چهارم شد.


غیبت مدال آورانی از خراسان

در ماده پیاده روی ۱۰ هزار متر، فاطمه زهرا قلعه نویی از تهران با زمان یک ساعت و یک دقیقه و ۷ ثانیه به قهرمانی رسید. فاطمه ویسی، اما نیم ساعت بعد از او از خط پایان گذشت و در جایگاه دومی ایستاد. در ماده ۱۰۰ متر سرعت هیچ یک از خراسانی‌ها نتوانستند به فینال برسند و درنهایت ساناز امیری پور از یزد با زمان ۱۲ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه قهرمان شد. دونده‌های مازندران و کردستان نیز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در ماده ۴۰۰ متر نیز خراسانی‌ها به مدالی نرسیدند. در این ماده نگین آذری از تهران قهرمان شد و شاهپری و ابراهیمی از خوزستان و اصفهان دوم و سوم شدند.

 

در پرتاب چکش زهرا عرب رستمی با رکورد ۵۰ متر و ۸۳ سانتی متر اول شد و مؤمنی و شب خیزی از گلستان و زنجان در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در پرش سه گام نیز سارینا ساعدی با ۱۲ متر و ۴۰ سانتی متر قهرمان شد. اما در ۴ در ۱۰۰ متر امدادی برخلاف همیشه مشهدی‌ها حرفی برای گفتن نداشتند و تهران، یزد و اصفهان اول تا سوم شدند. در پرش ارتفاع نیز سارا ماهینی از بوشهر با رکورد یک متر و ۶۰ سانتی متر قهرمان شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->