آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

مشاهده «سوابق بیمه» با کدملی + مراحل و جزئیات

  • کد خبر: ۷۶۳۵۶
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
مشاهده «سوابق بیمه» با کدملی + مراحل و جزئیات
سایت تامین اجتماعی، اپلیکیشن تامین اجتماعی من، کد دستوری #۴* و مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری ها، ۴ روش مشاهده سوابق بیمه هستند که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، حق بیمه ای که به تامین اجتماعی پرداخت می شود (در صورتی که بیمه شده اجباری باشد)، بخشی سهم کارمند و بخشی سهم کارفرما است که بایستی به صورت ماهانه و منظم توسط کارفرما پرداخت شود.

 

حق بیمه از حقوق کارمندان کسر می شود و توسط کارفرما به بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود. برای اطمینان از اینکه حق بیمه شما به طور منظم از سوی کارفرما پرداخت می شود باید سوابق بیمه خود را چک کنید چرا که در صورت عدم پرداخت حق بیمه و یا ایجاد وقفه در پرداخت حق بیمه، در زمان بازنشستگی برای بیمه شده مشکلاتی به وجود می آید.

 

روش های مختلفی برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی ارائه شده تا کارمندان بتوانند به راحتی از سوابق بیمه خود مطلع شوند. سایت تامین اجتماعی، اپلیکیشن تامین اجتماعی من، کد دستوری #۴* و مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری ها، ۴ روش مشاهده سوابق بیمه هستند که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه شده اند.

 

با این حال با توجه به شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب و کارگزاری های بیمه، مراجعه حضوری به این مراکز توصیه نمی شود و بهتر است از روش های غیرحضوری مشاهده سوابق بیمه استفاده کنید.

 

در ادامه روشهای غیر حضوری مشاهده سریع سوابق بیمه با کد ملی را می خوانید. با ما همراه باشید.

 

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی در سایت تامین اجتماعی

برای مشاهده سابقه بیمه در ابتدا باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کنید. پس از تایید ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می توانید از روشهای مختلف سوابق بیمه خود را استعلام کنید. برای مشاهده سوابق بیمه مراحل زیر را باید طی کنید:

 

. مراجعه به سامانه بیمه تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir

. ورود به سامانه با درج کد ملی و گذر واژه

. انتخاب گزینه کلیه سوابق از بخش بیمه شدگان

 

مشاهده سوابق بیمه در برنامه تامین اجتماعی من

برنامه تامین اجتماعی من که تنها نسخه اندروید آن موجود است، توسط سازمان تامین اجتماعی توسعه یافته و یکی دیگر از روشهای مشاهده سوابق بیمه است. برای دانلود این برنامه می توانید به سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس tamin.ir مراجعه کنید و آخرین نسخه این برنامه را دانلود کنید و یا به کافه بازار مراجعه و «تامین اجتماعی من» را جستجو کنید.

 

دقت کنید در هنگام ورود به برنامه باید شماره تلفن همراهی را که با آن در سایت تامین اجتماعی ثبت نام نموده اید، وارد کنید. پس از ورود، به بخش بیمه شدگان بروید و با وارد کردن کد ملی و گذرواژه می توانید سوابق بیمه خود را مشاهده کنید.

 

مشاهده «سوابق بیمه» با کدملی + مراحل و جزئیات

 

مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری ۴#*

کد دستوری یا USSD یکی از روشهای ارائه خدمت استعلام سوابق بیمه است که توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه شده است. به یاد داشته باشید که پیش از بررسی و مشاهده سوابق بیمه با کد USSD باید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنید.

 

برای استفاده از این روش باید کد #۴* را شماره گیری نمایید. سپس عدد ۳ که مربوط به تامین اجتماعی است را انتخاب کنید. در مرحله بعد عدد ۲ که استعلام ها است، را بزنید. در مرحله بعد عدد ۱ ، آخرین سابقه را وارد کنید. در مرحله آخر از شما کد ملی را می خواهد. با وارد کردن کد ملی آخرین سابقه بیمه شما نمایش داده می شود.

 

چند نکته در خصوص مشاهده سوابق بیمه

۱-برای ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی باید شماره تلفن همراه به نام فرد بیمه شده باشد. در صورتی که خطی به نام خود ندارید باید به صورت حضوری به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنید.

 

۲- پس از انجام مراحل ثبت نام، اطلاعات شما صحت سنجی می شود و نتیجه آن طی ۴۸ ساعت و به صورت پیامکی برای شما ارسال می شود. چنانچه در اطلاعات ثبت نامی مشکلی باشد باید به شعبه یا کارگزای مراجعه کنید.

 

۳- گذرواژه را در جایی حفظ کنید تا در مراجعات بعدی دچار مشکل نشوید.  

 

۴- اگر در سوابق بیمه خود وقفه ای مشاهده کردید با کارفرما در میان بگذارید و در صورت عدم پذیرش از سوی کارفرما به بیمه مراجعه کنید.

 

۵- سوابق بیمه اغلب با تاخیر ۱ ماهه در سامانه درج می شود. بنابراین آخرین سابقه شما در سامانه باید برای دو ماه پیش باشد.

 

۶- در صورت بروز مشکل در فرآیند ثبت نام و یا در مشاهده سوابق بیمه خود می توانید با واحد ارتباط با مشتری سازمان تامین اجتماعی از طریق سایت crm.tamin.ir و یا شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس حاصل نمایید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->