نخستین گروه کاروان «خدام‌الحسین» شهرداری مشهد از نجف اشرف بازگشتند (۲۳ مرداد ۱۴۰۴) بهره برداری از یک دستگاه سمی‌تریلر فشرده ساز زباله از سوی شهرداری مشهد برای نخستین‌بار در نجف اشرف فعالیت ۱۰۸۰ پاکبان مشهدی در پیرامون حرم مطهر رضوی همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین  سومین روز پیاپی آلودگی گرد و غبار در کلانشهر مشهد ثبت شد (۲۳ مرداد ۱۴۰۴) آمادگی کامل ناوگان تاکسیرانی برای خدمت‌رسانی در اربعین ۱۴۰۴ فضاسازی مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد مقدس (۲۲ مرداد ۱۴۰۴) ۵۱ مرکز اسکان و ۴۵۰ ایستگاه صلواتی در خدمت زائران امام رضا (ع) در مشهد آغاز سرویس‌دهی مترو مشهد فردا از ساعت ۷صبح (۲۳ مرداد ۱۴۰۴) خدمت امدادگران هلال احمر مشهد در  قلب نجف + عکس صدور ۱۹ هزار روادید برای زائران افغانستانی اربعین در مرز چذابه آماده‌سازی ۲ ایستگاه استقبال از زائر همزمان با ایام پایانی ماه صفر در منطقه ۱۰ مشهد سیاحان غربی از عزاداری برای امام‌حسین (ع) در مشهد قدیم چه نوشته‌اند؟ هوای کلانشهر مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد | شاخص کیفیت هوا به عدد ۱۶۲ رسید (۲۲ مرداد ۱۴۰۴) خاموشی شبانه بوستان‌های مشهد | قطع برق، استفاده شبانه شهروندان را از فضای مفرح بوستان‌ها با چالش همراه کرده است نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: با جمع‌آوری ۱۴۰۰ تن زباله اطراف حرم امیرالمؤمنین(ع) در اربعین رکورد زدیم + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نجف: خادمی زائران اربعین، افتخاری برای مشهد است + فیلم گفتگوی وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره دیدار پوتین و ترامپ اعلام ترکیب سپاهان مقابل الدحیل مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: تامین ۷۵۰ هزار نفر شب اسکان ویژه زائران دهه پایانی صفر در مشهد مقدس + فیلم
سرخط خبرها

مشهد شهر برند بین‌المللی‌ فرهنگی می‌شود

  • کد خبر: ۷۶۴۵۳
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
مشهد شهر برند بین‌المللی‌ فرهنگی می‌شود
ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از اهداف اصلی شورای شهر در دوره آینده تبدیل مشهد به «برند» بین المللی است.
مهدی عسکری  | شهرآرانیوز؛ عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی شورای شهر در دوره آینده تبدیل این شهر به «برند» بین المللی است، گفت: عرصه‌های فرهنگی متعددی پیش روی شورای شهر است، حمایت ویژه شورای ششم از توسعه فضا‌های ورزشی، ارتقای ورزش بانوان و نگاه ویژه به عرصه ورزش قهرمانی را می‌توان به عنوان برخی شاخص‌های کاری در دوره پیش رو یاد کرد.

مهدی ناصحی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نگاه به ورزش قهرمانی باعث انگیزه و هویت بخشی می‌شود و شورای ششم از ورزشی که باعث ایجاد «برندینگ» برای مشهد می‌شود، با شیوه و سازوکار خاص، حمایت ویژه می‌کند.


نگاه تمدنی شورای ششم بر مبنای اقتصاد فرهنگی

وی یکی از اهداف حمایتی شورای ششم در عرصه فرهنگی مشهد را توجه به برند مشهد در عرصه بین المللی بیان کرد و افزود: نگاه ما در دوره آینده، رویکردی تمدنی و مبتنی بر اقتصاد فرهنگی است و از ابزار‌های تحقق این نگاه این است که بعد از پایان دوره چهارساله شورا، از مشهد در عرصه فرهنگی، هنری، ورزشی، سینمایی و بسیاری رویداد‌های هنری و فرهنگی دیگر به عنوان یکی از شهر‌های شاخص یاد شود.

وی با توضیح بیشتر در این باره گفت: یکی از ایراد‌های مهم ما به اجرای طرح‌های فرهنگی در دوره‌های گذشته این است که شهرداری صفر تا صد کار‌ها را خود بر عهده می‌گیرد، اما در شورای ششم کار به بخش غیردولتی واگذار می‌شود و مدیریت شهری و شورا نقش نظارتی را بر عهده خواهند گرفت، ضمن اینکه در این عرصه برگزاری جشنواره‌ها و سوگواره‌ها در دستورکار قرار می‌گیرد.


توجه به ۳ الگوی خانواده، محله، مسجد

ناصحی، ۳ الگوی خانواده، محله و مسجد را از مراکز مهمی دانست که باید شاخص‌های تربیت و الگوسازی اسلامی در آن شکل گیرد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مهم‌ترین وظیفه شهرداری بر اساس الگوی اسلامی پیشرفت، ارتقای تربیت است و مهم‌ترین الگوی این تربیت هم در خانواده شکل می‌گیرد، افزود: باید در راستای ارتقای شاخص‌های رشد و امنیت خانواده، تلاش و برنامه ریزی ویژه‌ای انجام شود.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر مشهد، بعد از الگوی خانواده، مهم‌ترین الگو و رویکرد ارتقای تربیت باید در محله شکل گیرد و کانون محله نیز مسجد هر محل است.

وی یکی از غفلت‌های بزرگ برای پشتیبانی فرهنگی شهروندان را غفلت از ماهیت و کارکرد مسجد بیان کرد و گفت: یکی از وظایف شورای شهر و مدیریت شهری در دوره ششم، پشتیبانی از مساجد به عنوان الگوی فرهنگی است و در این باره نیز برنامه ویژه‌ای عملیاتی می‌شود.


سند فرهنگی مشهد به روزرسانی می‌شود

وی ادامه داد: قرار است سند فرهنگی شهر که در دوره چهارم شورای شهر به تصویب رسیده است، به روزرسانی شود تا اقدامات و مصوبات شورای شهر در حوزه فرهنگی بر مبنای آن انجام شود.

مهدی ناصحی تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه ما راهبردی است، در یکی از اولین اقدامات به دنبال احیای «معاونت فرهنگی» در شهرداری مشهد هستیم و پس از آن شبکه سازی تشکل‌های فرهنگی و مردمی را در دستورکار داریم.
 
ناصحی با اشاره به افق عملیاتی شورای ششم برای مشارکت مستقیم مردم در تصمیم سازی و اجرای تصمیم‌ها در شهر گفت: با ایجاد راهبرد تعاملی و مستقیم میان شورا و مردم، شبکه مسائل شهر از سوی شهروندان به ما منتقل خواهد شد و بر اساس نیازسنجی و طرح ریزی عملیاتی و فرهنگی، راه حل‌های جامعی برای موارد یاد شده تدوین می‌شود و سپس اجرای این موارد به مردم سپرده می‌شود.

وی افزود: بی شک برای همیاری مردم با مدیریت شهری و شورای شهر، توانمندسازی مردم و تشکل‌ها نیز در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این توانمندسازی در همه عرصه‌ها و ویژه همه اقشار خواهد بود و حتی نقش ویژه‌ای نیز برای توانمندسازی معتادان متجاهر، کودکان کار و بازمانده از تحصیل در نظر گرفته خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->