نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
سرخط خبرها

ممنوعیت استفاده از وسایل یک‌بار مصرف پلاستیکی در اروپا از امروز

  • کد خبر: ۷۲۹۳۶
  • ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
ممنوعیت استفاده از وسایل یک‌بار مصرف پلاستیکی در اروپا از امروز
بنابر قانون مصوب سال ۲۰۱۹ از امروز (شنبه، سوم جولای) فروش و استفاده از ظروف یکبار مصرف در اتحادیه اروپا ممنوع خواهد بود. این قانون شامل نی ‌نوشیدنی و گوش پاک‌کن نیز می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، از امروز در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تولید پلاستیک یکبار مصرف متوقف و از دسترس خارج خواهد شد. این امر بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپاست که در سال ۲۰۱۹ تصویب و موعد اجرای آن برای روز سوم جولای ۲۰۲۱ تعیین شده است.

این قانون شامل اقلام یکبار مصرف از جمله قاشق و چنگال و بشقاب پلاستیکی، لیوان پلاستیکی، نی‌نوشیدنی، گوش پاک‌کن و چوب‌های پلاستیکی متصل به بادکنک می‌شود. همچنین قطعاتی که برای نگهداشتن لیوان قهوه و لیوان‌های نوشیدنی که از پلیمرهای مصنوعی تهیه شده‌اند نیز دیگر به بازار عرضه نخواهند شد.

 

فروشندگانی که با این وسایل سر و کار دارند موظف هستند جایگزین قابل بازیافت برای آنها پیدا کنند. امکان فروش محصولات یکبار مصرف که از قبل در انبارها موجود هستند، وجود دارد. انجمن صنفی فروشندگان ظروف پلاستیکی در آلمان تخمین می‌زند که مقادیر زیادی از این اقلام هنوز در دسترس است که باید به فروش برسند اما رقم دقیقی برای آن اعلام نشده است.

 

علاوه بر این وسایل، ظروف یکبار مصرفی که از مواد پلاستیکی بیولوژیک یا طبیعی هم تهیه شده‌اند ممنوع خواهد بود. این ظروف شامل لیوان‌های کاغذی است که تنها بخش کوچکی از آنها از پلاستیک است یا با پلاستیک پوشانده شده است.

به نقل از دویچه وله، رعایت این مقررات برای تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجباری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->