چگونه لیموناد خانگی درست کنیم؟ + روش تهیه

  • کد خبر: ۷۲۹۴۰
  • ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
چگونه لیموناد خانگی درست کنیم؟ + روش تهیه
لیموناد یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه مناسب برای روز‌های گرم تابستان است که به رفع عطش و تشنگی کمک می‌کند.

شهرآرانیوز- لیموناد یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های خنک و خوشمزه مناسب برای روز‌های گرم تابستان است که به رفع عطش و تشنگی کمک می‌کند. پایه اصلی تمام لیموناد‌ها، لیمو است. به دلیل ترش بودن مزه لیمو شما می‌توانید هر نوع شیرین کننده از قبیل شکر یا عسل را به لیموناد بیفزایید. لیموناد به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود لیموناد بدون گاز که از ترکیب آب با شکر یا عسل و لیمو تهیه می‌شود و لیموناد گازدار که برای تهیه آن به جای آب از نوشابه یا آب گازدار استفاده می‌شود.

 

۷ فایده شگفت انگیز لیموناد برای سلامتی

لیموناد به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر حل شدنی به طور طبیعی یبوست را درمان می‌کند.
ترکیب موجود در لیمو به کاهش مشکلات گوارشی کمک می‌کند و برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است.


لیموناد گرم همراه با عسل برای درمان گلودرد بسیار مفید است، زیرا خواص ضد عفونی دارد.

مصرف لیموناد به دفع سموم کمک می‌کند و برخی ترکیبات موجود در لیمو عملکرد کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد.

مصرف این نوشیدنی به دلیل تاثیر آرامش بخش آن به کاهش استرس ذهنی کمک می‌کند.

به دلیل وجود ویتامین‌های ث و‌ای، لیموناد برای پوست و مو بسیار مفید است، زیرا این ترکیبات بازسازی

سلول‌های پوستی را افزایش داده و باعث اکسیژن رسانی به پوست سر و رشد مو‌ها می‌شود.

۱۰۰ گرم لیمو موجود در لیموناد می‌تواند ۵۹ درصد نیاز بدن به ویتامین ث که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار می‌رود را تامین کند.

 

شربت لیموناد و نعنا

مواد لازم برای ۴ نفر


آب خنک ۴ لیوان
آب ولرم ۱ لیوان
شکر ۱ پیمانه
آبلیموی تازه به میزان لازم
چند شاخه نعنای تازه
چند حلقه لیموی خورد شده برای تزئین
یخ به میزان کافی

 

مرحله اول

در گام اول قابلمه‌ای متوسط انتخاب کرده و بر روی شعله قرار می‌دهیم. سپس آب ولرم به همراه شکر را درون قابلمه ریخته و هم می‌زنیم تا یکدست شود. سپس چند برگ نعنای تازه را به آن اضافه می‌کنیم. هنگامی مخلوط آب و شکر و نعنا جوشید و به غلظت مناسبی رسید آن را کنار می‌گذاریم تا به دمای محیط برسد و هنگام مصرف نعنا‌های جوشیده شده را کنار می‌گذاریم.

 

مرحله دوم

درون پارچ شربت آب و شکر را می افزاییم سپس مقداری آب خنک به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا اندکی رقیق شود. بعد از آن مقداری آب لیموی تازه را به مخلوط اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. در آخر چند برگ نعنای تازه به همراه چند تکه لیموی برش خرده و یخ های قالبی را به آن اضافه می کنیم. به همین راحتی شربت لیموناد و نعنای ما حاضر می‌شود.

 

شربت لیموناد و زنجبیل

این شربت به دلیل داشتن زنجبیل دارای خواص زیادی می‌باشد. زنجبیل بسیار گرم است و به دفع سموم از بدن کمک می‌کند هم چنین به دلیل خاصیت ضد التهابی به درمان سردرد‌های میگرنی کمک می‌کند. زنجبیل خاصیت چربه سوزی فوق العاده‌ای دارد بنابراین نوشیدن این شربت برای کسانی قصد کاهش وزن را دارند مناسب است.

مواد لازم برای ۴ نفر


آب خنک ۴ لیوان
آب ولرم ۲ لیوان
شکر ۱ پیمانه
۳ برش زنجبیل
آبلیمو تازه به میزان کافی
چند برش لیمو و برگ نعنا برای تزئین
یخ به میزان کافی


مرحله اول

در گام اول قابلمه‌ای متوسط انتخاب کرده و بر روی شعله قرار می‌دهیم. سپس آب ولرم به همراه شکر را درون قابلمه ریخته و هم می‌زنیم تا یکدست شود. سپس ۳ ورق زنجبیل خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم. هنگامی مخلوط آب و شکر و زنجبیل جوشید و به غلظت مناسبی رسید آن را کنار می‌گذاریم تا به دمای محیط برسد و هنگام مصرف زنجبیل‌های جوشیده شده را کنار می‌گذاریم.

 

مرحله دوم

درون پارچ شربت آب و شکر را می‌افزاییم سپس مقداری آب خنک به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم تا اندکی رقیق شود. بعد از آن مقداری آب لیموی تازه را به مخلوط اضافه می‌کنیم و دوباره هم می‌زنیم. در آخر چند برگ نعنای تازه به همراه چند تکه لیموی برش خرده و یخ‌های قالبی را به آن اضافه می‌کنیم. به همین راحتی شربت لیموناد و زنجبیل ما حاضر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->