حمله سایبری هکرها به بیش از ۹۰ نهاد آمریکا گوشی گلکسی S۲۵ FE سامسونگ به زودی عرضه می‌شود حساب گوگل کاربران زیر ۱۸ سال با هوش مصنوعی محدود می‌شود نوزادی که رویانش ۳۰ سال پیش فریز شده بود، سالم متولد شد معرفی لپ‌تاپ ThinkBook Plus Gen ۶ با نمایشگر کشویی + مشخصات اولین موشک ماهواره‌بر استرالیا فقط ۱۴ ثانیه دوام آورد + فیلم اطلاعیه جدید درباره زمان رفع اختلال تلویزیون‌های اسنوا و دوو (۸ مرداد ۱۴۰۴) سونامی چیست و چگونه شکل می‌گیرد؟ + معرفی بزرگ‌ترین و مهیب‌ترین سونامی‌های تاریخ تکذیب افزایش قیمت اینترنت توسط ایرانسل پاداش ۲۰۰ میلیونی توانیر برای شناسایی و گزارش‌دادن ماینر‌های غیرمجاز اظهارنظر مرکز پژوهش‌های مجلس درباره لایحه مقابله با انتشار محتوای خلاف واقع افشاگری پولیتیکو درباره تلاش‌های مخفی برای کم‌کردن نور خورشید اختلال در تلویزیون‌های اسنوا و دوو | علت، جزئیات فنی و راهکارهای رفع مشکل رفتار طبیعی یک هوش مصنوعی! بسته‌های مکالمه، پیامک و اینترنت رومینگ ایرانسل برای اربعین ۱۴۰۴ + روش فعالسازی تسلا و سامسونگ قرارداد ۱۶.۵ میلیارد دلاری برای تأمین تراشه بسته‌اند احتمالا رئیس‌جمهور با پس‌گرفتن لایحه مقابله با اخبار جعلی موافقت کند تست و ارزیابی موفق زیرسامانه پایدارسازی دَوَرانی ماهواره ناهید ۲ سند برنامه جامع ترویج و ارتقای سواد فضای مجازی تصویب شد تحقیقات جدید: روابط اجتماعی بیشتر از غذا یا نوشیدنی به طول عمر کمک می‌کند ستار هاشمی: دولت به اینترنت طبقاتی اعتقادی ندارد
سرخط خبرها

چه‌گونه برای برنامه بازاریابی محتوایی، بیانیه مأموریت بنویسیم؟

  • کد خبر: ۷۴۹۴۳
  • ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
چه‌گونه برای برنامه بازاریابی محتوایی، بیانیه مأموریت بنویسیم؟
اگر تجربه‌ای در استراتژی‌های کسب وکار داشته باشید به طور حتم اصطلاح بیانه مأموریت را شنیده‌اید. کتاب‌ها و مقالات زیادی معنا و نکات این اصطلاح را شرح داده‌اند که به‌راحتی هم در دسترس هستند، اما بیانیه مأموریت بازاریابی محتوایی اصطلاح متفاوتی است. در واقع این مطلب به بازاریابی محتوایی و تلاقی این ۲ موضوع می‌پردازد.
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - اگر تجربه‌ای در استراتژی‌های کسب وکار داشته باشید به طور حتم اصطلاح بیانه مأموریت را شنیده‌اید. کتاب‌ها و مقالات زیادی معنا و نکات این اصطلاح را شرح داده‌اند که به‌راحتی هم در دسترس هستند. در این یادداشت قرار نیست نکته‌ای به آن‌ها اضافه کنم، اما بیانیه مأموریت بازاریابی محتوایی اصطلاح متفاوتی است. در واقع این مطلب به بازاریابی محتوایی و تلاقی این ۲ موضوع می‌پردازد.

مأموریت برند، مأموریت محتوا

بیانیه مأموریت قدمتی طولانی و احتمالا هشتادساله دارد، اما بیانیه مأموریت بازاریابی محتوا اولین بار ۱۰ سال گذشته مطرح شده است. احتمالا جو پولیتزی، نویسنده مشهور کتاب بازاریابی حماسی، با الهام از دنیای روزنامه‌نگاری و رسانه، نخستین فردی است که در یک مراسم رسمی (سال ۲۰۱۱) به این اصطلاح اشاره کرده است.
 
با این حال بد نیست یادآوری کنم که این اصطلاح ترجمه نه‌چندان دل‌چسبی از Mission Statement است و به بیان کوتاه و موجز دلیل ارائه خدمات یا محصولات یک سازمان در زمان حال (و نه آینده) اشاره می‌کند.

نکته خیلی مهم این است که باید تفاوت بیانیه مأموریت برند با بازاریابی محتوایی را به خاطر داشته باشیم. الهام‌بخش بودن برای همه ورزشکاران دنیا مأموریت خوبی برای یک برند ورزشی مانند نایکی است، اما اگر همین برند بخش یا وب‌سایت ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی اخبار خود داشته باشد باید برای آن مأموریت متفاوتی تعریف کرد.
 
