استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص
سرخط خبرها

خداحافظی بی‌سروصدای بانوی ملی‌پوش مشهدی کانوپولو از دنیای قهرمانی

  • کد خبر: ۷۰۶۴۰
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
خداحافظی بی‌سروصدای بانوی ملی‌پوش مشهدی کانوپولو از دنیای قهرمانی
بانوی ملی‌پوش کانوپولوی ایران در روز‌های تعطیلی این رشته از تیم‌ملی و ورزش قهرمانی خداحافظی کرده است و تصمیم دارد هدف و تمرکزش را روی تحصیلات و کارش بگذارد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ بانوی ملی‌پوش کانوپولوی ایران در روز‌های تعطیلی این رشته از تیم‌ملی و ورزش قهرمانی خداحافظی کرده است و تصمیم دارد هدف و تمرکزش را روی تحصیلات و کارش بگذارد.
بعد از توفانی که کرونا در ورزش به‌پا کرد، کم‌کم رشته‌های مختلف ورزشی خود را با شرایط موجود وفق دادند و رقابت‌های آن‌ها در سطوح مختلف چه استانی و کشوری و چه بین‌المللی درحال پیگیری است. اما جالب توجه است که کانوپولو رشته‌ای است که در این شانزده‌هفده ماه گذشته هیچ اقدامی برای برگزاری لیگ کشوری یا مسابقات قهرمانی کشور نکرده است. این درحالی است که نسبت به خیلی از رشته‌های دیگر همچون والیبال و بسکتبال و فوتسال که در سالن هستند و بازیکنان بیشترین ارتباط را باهم دارند، کانوپولو شرایط امن‌تر و بهداشتی‌تری دارد، اما مدیران این رشته گویا ترجیح داده‌اند فعلا بی‌خیال مسابقات شوند و حدود ۲ سال است که ورزشکاران این رشته از فضای رقابت‌ها دور مانده‌اند.


خداحافظی به‌دلیل تحصیلات

در میان این تعطیلی‌ها ملی‌پوش جوان مشهدی نیز از تیم‌ملی و دنیای ورزش قهرمانی کانوپولو خداحافظی کرده است. مشهد همیشه یکی از قطب‌های پرورش ملی‌پوشان این رشته بوده است و با وجود کم‌آبی و نبود فضای مناسب برای تمرین ورزشکاران، نمایندگان مشهد همچون الهام تحقیقی و مهلا عاطفه‌دار در ترکیب تیم‌ملی بوده‌اند. مهتاب زهتاب که در ۵ سال گذشته پای ثابت اردو‌های تیم‌ملی بوده و ۲ مدال طلا و نقره آسیا نیز کسب کرده، تصمیم گرفته است دیگر در رقابت‌های بین‌المللی شرکت نکند.


او درباره این تصمیم خود می‌گوید: من در رشته مهندسی پزشکی درحال تحصیل هستم که رشته سنگینی است. همچنین مشغول به کار شده‌ام. در این شرایط تصمیم گرفتم از ورزش حرفه‌ای کناره‌گیری کنم و تمام هدفم روی درس و کارم باشد. شاید اگر رشته تربیت‌بدنی را انتخاب می‌کردم، بازهم در ورزش قهرمانی می‌ماندم، اما الان همه‌چیز فرق می‌کند و حتی اگر بخواهم، زمانی برایم باقی نمی‌ماند که به ورزش حرفه‌ای اختصاص دهم.


طلا و نقره آسیا، یادگاری از کانوپولو

زهتاب ادامه می‌دهد: اکنون ۲۴ سال دارم، اما از چهارده‌سالگی کانوپولو را آغاز کرده‌ام. از سال ۹۴ در اردو‌های تیم‌ملی جوانان و بزرگ‌سالان بوده‌ام. سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در مسابقات آسیایی و جهانی همراه با تیم‌ملی شرکت کردم که ۲ مدال طلا و نقره به‌دست آوردیم. بعد از آن نیز تا سال ۹۸ در اردو‌ها همراه با مهلا عاطفه‌دار به‌عنوان نمایندگان استان حضور داشتم، اما دیگر تا امروز رقابتی برگزار نشد. برای خود ما نیز جای تعجب دارد که در این مدت مسابقه‌ای برگزار نشده است.


ملی‌پوش مشهدی تیم‌ملی کانوپولو تصریح می‌کند: احساس می‌کنم همه تلاشم را برای موفقیت تیم کشور و استانم انجام داده‌ام و نتیجه آن را نیز دیده‌ام و حالا باید دنبال سرنوشت و آینده‌ام بروم. علاقه من به این رشته برای همیشه باقی می‌ماند و می‌توان گفت ما به ورزش اعتیاد داریم، اما نمی‌توانم همچون گذشته زمان زیادی برای آن صرف کنم.


شاید برای خراسان بازی کنم

او خاطرنشان می‌کند: یکی‌دو سال است که هیچ خبری از مسابقات رسمی کانوپولو نیست. شنیده‌ام که مسابقات قهرمانی کشور سرانجام تیرماه برگزار می‌شود؛ اما هنوز جزئیات آن مطرح نشده است. احتمالا خراسان‌رضوی نیز یک تیم داشته باشد. اگر در زمان امتحاناتم نباشد و وقتم آزاد باشد، قطعا به تیم شهرم کمک خواهم کرد. در این مدت آمادگی جسمانی خود را حفظ کرده‌ام، ولی در آب تمرین نکرده‌ام. می‌دانم که دیگر بچه‌های حرفه‌ای تیم تمرینات خود را به‌صورت انفرادی دنبال می‌کنند تا آماده رقابت‌های احتمالی پیش‌رو باشند. البته این در صورتی است که استان تیم بدهد، درغیراین‌صورت بقیه مشهدی‌ها راهی استان‌های دیگر می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->