آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

انفجار و فوران آتشفشان در دریای خزر + فیلم‌ و جزئیات

  • کد خبر: ۷۳۱۱۸
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
انفجار و فوران آتشفشان در دریای خزر + فیلم‌ و جزئیات
گزارش‌ها از وقوع یک انفجار بزرگ در دریای خزر در شامگاه یکشنبه ۱۳ تیر خبر می‌دهند. وزارت محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان این انفجار را مربوط به فوران آتشفشان دریایی دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که گزارش‌ها از وقوع انفجاری بزرگ در دریای خزر در روز یکشنبه خبر می‌دهند، برخی گزارش‌های اولیه دلیل وقوع این انفجار را به یک سکوی استخراج نفت ساحلی مرتبط دانستند.

اما ساعاتی بعد، شرکت نفت ملی جمهوری آذربایجان (SOCAR) در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ‌گونه حادثه‌ای مرتبط با این انفجار در سکوهای نفتی در داخل دریا ثبت نشده است.

این در حالی است که وزارت محیط زیست این کشور اعلام کرد که دلیل وقوع این انفجار در دست بررسی است و این گمان اولیه وجود دارد که فوران آتشفشان دلیل این انفجار بوده است.

مدیر سازمان زمین شناسی آذربایجان نیز دلیل انفجار را فعالیت‌های آتشفشان‌های گِلی پ / گِلفشان‌های بستر دریای خزر اعلام کرد.

انفجار و شعله فقط چند دقیقه قابل رؤیت بوده و به سرعت محو شده است. این مسئله احتمال انفجار در یک سکوی گازی را به شدت کاهش می‌دهد.

پیش‌تر نیز حساب توئیتری کانفلیکت نیوز بدون اشاره به علت این حادثه با انتشار تصاویری از انفجار بزرگ در میدان گازی امید متعلق به جمهوری آذربایجان در دریای خزر خبر داد.

 

ویدئو | انفجار مهیب در دریای خزر

 

فوران آتشفشان علت انفجار در خزر بوده است

منابع رسمی باکو لحظاتی پیش بروز انفجار مهیب در یکی از میادین گازی این کشور در دریای خزر را تکذیب کرده و فوران آتشفشان را علت انفجار در دریا اعلام کردند.

برخی منابع خبری باکو ساعاتی پیش از بروز انفجار مهیب در میدان گازی " امید " جمهوری آذربایجان در دریای خزر گزارش دادند اما شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

 

 

" ابراهیم احمد اف " مسؤول روابط عمومی شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) در این ارتباط در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: هیچ حادثه‌ای در واحدهای دریایی این شرکت در دریای خزر بروز نکرده و این واحدهای انرژی فعالیت خود را در رژیم عادی ادامه می‌دهند.

وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی و مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان نیز در گزارشی دلیل انفجار در دریای خزر را بروز فوران آتشفشان اعلام کردند.

" قربان یتیرمیشلی " رئیس مرکز زلزله شناسی جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت: فوران آتشفشان در اغلب موارد با انفجار و آتش سوزی همراه است.

وی یادآور شد، زمین لرزه سال ۲۰۰۰ میلادی در باکو موجب بیداری آتشفشان گلی در خزر در نزدیکی منطقه " نارداران " حومه باکو شده بود که بر اثر فوران گل یک جزیره کوچک هم در دریا ایجاد شد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->