کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

خروج پرسپولیس از بحران

  • کد خبر: ۷۳۹۴
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
خروج پرسپولیس از بحران
شاگردان کالدرون با گل دقایق آخر نوراللهی، بعد از ۳ شکست، به پیروزی رسیدند
سوت آغاز هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به‌صدادرآمد که پرسپولیس در ورزشگاه خالی آزادی و به دور از هوادارانش، توانست پیکان را از پیش رو بردارد. مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، پس از یک هفته وقفه، دیروز با ۳ مسابقه شروع شد که تیم فولاد توانست در تبریز، ماشین‌سازی را در مسابقه‌ای جذاب از پیش رو بردارد و دربی جنوبی‌ها بین پارس و صنعت نفت، با تساوی بدون گل به پایان رسید.

کامبک نکو
با توجه به بازی‌های کم‌گل فولاد در گذشته، بسیاری پیش‌بینی یک بازی کاملا محافظه‌کارانه و کم‌گل را داشتند، اما بازی طوفانی آغاز شد و در دقیقه ۱۵، پنالتی اعلام‌شده به سود ماشین‌سازی را احمدرضا زنده روح، برخلاف جهت شهاب گردان که به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، به گل تبدیل کرد. اما دوامی نداشت و در دقیقه ۱۷ سانتر بلند آبشک از سمت چپ میانه زمین را موسی کولیبالی با ضربه سر و پاس عالی، به ایوب والی رساند تا با شوت سرضرب، گل تساوی فولاد را بزند و پس از ۲ دقیقه نتیجه را برابر کند. پس از گل تساوی فولاد، ۲ تیم به‌دنبال گل بودند و در دقیقه ۲۷ ماشین‌سازان پیش افتادند و نریمان‌جهان از زمین خودی صاحب توپ شد، با عبور از بین فرزاد جعفری و احمد عبدا... زاده تا محوطه جریمه فولاد پیش رفت و در نهایت با شوت ناگهانی به گوشه دروازه فولاد، گل دوم ماشین‌سازی را به ثمر رساند. فولادی‌ها بازهم در تلاش برای جبران نتیجه بودند که در دقیقه ۳۵ ارسال پای چپ وحید حیدریه از روی ضربه ایستگاهی کنار زمین به مقابل تیرک اول، پس از برخورد به کمر عبدا... زاده، تبدیل به گل مساوی فولاد شد. اما این پایان نیمه نخست مسابقه نبود و در دقیقه ۴۵ فولادی‌ها توانستند برای نخستین‌بار از رقیبشان پیش بیفتند که سانتر حیدریه از سمت چپ زمین و دفع ناقص مدافعان ماشین‌سازی، به ایوب والی رسید که سر توپ و شوت زمینی زیبای این بازیکن از قوس محوطه جریمه، گل سوم فولاد را به همراه داشت. در نیمه دوم، تیم ماشین‌سازی به دنبال جبران نتیجه بود، اما حمله‌هایشان سودی نداشت و بازی به پایان رسید.

تساوی پرحاشیه
دربی جنوبی‌های فوتبال ایران بی‌رمق بود و برخلاف ۲ بازی دیگر دیروز، گلی نداشت. این بازی، اما حاشیه‌های عجیبی داشت: در دقیقه ۸۳ مسابقه، متوقف‌شدن بازی از سوی داور در زمان ضد حمله صنعت نفت، به سبب خطای کاکاشویلی، موجب شد که بازی به تنش کشیده شود و شماری از بازیکنان و حتی اعضای کادر فنی دو تیم با هم درگیر شوند و از این رو، بازی ۴ دقیقه متوقف شد که آن را از تب و تاب انداخت.

احمد، عصای دست کالدرون
سرخ‌پوشان پایتخت در شرایطی به مصاف پیکان رفتند که برای حضور در گروه مدعیان، نیاز مبرمی به ۳ امتیاز این بازی داشتند. محرومیت سیامک نعمتی، شرایط خاص شجاع خلیل‌زاده و نیمکت‌نشینی سیدجلال، شمایل ترکیب پرسپولیس را تغییر دادند، اما با این وجود، شاگردان کالدرون شروع خوبی داشتند و بازی را هجومی آغاز کردند. در نیمه نخست، مهدی ترابی دروازه پیکان را باز کرد، اما دقایقی بعد، واسعی گل را پاسخ داد تا نیمه نخست با این نتیجه پایان یابد. در نیمه دوم، کیفیت فنی دو تیم افت کرد و بازیکنان نتوانستند موقعیت‌سازی کنند، اما سرانجام سانتر عالی‌شاه با ضربه سر نوراللهی همراه شد تا پرسپولیس به برد مهمی برسد.

درخشش ستاره مشهدی در آزادی
سعید واسعی مهاجم تیم پیکان، نمایش بسیار خوبی در برابر پرسپولیس داشت. بازیکن مشهدی پیکانی‌ها با تسلط خاصی توپ را در میانه میدان کنترل و پخش می‌کرد. شماره ۱۰ تیم حسین فرکی همچنین نشان داد که توانایی زیادی در شوت‌زنی دارد. او در نیمه نخست، گل خورده تیمش را جبران کرد و سپس تا آستانه فروریختن دوباره دروازه بیرانوند پیش رفت. در نیمه دوم نیز واسعی درخشان ظاهر شد تا در روز شکست تیم پیکان، بهترین بازیکن این تیم باشد.

