چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها
سرخط خبرها

ایران و چک برگزارکننده دیدار افتتاحیه بسکتبال المپیک؛ حریفی بلند قامت

  • کد خبر: ۷۳۲۱۵
  • ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
ایران و چک برگزارکننده دیدار افتتاحیه بسکتبال المپیک؛ حریفی بلند قامت
تیم ملی بسکتبال ایران و چک بازی های المپیک توکیو را در این رشته افتتاح خواهند کرد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، اسلوونى، ایتالیا و آلمان به همراه جمهورى چک، ٤ سهمیه المپیک توکیو هستند که از طریق دیدارهاى انتخابى بسکتبال به این بازى‌ها راه پیدا کردند. آمریکا، استرالیا، اسپانیا، آرژانتین، نیجریه، ایران، ژاپن و فرانسه سایر تیم‌هاى شرکت کننده در المپیک هستند. پس از پیروزی تیم بسکتبال جمهوری چک برابر یونان و صعود این تیم به المپیک ۲۰۲۱ توکیو، این تیم در نخستین دیدار المپیک به مصاف تیم کشورمان می‌رود. این دیدار ساعت ۱۰ (۵:۳۰ بامداد تهران) یکشنبه سوم مرداد (۲۵ جولای) در سالن سایتاما واقع در دهکده المپیک توکیو برگزار می‌شود. ایران در گروه A با فرانسه، آمریکا و جمهوری چک هم گروه است.

اولین حریف ایران در المپیک توکیو را بیشتر بشناسیم
در سال ۱۹۹۳، جمهوری چک بعد از فروپاشی چکسلواکی، کشوری مستقل از اسلواکی شد. در سال ۱۹۹۹ برای نخستین بار به مرحله نهایی بسکتبال اروپا راه یافت. در طول دهه ۲۰۰۰، تیم ملی چک شکست‌های زیادی را متحمل شد. تلاش‌های ناموفق برای صعود به یوروبسکت در چندین نوبت یادآوری روحیه‌ای بود که تیم باید قدرتمندتر شود تا بتواند با بهترین‌های قاره رقابت کند. در سال ۲۰۰۷ با سه باخت بیرون رفتند.
پس از سال ۲۰۱۰ جمهوری چک در یوروبسکت ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ حضور داشت که در سال ۲۰۱۵؛ هفتم شد. با این حال در سال ۲۰۱۷ تا رده بیستم سقوط کرد.در جام جهانی ۲۰۱۹، چک‌ها مقابل صربستان باختند و ششم شدند.
با این حال پیروزی‌های آنان قابل اعتنا بود: با نتیجه ۹۱ بر ۷۶ ترکیه را بردند. با حساب ۹۳ بر ۷۱ از برزیل عبور کردند و ۹۴ بر ۸۴ از سد لهستان گذشتند. تیمی که در بازی نخست خود مغلوب تیم آمریکا شد، اما خود را به جمع ۸ تیم برتر جهان رساند.
وقتی جمهوری چک برای کسب سهمیه المپیک وارد مسابقات انتخابی دوباره در ویکتوریا کانادا شد، شانس کمتری برای این تیم قائل بودند، چون کانادا (میزبان)، یونان و ترکیه آنجا بودند.
آن‌ها با استرانسکی در آغاز بازی‌ها نمایشی ناهماهنگ داشت. در روز نخست ۸۷ – ۷۰ به ترکیه باخت. سپس اروگوئه را مغلوب کرد. در بازی غیرمنتظره نیمه‌نهایی به طور شگفت‌انگیزی تیم کانادا (میزبان) را ۱۰۳ بر ۱۰۱ شکست داد.
بامداد امروز ۹۷ بر ۷۲ تیم یونان را برد و بلیت المپیک را به عنوان قهرمان این منطقه و تیم ۶ جام جهانی ۲۰۱۹ و رنک ۱۲ فیبا گرفت.

قدرت ریباند
جمهوری چک، تیمی با تجربه و بلند قامت (میانگین ۲ متر قد) دارد. آن‌ها در دفاع و ریباند قدرت فوق‌العاده بالایی دارند. ریباند تیمی آنان ۳۵ مقابل ۲۳ ریباند یونان بود.
جان وسلی بازیکن فنرباغچه ترکیه به طور میانگین ۸ ریباند دارد. آمار پرتاب سه امتیازی آن‌ها فوق‌العاده بود. ۱۱ از ۲۵ تا در بازی امروز. پتریک آئودا و اوندرج بالوین در صدر گلزنان چک قرار دارند. بالوین که در اسپانیا بازی می‌کند با ۱۲.۳ امتیاز و ۱۰.۸ ریباند خیره کننده است. طول قامت این بازیکن ۲۸ ساله ۲۱۷ سانتیمتر است.
درصد پرتاب‌های منطقه‌ای چک‌ها در این دوره تعریفی نداشت و ترنور آن‌ها بالاست، اما راه‌های پیروزی را پیدا می‌کنند. ریباندآن‌ها مهم است، اما دفاع آن‌ها مهمتر. در دو پیروزی چک، حریفان زیر ۴۴ درصد شوت زدند. یونان در بازی آخر ۴۵ درصد.
به علاوه استرانسکی نیز وجود دارد. کاپیتان تیم حضور مداومی داشته و همه کار در زمین انجام می‌دهد، چون با میانگین ۱۶ امتیاز، ۵.۵ ریباند و ۵.۵ پاس گل وارد المپیک می‌شود.
بسکتبال مردان جمهوری چک تاکنون با پرچم خود در المپیک بازی نکرده است. آن‌ها به اولین جام جهانی خود در سال ۲۰۱۹ راه یافتند. سرمربی آن‌ها گفت: «ما می‌خواهیم برای بسکتبال چک تاریخ دیگری بسازیم».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->