فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

استمرار سیاست تحریمی آمریکا علیه رقبا

  • کد خبر: ۷۳۸۴۳
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
استمرار سیاست تحریمی آمریکا علیه رقبا
۳۴ نهاد در ارتباط با ایران، روسیه و چین به فهرست سیاه همکاری‌های اقتصادی آمریکا اضافه شدند

خبرگزاری «رویترز» در خبری از تحریم‌های جدید واشینگتن علیه سه کشور ایران، چین و روسیه خبر داده است. در این خبر آمده است که وزارت بازرگانی آمریکا به تازگی، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام ۳۴ شرکت و نهاد را در ارتباط با ایران، روسیه و چین به فهرست سیاه همکاری‌های اقتصادی این وزارتخانه اضافه کرده است. بر اساس این بیانیه، وزارت بازرگانی آمریکا نام ۱۴ شرکت چینی را به بهانه آنچه «نقض حقوق بشر در استان سین کیانگ» خوانده شده، در فهرست سیاه خود گنجانده است. وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید چین در این استان به «نسل کشی و جنایت علیه بشریت ادامه می‌دهد.»

 

علاوه بر این، نام ۶ شرکت چینی به اتهام تلاش برای انتقال فناوری‌های آمریکایی به چین برای استفاده در صنایع نظامی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار گرفته است. در این میان، ۸ شرکت و نهاد نیز به اتهام «تسهیل صادرات اقلام آمریکایی به ایران خلاف اداره صادرات آمریکا یا فروش این اقلام به شرکت‌هایی که در فهرست تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، اوفک، وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارند» در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا جای گرفته اند و نام ۶ شرکت نیز به اتهام فروش قطعات الکترونیکی که می‌تواند در «پیشبرد برنامه‌های نظامی روسیه» به کار رود، به این فهرست اضافه شده است.


وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده است که این ۳۴ شرکت و نهاد در فعالیت‌های تهدیدکننده سیاست خارجی، امنیت ملی و ارزش‌های آمریکا نقش دارند یا احتمال ایفای نقش آن‌ها در چنین فعالیت‌هایی در آینده وجود دارد. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، نیز درباره این تحریم‌های جدید گفته است: ما به رویکرد تهاجمی خود در کنترل صادرات ادامه خواهیم داد تا دولت ها، شرکت‌ها و اشخاص را به دلیل تلاش برای دستیابی به تجهیزات آمریکایی به منظور فعالیت‌های خراب کارانه در کشور‌هایی مثل چین، ایران و روسیه پاسخ گو کنیم.


شرکت‌هایی که در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار می‌گیرند، از انجام هر گونه تجارت با شرکت‌های آمریکایی، مگر در صورت کسب مجوز از دولت فدرال آمریکا منع می‌شوند. اما این نخستین بار نیست که دولت آمریکا، به استراتژی تحریمی در جهت کنترل کشور‌هایی می‌پردازد که در رقابت ایدئولوژیک و اقتصادی با آن هستند و سیاست‌هایی مغایر با این کشور را دنبال می‌کنند.

 

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در نشست خبری هفتگی خود، در واکنش به تحریم‌های جدید دولت آمریکا برای قرار دادن نام ٣٤شرکت و نهاد در لیست سیاه به بهانه همکاری با ایران، روسیه و چین گفت: لیست سیاه آمریکا در واقع ابزاری برای سرکوب برخی شرکت‌ها و صنایع معین در چین به بهانه حقوق بشر و ابزاری است که آمریکا از آن برای بی ثبات کردن سین کیانگ و مهار چین استفاده می‌کنند. چین، قاطعانه با این مخالف است.
وی افزود: چین همه اقدامات لازم را برای حراست قاطع از حقوق و منافع شرکت‌های چینی و مقابله با تلاش‌های آمریکا به منظور دخالت در امور داخلی چین به کار خواهد بست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->