اخراج عجیب ناجی سرخ‌ها در دربی
در آخرین دقایق بازی، مهاجم تعویضی پرسپولیس یعنی مهدی عبدی، برخوردی خشن با بازیکن تیم پیکان فراز امامعلی داشت که سبب آسیب‌دیدگی این بازیکن شد. این اتفاق در حالی رقم خورد که ۲۵ دقیقه از ورود عبدی به زمین گذشته بود و این بازیکن امید داشت تا همچون دیدار دربی، روند مسابقه را تغییر دهد، اما این اتفاق برایش رخ نداد و به شکلی عجیب با کارت قرمز جریمه شد.

تجربه عجیب سیدجلال
تاکنون سابقه نداشته که سیدجلال حسینی، به‌عنوان یار تعویضی در ترکیب تیمش حاضر شود، اما این اتفاق در برابر پیکان رخ داد. کاپیتان باتجربه سرخ‌پوشان که پس از بهبود آسیب‌دیدگی، آماده همراهی تیم بود، در اواخر دیدار با پیکان، به‌عنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب شد. حسینی که باثبات‌ترین بازیکن پرسپولیس در فصل گذشته و یکی از عوامل موثر این تیم در نمایش موفق دفاعی بوده است، پس از این‌که در برابر شهر خودرو در فهرست تیم قرار نگرفت، اینبار با حضور روی نیمکت در اواخر بازی و زمانی که تیم از حریف پیش افتاده بود، وارد زمین شد تا تیم را از دریافت گل احتمالی محافظت کند.

کالدرون: بدون هواداران، یک بازیکن کم داشتیم
گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، پس از پیروزی ۲ بر یک تیمش بر پیکان در هفته هفتم لیگ برتر، در نشست خبری پس از بازی گفت: مهم‌ترین چیز در این بازی، گرفتن ۳ امتیاز بود. نیمه نخست خیلی خوب بازی کردیم، ولی اشتباهات زیادی داشتیم که سبب شد بازی مساوی شود. در حمله خوب شرکت کردیم، ولی آخرین پاس را خوب نمی‌دادیم. همیشه در نیمه نخست، خط پرسینگ حریف را رد می‌کنیم و امکان گل‌زنی وجود داشت. اشتباهات در پاس‌های آخر سبب شد به گل نرسیم. همیشه باید این مراحل خوب انجام شود. ما در پاس‌های آخر مشکل داشتیم. متأسفانه بدون تماشاگران بازی کردیم و انگار یک بازیکن کمتر داشتیم. از بازی خوشحال نیستم، ولی خوشحالم که برنده شدیم. سرمربی آرژانتینی سرخ‌ها درباره خلیل‌زاده هم گفت: اگر حقیقت را بخواهم بگویم، ۱۶ روز است که بازی رسمی نداشته‌ایم. ساعت ۱۲:۴۵ اعلام می‌کنند که محرومیت او را بخشیده‌اند. احمدزاده را محروم کردند و در بازی جام حذفی اجازه دادند بازی کند. به‌جای اینکه اجازه بدهند با تیم مسافرت کند، همان روز او را فراخواندند. منطقی این بود که پس از بازی، او را دعوت می‌کردند. من از این کار متعجبم و متوجه نمی‌شوم. ۱۶ روز فرصت داشتند، ولی همین روز بازی او را بخشیدند. محرومیت خلیل‌زاده بی‌معنی بود. من از این تصمیمات تعجب می‌کنم. سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد جونیور و موقعیت‌سازی سخت تیمش در زمان حضور او گفت: او در بازی آخر نبود. برای این بازی احمدزاده و رسن را نداشتیم. عالی‌شاه هم سرماخوردگی شدیدی داشت. تصمیم گرفتم او بازی کند، چون جوان‌ها را در اندازه‌ای نمی‌بینم که از اول بازی کنند. من مسئول تیم هستم و وقتی دیدم جونیور راندمان ندارد، او را تعویض کردم.

فرکی: مقابل پرسپولیس انتظار باخت نداشتیم
سرمربی تیم فوتبال پیکان، پس از شکست تیمش از پرسپولیس گفت که انتظار این نتیجه را نداشته است. حسین فرکی گفت: آن چیزی که ما انتظار نداشتیم در مقابل تیم بزرگ پرسپولیس، شکست بود. برای این کار هم برنامه‌ریزی کرده بودیم. به نظر من در این بازی از نظر اهداف تعیین شده‌مان، بازی خوبی انجام دادیم. بازیکنان عملکرد خوبی داشتند. متاسفانه روی گل دوم غفلت کردیم. جایی که انتظار داشتیم بازی را به سود خودمان تمام کنیم، گل خوردیم. با همه احترامی که برای حریف قائل هستیم، بدون شک حق ما شکست در این بازی نبود. فوتبال پیش‌بینی‌ناپذیر است. بازیکنان ما جوانی می‌کنند و احساسی با مسائل برخورد می‌کنند. این نکته درست است که اگر در پاس‌های آخرمان، دقت و از فرصت‌ها استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم گل بزنیم. متأسفانه فرصت داشتیم، اما انتخاب‌های خوبی نداشتیم. بازیکنان برای زدن ضربه آخر عجله داشتند و همین باعث شد به گل نرسیم. پیش‌بینی کرده بودیم که بازی را ۲ بر یک ببریم. همه‌چیز درست از آب درآمد به جز جایی که بازیکنان باید دقت و ازخودگذشتگی می‌کردند. جریمه این کار هم شکست است. باید روی این موضوع کار کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->