 

بازاریابان محتوایی موفق چه‌طور بیانیه می‌نویسند؟

قبل از اینکه درباره چه‌گونگی شرح مأموریت نوشتن صحبت کنیم، می‌توانیم نمونه‌های خوب را ببینیم. هریک از این نمونه‌ها ممکن است چندان ایده‌آل نباشند، اما همه آن‌ها نکات کلیدی را رعایت کرده‌اند.

آژانس هواپیمایی: نکته‌ها و اخبار سفر برای مسافران بین‌المللی در جهت ساده کردن سفر

آموزش بازاریابی دیجیتال: بازاریابان دیجیتال در این بلاگ توصیه‌هایی عملی درباره بازاریابی محتوایی، تحلیل و طراحی وب‌سایت دریافت می‌کنند. هدف ما تلاش برای رساندن شما به نتایج بهتر در حوزه وب است.

یک نشریه اقتصادی: جایی برای دریافت اطلاعات، توصیه‌ها، رویکردها، منابع و نمونه‌های موفق موردنیاز کارآفرین‌ها و صاحبان کسب‌وکار در جهت مدیریت و توسعه اهمیت بالایی دارد

ادامه این مطلب را بخوانید و هر ویژگی مطرح‌شده را با این مثال‌ها مقایسه کنید.


بازاریابی محتوایی و بیانیه مأموریت

بهترین تولیدکننده‌های محتوا هم ممکن است لحظه‌ای به کاری که انجام می‌دهند شک کنند. آیا محتوا‌هایی که تولید می‌کنید بازتاب‌دهنده خوبی از فعالیت‌های شما هستند؟ چرا مخاطب باید محتوای شما را دوست داشته باشد؟ آیا محتوای ما بر اساس چهارچوب‌های از پیش تعیین شده‌اند؟ اگر طرح بازاریابی محتوایی شما بیانیه مأموریت مناسبی داشته باشد، به‌راحتی از این پرسش‌ها عبور خواهید کرد.

نوشتن یک بیانیه مأموریت خوب برای برنامه محتوایی کار بسیار ساده‌ای است. کافی است مخاطب، اطلاعات و مزایای مربوط به محتوای خود را مشخص کنید. وقتی صحبت از محتوا می‌شود منظور همه محتوایی که است که تولید و منتشر می‌کنید یا به اشتراک می‌گذارید. مقالات، اخبار، پست‌های اینستاگرامی، ویدئو، پادکست و هر قالب دیگر باید از این بیانیه پیروی کنند.

این قاعده کلی را به خاطر بسپارید تا هر یک از ویژگی‌ها را دقیق‌تر بررسی کنیم: مخاطب خاص اطلاعات خاصی را از محتوای ما دریافت می‌کند که از طریق خاصی برای او سودمند خواهد بود.


مخاطبین متفاوت

مخاطب در بازاریابی محتوا با مخاطب هدف محصولات و خدمات ما متفاوت است. مخاطب ما در اینجا دامنه وسیع‌تری دارد و گروه بزرگ‌تری از افراد را در بر می‌گیرد. به‌طورکلی در این شکل از بازاریابی ۲ گروه مخاطب خواهیم داشت: گروه اول مشتریان بالقوه‌ای هستند که امیدواریم مشتری ما شوند و گروه دوم شامل همه افرادی می‌شود که ما می‌توانیم از طریق محتوای خود به آن‌ها کمک کنیم. در واقع، گروه دوم تعیین‌کننده موفقیت در جذب گروه اول است.

در ۳ مثال ابتدایی مخاطب به‌ترتیب مسافران بین‌المللی، بازاریابان دیجیتال و کارآفرین‌ها هستند.


اطلاعات خاص برای مخاطبان خاص

نقطه اشتراک میان محتوای ما و نیاز مخاطب، مأموریت محتوایی ما را مشخص می‌کند. این مخرج مشترک شامل واژه‌هایی نظیر نکته، توصیه، استراتژی، گزارش، داستان، ایده، پژوهش، خبر، تازه‌ها، چک‌لیست و مانند آن است. به خاطر داشته باشید این هم‌پوشانی باید در همه قالب‌های محتوایی در نظر گرفته شود. نکته‌ها و اخبار سفر، توصیه‌های عملی و اطلاعات، منابع و نمونه‌های موفق اطلاعات ویژه ۳ مثال بالا است.


به دنبال حل مسئله

محتوا باید مسئله‌ای از مخاطب را حل کند و این موضوع باید در شرح مأموریت دقیقا به آن اشاره شده باشد. مأموریت ما و هر محتوا که بر اساس آن تولید می‌شود باید به این پرسش‌ها پاسخ دهد: چرا مخاطب باید به ما اهمیت بدهد؟ این محتوا چه‌طور به مخاطب کمک می‌کند؟ بعد از خواندن یا مشاهده این محتوا مخاطب چه چیزی به دست آورده است؟
در نمونه‌های پیش گفته شده، مأموریت‌ها از طریق «سفر آسان»، «کسب نتایج بهتر» و «مدیریت و توسعه کسب‌وکار» مزایای ویژه‌ای هستند که کاربران محتوای این مجموعه‌ها به دست خواهند آورد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->