قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

مهلا عاطفه‌دار: قایق‌های هیئت قابل تعمیر هم نیستند!

  • کد خبر: ۴۵۲۸۳
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مهلا عاطفه‌دار: قایق‌های هیئت قابل تعمیر هم نیستند!
گلایه مهلا عاطفه‌دار ملی ‌پوش مشهدی کانوپولو که بعد از ۷ ماه تمرینات خود را شروع کرده است
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ورزشکاران رشته کانوپولو پس از ۷ ماه توانستند با شروع فصل پاییز، قایق‌ها را به آب بیندازند و تمرین کنند.
به‌جز روز‌های قرنطینه که منجر به تعطیلی استخر‌ها و فضا‌های آبی شد، کانوپولیست‌ها در ماه‌های دیگر سال نیز بیشتر مواقع با نبودن محلی برای تمرین روبه‌رو هستند و تنها در نزدیکی شروع مسابقات می‌توانند رنگ آب را ببینند. مشهد با تمام ظرفیت‌هایی که دارد، همچنان نتوانسته است محل مناسبی در اختیار ورزشکاران آبی این شهر قرار دهد؛ با‌این‌حال این محدودیت‌ها باعث نشده ورزشکاران بی‌خیال این رشته شوند و با رشد تعداد زیادی ملی پوش، مشهد را تبدیل به یکی از قطب‌های کانوپولوی بانوان ایران کرده‌اند.

مهلا عاطفه‌دار، یکی از ملی‌پوشان با‌تجربه مشهدی، می‌گوید از ابتدای سال به دنبال پیدا‌کردن محلی برای تمرین بوده‌اند، اما با گذشت بهترین فصل‌های سال برای تمرین از هفته گذشته هیئت، سد چالیدره را برای تمرین آن‌ها مهیا کرده است.

او تصریح کرد: در تمام این ماه‌ها ورزشکاران به دنبال مطالبات خود از هیئت بودند که همه آن‌ها به اختصاص محلی برای تمرین ختم می‌شد؛ زیرا ورزشکاران رشته‌های آبی نمی‌توانند در فضا‌های دیگر یا باشگاه‌ها تمرینات خود را انجام دهند و حتما باید از قایق و آب استفاده کنیم.


مصائب تمرین در چالیدره

از هفته گذشته تمرینات خود را در چالیدره شروع کرده‌ایم، اما متأسفانه زمان مناسبی برای تمرین در این منطقه نیست؛ زیرا هوا سرد شده و صبح‌ها نیز دست‌هایمان یخ می‌زند. نهایتا می‌توانیم تا اوایل آبان در فضای باز تمرین کنیم و با سردتر‌شدن هوا نیاز داریم تمرینات به استخر منتقل شود. در تمام طول سال تمرین در استخر بهترین گزینه برای ماست، به اداره کل و هیئت نیز درخواست خود را گفته ایم و قول‌هایی داده شده تا استخری برای تمرینات ما تعیین شود.

من به‌همراه یکی از دوستانم صبح‌ها تمرین می‌کنیم و تعداد دیگری از ورزشکاران با توجه به زمان‌های خالی خود در ساعات دیگر به تمرین می‌پردازند. با‌وجود اینکه تمرین در چالیدره در این فصل از هیچ‌چیز بهتر است، اما شرایط برای ورزشکاران سخت است. مسیر، نسبتا دور و پرپیچ‌و‌خم است. تعدادی از ورزشکاران برای تمرین در این محل بیمه شده‌اند و مابقی بچه‌های آموزشی باید تعهد بدهند در صورت رقم‌خوردن حادثه‌ای، مسئولیت با خودشان است.


قایق‌ها دیگر به هیچ دردی نمی‌خورند

عاطفه‌دار با اشاره به وضعیت بحرانی تجهیزات هیئت تصریح کرد: قایق‌ها و پارو‌ها به ۲ دوره گذشته هیئت برمی‌گردد و بیش از ۱۰ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد. قایق‌ها سوراخ و پارو‌ها شکسته‌اند. بار‌ها قایق‌ها تعمیر شده و چسب خورده‌اند تا سوراخ‌ها پوشانده شوند؛ اما بعد از چندین‌بار دیگر تعمیرپذیر هم نیستند و هر جلسه تمرینی کلی آب درون قایق جمع می‌شود. گاهی نیمی از جلسه تمرینی برای خالی‌کردن آب قایق گرفته می‌شود، زیرا آب درون قایق در هوای سرد کار را برای ورزشکار سخت می‌کند.
او ادامه داد: این قایق و پارو‌ها دیگر به هیچ دردی نمی‌خورند و باید تعویض شوند. خواسته ما این است که هیئت به مشکلات ورزشکاران بپردازد و تا حدی آن‌ها را حل کند. در دوره‌های گذشته ریاست هیئت نیز ورزشکاران باید مدام به‌دنبال این موارد بودند و این داستان هنوز ادامه دارد.


خبری از تیم ملی نیست

ملی‌پوش کانوپولو درباره شروع اردو‌های تیم ملی نیز گفت: همچنان مجوز شروع تمرینات تیم‌های گروهی داده نشده است و فعلا رشته‌های انفرادی قایق‌رانی در حال پیگیری هستند. برگزاری اردوی متمرکز در تهران سختی‌های خودش را خواهد داشت، زیرا باید همه ملی‌پوشان در خوابگاه حاضر شوند و تمرینات تیمی داشته باشند. پیش‌بینی می‌شود فروردین‌۱۴۰۰ مسابقات این رشته از سر گرفته شود؛ ولی هنوز چیزی مشخص نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->