یک میلیون دز واکسن آسترازنکای ژاپنی به ایران رسید دعوت از دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی برای یاری‌رساندن به بیماران کرونایی واژگونی اتوبوس حامل ۲۰ مسافر مشهد به تهران + ویدیو آمار جدید مبتلایان به کرونا در ایران (یکم مرداد ۱۴۰۰) | ۲۱۰ فوتی و ۲۱ هزار و ۸۱۴ ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته تائید مصونیت سازی بالای واکسن سینوفارم در یک تحقیق جدید آمار جدید کرونای جهان (۱ مرداد ۱۴۰۰) | ۸۷۹۹ فوتی و ۵۴۶ هزار ابتلای جدید حمله خرس وحشی به ۲ مرد کوهرنگی + ویدیو استمرار غربالگری کرونایی مسافران ورودی به کشور | ۱۸۷ نفر قرنطینه شدند آغاز واکسیناسیون رانندگان تاکسی از چهارم مردادماه رگبار پراکنده در جنوب و شمال کشور وضعیت واکسیناسیون ایران و جهان تا ۱ مرداد آماده باش تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد | عمل‌های جراحی غیرضروری لغو شد رئیس اداره بیمه سلامت آستارا (پیمان آذریان) برکنار شد آتش در جنگل‌های هیرکانی گلستان شعله می‌کشد + فیلم زلزله ۴ ریشتری در استان اصفهان + جزئیات انتقال هوایی قلب پیوندی از رشت به تهران ۵۰ نفر از مهمانان یک مراسم عروسی در تربت جام به کرونا مبتلا شدند مهلت دریافت کارت کنکور ارشد علوم پزشکی ۱۴۰۰ تمدید شد آمار کرونا در ایران ۳۱ تیر | فوت ۲۲۶ بیمار کرونایی و شناسایی ۲۰۳۱۳ بیمار جدید آخرین آمار کرونا تا پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰
خبر فوری

تاثیرات خواب باکیفیت در سلامت روح و جسم

  • کد خبر: ۷۳۹۴۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
تاثیرات خواب باکیفیت در سلامت روح و جسم
خواب کافی در ساعات مطلوب شب می تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت روح و جسم افراد و شادابی آن ها به همراه داشته باشد.
به گزارش شهرآرانیوز، شاید برایتان تعجب آور باشد، امّا این یک حقیقت است که تغییر فقط یک ساعت خواب می‌تواند از شما در مقابل افسردگی محافظت کند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که زودتر به خواب می‌روند و حتی زودتر از خواب بیدارمی‌شوند خطر ابتلا به افسردگی در آن‌ها کمتر است که برای این منظور، داشتن یک برنامه متفاوت برای روز‌های کاری و حتی روز‌های تعطیل می‌تواند مفید باشد چرا که اگر برای کار و خواب خود برنامه ریزی منظمی نداشته باشند باعث بدخلقی می‌شود. این در حالی است که یک برنامه ریزی خوب برای تمامی کار‌های روزانه و استراحت، تا حد زیادی می‌تواند از افسردگی افراد جلوگیری کند.

افرادی که سحرخیز هستند می‌گویند که در اغلب مواقع، در طول روز احساس خوبی دارند و احتمال اسکیزوفرنی و همچنین افسردگی در آن‌ها کمتر است، در مقابل، افرادی که شب زنده دار هستند و خواب و استراحت منظمی ندارند همیشه حس کسالت و خواب آلودگی با آن‌ها همراه است و از طرفی، دو برابر بیشتر دچار افسردگی می‌شوند. به همین منظور، پژوهشگران، به بررسی این موضوع پرداختند و متوجه شدند افرادی که در ساعات منظمی از شب به خواب می‌روند و صبح زود از خواب بیدار می‌شوند نه تنها شاداب‌تر بلکه کمتر هم در معرض خطر افسردگی شدید هستند که بدنبال این موضوع، یک سوال برای افراد مطرح می‌شود و آن هم این است که اگر ما زودتر به خواب برویم، می‌توانیم شادتر و خوشبخت‌تر باشیم؟ که در پاسخ به این سوال باید گفت که بستگی دارد.

اما این را بدانید که اگر به جای ساعت ۱ بامداد، ساعت ۱۱ شب به رختخواب بروید تا ۴۰ درصد خطر افسردگی خود را کاهش می‌دهید و به همین منظور، حتما باید برنامه ریزی منسجمی برای کار و استراحت خود داشته و به آن پایبند باشید تا بتوانید سلامت خود را تا حدّ زیادی تضمین کنید.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}