رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است علت شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان کرمانشاه چه بود؟ (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هشدار ایران به گروه ۷: تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی
سرخط خبرها

احتمال آغاز به کار کابینه سیزدهم پیش از تاسوعا و عاشورا

  • کد خبر: ۷۶۱۲۱
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
احتمال آغاز به کار کابینه سیزدهم پیش از تاسوعا و عاشورا
 عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: اگر معرفی کابینه به مجلس در روز تحلیف انجام شود، مجلس دو هفته پس از آن را به بررسی و رأی اعتماد اختصاص خواهد داد و تا قبل فرارسیدن تاسوعا و عاشورا کار انجام خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ، در خصوص زمان اعلام لیست وزرای پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی و روند بررسی‌های مجلس، گفت: آنچه که ما شنیده‌ایم، اینطور است که آقای رئیسی تصمیم دارند در همان روز که مراسم تحلیف برگزار می‌شود، اسامی وزرای پیشنهادی‌شان را به همراه کلیاتی از برنامه و خط و مشی دولت به مجلس ارائه دهند.

وی افزود: اگر چنین اتفاقی رقم بخورد یعنی معرفی کابینه به مجلس در روز تحلیف انجام شود، در آن شرایط مجلس از روز شنبه بعد از تحلیف بررسی‌های خود را آغاز خواهد کرد و طی روز‌های شنبه تا شنبه هفته بعد از آن هم کار رای اعتماد انجام خواهد شد. اگر این روند سپری شود می‌توان گفت که تا قبل از فرارسیدن تاسوعا و عاشورا کابینه مشخص خواهد شد، اما اگر آقای رئیسی تصمیم داشته باشند از مهلت دوهفته‌ای که براساس قانون دارد، استفاده کنند این مساله به بعد از تاسوعا و عاشورا موکول خواهد شد.

نماینده شاهین‌شهر و میمه در رابطه با «نگاه مجلس به مساله تشکیل کابینه و اینکه با لیست پیشنهادی با اغماض عمل خواهند کرد یا خیر؟»، خاطرنشان کرد: خیر، نگاه مجلس حتما یک نگاه دقیق و کارشناسی خواهد بود و اینطور نیست که اگر خدای نکرده مساله‌ای وجود داشته باشد، آن را نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: مجلس روی کارآمدی وزرا بسیار حساس است و این مساله را بدون توجه به تفکر سیاسی وزرای معرفی شده بررسی خواهیم کرد. اولویت اصلی مجلس کارآمدی وزرا است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->