امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
سرخط خبرها

وزیر خارجه روسیه: خروج آمریکا از افغانستان بسیار عجولانه بود

  • کد خبر: ۷۴۰۶۲
  • ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
وزیر خارجه روسیه: خروج آمریکا از افغانستان بسیار عجولانه بود
وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان "بسیار عجولانه" است و سربازان، بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات خودشان را پشت سر جا می‌گذارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: آمریکایی‌ها ظرف ۲۰ سال حضور خودشان در افغانستان چیزهای زیادی آموختند؛ آنها با اعلام پیروزی دموکراسی آغاز و با چنین خروج عجولانه‌ای که با جا گذاشتن حجم انبوهی از تجهیزات و ماشین آلات همراه شده است، کارشان را به اتمام می‌رسانند.

 

لاوروف همچنین گفت، حضور نظامی خارجی در کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به تایید این سازمان نیاز دارد و ظهور پایگاه های جدید منافع امنیتی در آسیای میانه را محقق نمی‌کند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: ما نباید از آمریکایی ها بپرسیم که کشورهای آسیای میانه چه نقشی دارند، بلکه باید از کشورهای این منطقه سوال کنیم. دیگر کشورهای آسیای میانه نظیر قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان، بخشی از سازمان پیمان امنیت جمعی هستند. تمام سوالات مربوط به حضور پرسنل نظامی خارجی در اراضی هر کدام از اعضای این سازمان طبق منشور، منوط به تایید داخل این چارچوب است.

 

به گفته وزیر خارجه روسیه، ظهور پایگاه های نظامی جدید آمریکا در آسیای میانه منافع امنیتی این منطقه را تامین نمیکند. لاوروف تاکید کرد: به احتمال زیاد، آمریکا تمایل دارد از حضور نظامی خود در این منطقه اطمینان حاصل کند تا روی اوضاع اینجا نفوذ داشته باشد. فکر میکنم همه این را درک میکنند و از تعهداتی که در چارچوب ساختارهای مختلف وجود دارد، تبعیت خواهند کرد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->