شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

خروج از افغانستان موضوع جلسه بایدن با تیم امنیتی کاخ سفید

  • کد خبر: ۷۳۵۷۱
  • ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
خروج از افغانستان موضوع جلسه بایدن با تیم امنیتی کاخ سفید
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به برنامه رئیس‌جمهور آمریکا برای برگزاری نشستی امنیتی درباره روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان، خبر داد که او روز پنجشنبه در این‌باره سخنرانی خواهد کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه از جلسه «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور آمریکا با تیم امنیتی خود درباره روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان خبر داد.
 
ساکی با صدور بیانیه‌ای توضیح داد: «رئیس‌جمهور صبح پنجشنبه (به وقت محلی) با تیم امنیت ملی خود دیدار می‌کند تا گزارش دوره‌ای درباره پیشرفت روند کاهش نظامیان ما در افغانستان را دریافت کند».
 
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی همچنین افزود: «ظهر فردا (پنجشنبه، به وقت محلی) نیز رئیس‌جمهور درباره تداوم تلاش‌های ما برای کاهش [نظامیان در افغانستان] و وضعیت کمک‌های امنیتی و بشردوستانه کنونی به نیروهای امنیتی افغانستان و مردم این کشور سخنرانی می‌کند».
 
رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش دادند که بایدن حین ورود به کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نگران سقوط کابل به دست طالبان است، گفت فردا (پنجشنبه) درباره روند خروج از افغانستان صحبت می‌کند.
 
طی هفته گذشته و افزایش موج حملات گروه طالبان در افغانستان، نیروهای افغان بارها به داخل مرزهای تاجیکستان عقب‌نشینی کرده‌اند. اواسط ماه آوریل، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده و اعضای ناتو اعلام کردند که تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲۰ شهریور ماه)  حدود ۱۰ هزار نظامی نیروهای ائتلاف را از افغانستان خارج می‌کنند.
 
خروج نظامیان خارجی از افغانستان با استقبال طالبان مواجه شده است، به طوری که اخیراً «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به خبر خروج نظامیان آمریکا از بگرام گفت: «طالبان از روند خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از بگرام حمایت و استقبال می‌کند».
 
بامداد پنجشنبه همچنین «ند پرایس»‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره برگزاری نشستی به برگزاری نشست مقام‌های افغانستان و طالبان در تهران واکنش نشان داد. 

انتهای پیام/

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->