اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

چرا لیونل مسی از بارسلونا به پاری سن ژرمن رفت؟

  • کد خبر: ۷۷۱۳۴
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
  • ۲
چرا لیونل مسی از بارسلونا به پاری سن ژرمن رفت؟
با رفتن مسی، ارزش برند بارسلونا نسبت به ارزش فعلی که ۱۲۶۶ میلیون یوروست با افت یازده درصدی مواجه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید این بزرگترین «شوک» دنیای فوتبال و حتی دنیای ورزش در سال‌های اخیر باشد بزرگ‌تر از خبر درگذشت دیه گو مارادونا و خبر سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت فوق ستاره بسکتبال دنیا که منجر به مرگ او شد. خبر جدایی لیونل مسی از بارسلونا حتی روز‌ها و ساعات آخر برگزاری المپیک را تحت تاثیر قرار داد.

شاید اگر این اتفاق سال گذشته افتاده بود کسی اینقدر شوکه نمیشد الثو» تابستان گذشته با همه وجودش خواستار جدایی از بارسلونا بود. اما چون یک سال از قراردادش باقی مانده بود در بندر ماندگار شد. امسال، اما همه چیز داشت برای یک توافق، خوب پیش می‌رفت. کسی هشدار‌های خاویر تباس رئیس لالیگا را که دو باشگاه بزرگ اسپانیا و به خصوص بارسلونا را دعوت به رعایت قوانین انضباط اقتصادی می‌کرد جدی نمی‌گرفت. مدیران باشگاه بارسلونا همه برنامه‌های باشگاه را فدای بستن یک قرارداد جدید با مسی کرده بودند. خود مسی هم بر خلاف تابستان سال گذشته، تمایل زیادی داشت در بارسلون بماند. فوق ستاره آرژانتینی برای تسهیل در ثبت قرارداد جدید حتی حاضر شد ۵۰ درصد از مبلغ قراردادش را کم کند. تا یک هفته پیش هم ظاهرا همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت و اخبار امیدوارکننده‌ای به گوش هواداران بارسا می‌رسید. اما پافشاری لالیگا برای رعایت قوانین انضباط اقتصادی همه چیز را خراب کرد.
در حالی که مسی و بارسلونا توافق کرده بودند لالیگا خبر داد که این باشگاه به دلیل ناهماهنگی شدید در درآمد‌ها و هزینه هایش حق ثبت قرارداد جدید را ندارد. مسئولان باشگاه بارسلونا انتظار داشتند مدیران لالیگا حداقل در مورد مسی استثنا قائل شوند، اما در کمال شگفتی این اتفاق رخ نداد و در میان بهت همه از جمله خود لئو، قانون اجازه ثبت قرارداد جدید او را نداد.


به همین سادگی و برای رعایت قانون راه مسی و بارسلونا پس از ۲۱ سال از هم جدا شد. آن هم به دلیلی که کسی باورش نمی‌کرد. اگر مسی به خاطر اختلاف با مدیران باشگاه یا س رمربی تیم تصمیم به جدایی از تیمش می‌گرفت کاملا قابل هضم بود. این همان اتفاقی است که سال گذشته داشت رخ می‌داد.


مسی با افکار کیکه ستین سرمربی آن روز‌های پارسا موافق نبود و با جوزپ ماریا بارتومئو مدیرعامل وقت باشگاه هم اختلافات زیادی داشت. امسال، اما همه چیز برای ماندن مسی فراهم بود جز یک چیز. قانون سفت و سخت انضباط اقتصادی لالیگا، قانونی که ثابت شده برای همه یکی است و هیچ استثنایی برای کسی قائل نمی‌شود. حتی برای فوق ستاره‌ای مثل مسی، بعد از رفتن رونالدو از رئال مادرید که ضرر مالی زیادی برای رئال و لالیگا در پی داشت حالا این لیگ مهم باید با رفتن تنها فوق ستاره اش هم کنار بیاید. البته که این جابجایی بزرگ ضرر مالی زیادی برای لالیگا خواهد داشت، اما برای آن‌ها انگار رعایت قانون از همه چیز مهم‌تر است.

دیروز مرکز مشاوره برند فایننس گزارش داد که با رفتن مسی، ارزش برند بارسلونا نسبت به ارزش فعلی که ۱۲۶۶ میلیون یوروست با افت یازده درصدی مواجه خواهد شد. یعنی مبلغی نزدیک ۱۳۷ میلیون یورو ضرری که متوجه لالیگا می‌شود هم اگر بیشتر از این نباشد کمتر هم نخواهد بود. کاهش بیننده‌های تلویزیونی لالیگا، پایین آمدن رقم پیشنهادی اسپانسر‌ها به لالیگا و پایان فروش پیراهن‌های مسی در اسپانیا فقط و فقط بخشی از ضرری است که متوجه لالیگا خواهد شد.

در آینده‌ای نزدیک روشن‌ می‌شود که لالیگا با بیرون کردن مسی کار درستی کرده یا اند. ستاره‌ای که دیروز در فرودگاه پاریس برای استقبال از او صف کشیده بودند.

منبع: سازندگی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنیامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
0
0
مسی و نورالدو بهتین بازیکنان خارجی در دل من بودند
حسن داداشی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
1
ا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->