حمایت ۱۳ هزار میلیارد تومانی صندوق تثبیت از بازار سرمایه بورس چهارشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۴) تعطیل است؟ قوه قضاییه: پروژه‌های رمزارزی «بم‌چین» و «بنیادبم» کلاهبرداری است فرصت اعتراض به آرای حل اختلاف مالیاتی تا ۷ مرداد ۱۴۰۴ فراهم شد ثبات قیمت نفت در محدوده هر بشکه ۷۰ دلار برق در مشهد هر روز قطع می‌شود! + فیلم بنویسیم سیب، بخوانیم موز ریزش قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۹ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۹ تیر ۱۴۰۴) | افت ۱۲ میلیونی «ری‌را» قیمت لبنیات خودسرانه افزایش یافت | بلاتکلیفی در بازار لبنیات ادامه دارد افت قیمت دینار عراق در بازار آزاد و افزایش نرخ رسمی (۲۹ تیر ۱۴۰۴) + جدول چرا قیمت دلار و سکه در بازار امروز (۲۹ تیر ۱۴۰۴) ریزش کرد؟ خاموشی‌ها در مشهد ۴ تا ۶ روز در هفته | جدول جدید خاموشی برق در مشهد اعلام شد + آدرس سایت بازار بی سکان، معیشت بی قرار خروج سهام‌داران حقیقی باوجود سبزپوشی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ تیر ۱۴۰۴) پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین ۱۴۰۴ تا چه زمانی ادامه دارد؟ اسامی ادارات پرمصرف شهر تهران اعلام می‌شود علت تغییر برنامه قطعی برق در مشهد چیست؟ | از فردا (۳۰ تیر ۱۴۰۴) جدول جدید خاموشی‌ها اعلام می‌شود ضرب‌الاجل ۲ماهه وزارت راه به ایستگاه‌ها و قطار‌ها برای ارائه خدمات به معلولان والی هرات: خط آهن خواف-هرات در سال جاری افتتاح می‌شود | امارت اسلامی افغانستان کشت و تجارت تریاک را به صفر رسانده است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۹ تیر ۱۴۰۴) | تداوم نوسان دلار در کانال ۸۷ هزار تومان رئیس اتاق تجارت هرات در مشهد: هرات آمادگی میزبانی از سرمایه‌گذاران ایرانی را دارد تصویب تجهیز و حفر ۱۰۰ حلقه چاه برای تأمین فوری آب مشهد ریزش قیمت طلا به کمتر از مرز ۷ میلیون تومان در مشهد (۲۹ تیر ۱۴۰۴) فروش فوری محصول سایپا در راستای حمایت از مشاغل از صبح امروز (۲۹ تیر ۱۴۰۴) هزینه نجومی ساخت مسکن در تهران | متری ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان ناقابل! سبد معیشت کارگری در مرز ۵۰ میلیون تومان | دستمزد روزانه کارگران پول یک کیلو برنج است رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: خط ریلی بین روزنک و شمتیغ می‌تواند اقتصاد افغانستان را از طریق ایران به اروپا و فراتر وصل کند مشاغل سخت و زیان‌آور بازنگری می‌شود + جزئیات
سرخط خبرها

تردد کامیون‌ها در گمرکات میلک و ماهیرود در جریان است

  • کد خبر: ۷۳۹۲۲
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
تردد کامیون‌ها در گمرکات میلک و ماهیرود در جریان است
رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان گفت: تردد کامیون‌های تجاری در گمرکات میلک و ماهیرود در جریان است اما در مرز دوغارون به صورت یکطرفه است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد مهدی جوانمرد قصاب در مورد آخرین وضعیت نقل و انتقال کالا از مرزهای ایران و افغانستان گفت: طبق اطلاعات واصله در حال حاضر تردد کامیون‌ها فقط در گمرک دوغارون با کندی روبرو است و امکان تردد کامیون‌ها به صورت یکطرفه انجام می‌شود اما دو مرز دیگر یعنی ماهیرود و میلک باز است و تردد کامیون‌ها از این مرزها در حال انجام است.

 

رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان افزود: هنوز انسجام گمرکی در مرز دوغارون برقرار نشده است و بنابراین امکان عبور کامیون ها از این مرز به طور کامل فراهم نشده است.

 

رئیس کل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه تمایل ایران کار کردن با دولت مرکزی افغانستان است، بیان داشت: اگرچه کنترل دو گمرک دوغارون و ماهیرود در دست طالبان است اما با توجه به اینکه تجار افغانستانی به شدت خواستار ارسال اجناس خود به افغانستان هستند لذا ما نیز به خواسته آنها عمل کرده ایم زیرا در صورت بسته شدن این مرزها مطمئنا شاهد کمبود اجناس در افغانستان و سایر مشکلات از جمله افزایش قیمت کالا خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه براساس شنیده ها دولت مرکزی افغانستان در حال حاضر با توجه به اینکه گمرک ها بازگشایی شده در دست طالبان است تمایلی برای عبور و مرور کالا از این گمرکات را ندارد، گفت: در این شرایط با تردد کامیون ها حقوق گمرکی به طالبان پرداخت می شود لذا ما از یک طرف با عدم تمایل دولت مرکزی افغانستان در انتقال کالا به این کشور مواجه هستیم و از طرفی با اصرار تجار افغانستان و درخواست آنها برای ادامه روند تجاری مواجه هستیم.

 

رایزن بازرگانی سابق ایران در افغانستان افزود: در شرایط فعلی طبق قوانین بین المللی گمرکی، ایران در حال ادامه روند تجاری با افغانستان است، زیرا بسیاری از کامیون هایی که در مرز معطل مانده اند و بیش از 90 درصد این کالا متعلق به تجاری افغانستانی است در صورتی که محموله هایشان به مقصد نهایی در کشور افغانستان نرسد آن محموله ها فاسد شده و از بین می رود.

 

جوانمرد قصاب بیان داشت: البته اگر دولت مرکزی افغانستان خواستار جلوگیری از ورود کالا به این کشور است باید نسبت به مسدود کردن گمرکات اقدام کند و یا اینکه از تجار کشورش بخواهد بطور موقت از آوردن محموله های تجاری به افغانستان تا بازگشت شرایط به حالت عادی خودداری کنند یا از گمرک میلک این اقدامات صورت پذیرد.

 

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی دولت مرکزی افغانستان اخذ حقوق گمرکی است، گفت: براساس اطلاعات واصله پیش از این شرایط نیز تجار افغانستانی یک بار در مرز حقوق گمرکی پرداخت می کردندو یک بار بعد از عبور از گمرک اصلی در خاک افغانستان نیز حقوق گمرکی طالبان را در گمرک طالبان پرداخت می کردند لذا با تسلط طالبان به گمرکات این کشور اکنون حقوق گمرکی فقط به طالبان پرداخت می شود.

 

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->