تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

گلایه ملی‌پوش مشهدی از تعویق دوباره مسابقات کانوپولوی بانوان کشور

  • کد خبر: ۷۷۲۲۹
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
گلایه ملی‌پوش مشهدی از تعویق دوباره مسابقات کانوپولوی بانوان کشور
ملی‌پوش مشهدی کانوپولو می‌گوید از زمان شیوع کرونا تا امروز حتی در یک مسابقه هم شرکت نکرده و این بلاتکلیفی از سوی فدراسیون باعث گریه و خنده ورزشکاران این رشته است.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ملی‌پوش مشهدی کانوپولو می‌گوید از زمان شیوع کرونا تا امروز حتی در یک مسابقه هم شرکت نکرده و این بلاتکلیفی از سوی فدراسیون باعث گریه و خنده ورزشکاران این رشته است!
فدراسیون قایق‌رانی روز گذشته از تعویق چندین‌باره مسابقات قهرمانی کشور کانوپولو خبر داد که قرار بود در نیمه دوم مرداد برگزار شود. دلیل آن را نیز موج جدید شیوع کرونا در سراسر کشور و بخشنامه فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرده است که باید این مسابقات به زمان دیگری موکول شود.


اواخر سال ۹۸ دنیا درگیر ویروس کرونا شد و ورزش در ماه‌های ابتدایی کامل تعطیل شد. بااین‌حال در میانه‌های سال ۹۹ رشته‌های مختلف ورزشی با رعایت شیوه‌نامه‌ها مسابقات و لیگ‌هایشان را برگزار کردند و به پایان رساندند. در ۱۴۰۰ فصل بعدی مسابقات رشته‌های دیگر نیز پیگیری شد و حتی المپیک با حضور هزاران نفر با یک سال تأخیر برگزار شد. در این مدت که بیش از ۵۰۰ روز می‌گذرد، فدراسیون قایق‌رانی اراده‌ای برای برگزاری مسابقات کانوپولو نداشته و ورزشکاران این رشته مدتی طولانی است که رنگ مسابقه را ندیده‌اند. این درحالی است که شرایط مسابقات این رشته از بسیاری از رشته‌های دیگر بهتر است و خطر کمتری برای شیوع وجود دارد.


معمای لغو پی‌درپی مسابقات

مهلا عاطفه‌دار، ملی‌پوش مشهدی کانوپولو، درباره اینکه مدت حدود دوساله زندگی ورزشی او و هم‌تیمی‌هایش چگونه گذشته است، گفت: دیگر خودمان هم از این لغوشدن‌ها و بی‌توجهی به ورزشکاران این رشته خنده‌مان می‌گیرد. چندین‌بار برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و لیگ تیم‌ها اعلام آمادگی کردند، چندین‌بار جلسه برگزار شد، هزینه ورودی اعلام شد، تیم‌ها خودشان را برای رقابت‌ها آماده کردند، اما درنهایت هیچ‌کدام به مسابقه ختم نشد.


او ادامه داد: رشته‌های زیادی در این مدت مسابقاتشان را برگزار کردند، اما اینکه مسابقات کانوپولو همچنان برگزار نمی‌شود، به معما تبدیل شده است. چندبار درخواست زدیم و صحبت و اعتراض کردیم، اما به نتیجه‌ای نرسید. از یک نظر بحث کرونا وجود دارد و معتقدند سلامتی ورزشکاران در اولویت است، از سوی دیگر رشته‌های دیگر توانسته‌اند در همین شرایط رقابت‌ها را برگزار کنند. حتی دیگر رشته‌های فدراسیون قایق‌رانی همچون دراگون، کایاک و روئینگ نیز در این مدت در مسابقات شرکت کرده‌اند.


بدون دروازه با قایق‌های سوراخ

عاطفه‌دار تصریح کرد: درست است که مسابقات بین‌المللی کانوپولو نیز به تعویق افتاده است، اما ورزشکاران در این مدت حدود دوساله باید در فضای مسابقات قرار بگیرند تا آمادگی‌شان را حفظ کنند. فعلا همه ورزشکاران به‌صورت انفرادی و شخصی تمرینات را دنبال می‌کنند تا بدن‌هایشان ضعیف نشود.

 

من و یکی‌دیگر از ورزشکاران مشهدی قرار است در لیگ برای تیم شهرکرد بازی کنیم و خودمان دونفری تمریناتمان را در سد چالیدره با کمترین امکانات برگزار می‌کنیم. خداراشکر دیگر از نظر محل تمرین مشکلی نداریم، اما تجهیزات بسیار ضعیف است و زیرفشاریم. دروازه نداریم و به‌صورت ذهنی شوت می‌کنیم، قایق‌ها بسیار قدیمی و سوراخ‌اند و هر ۲۰۰ متر باید یک‌بار آب جمع‌شده در قایق را خالی کنیم.


او ادامه داد: در مشهد آب‌های آزاد نداریم و فعلا در استخر هم نمی‌توانیم تمرین کنیم، به همین دلیل داشتن و نگهداری قایق شخصی کار را برای ما سخت می‌کند. هیئت استان مدتی است که قول خرید قایق برای استان داده است و منتظریم ببینیم چه می‌شود.


بهانه‌های فدراسیون برای تعطیلی

ملی‌پوش کانوپولو مشهد خاطرنشان کرد: برای ما جای تعجب دارد که رقابت‌ها برگزار نمی‌شود. حتی با ۴ تیم نیز می‌توان یک دوره رقابت برگزار کرد، اما فدراسیون همیشه بهانه کرونا یا انصراف تیم‌ها را آورده است. ما با ورزشکاران دیگر استان‌ها نیز در ارتباطیم و همگی می‌گویند که آماده شرکت در مسابقات هستند، اما درنهایت به ما گفته می‌شود به‌دلیل استقبال‌نکردن استان‌ها مسابقات لغو شده است.


او افزود: اگر تا پایان تابستان مسابقات در فضای باز برگزار نشود، در پاییز و زمستان باید در استخر‌های سرپوشیده به میدان برویم که آنجا هم به‌دلیل بحث شیوه‌نامه‌های بهداشتی احتمالا مجوز برگزاری ندهند. همان‌طور که بهمن سال پیش قرار بود رقابت‌ها در شهرکرد برگزار شود، اما به‌دلیل تعطیل‌شدن استخر‌ها این مسابقات هم لغو شد. واقعا همه ورزشکاران این رشته از این وضعیت ناراحتیم و نمی‌دانیم تا چه زمان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->