روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳) مدیریت شهری مشهد از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد مشارکت بیشتر در انتخابات استفاده کرد ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوارهای وکیل‌آباد و ملک‌آباد مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) دومین کنگره جهانی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم امام‌رضا (ع) آغاز‌به‌کار کرد (۹ تیر ۱۴۰۳) | تألیف ۵۷ عنوان کتاب به محوریت سیره شهدای مقاومت آیا ادارات مشهد فردا شنبه (۹ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ۲۰ اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد شدند شهربازی پارک ملت مشهد با ۲۶ وسیله بازی بازگشایی شد (۸ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۲ قاچاقچی مسافرنما با بیش از ۱۰ کیلو موادافیونی در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازسازی بافت فرسوده آبکوه چه شد؟

  • کد خبر: ۷۷۲۴
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۰
بازسازی بافت فرسوده آبکوه چه شد؟
اینجا تریبونی برای بیان نظرات، انتقادات، مشکلات و درخواست‌های شما شهروندان است و می‌توانید از روش‌های زیر، مطالبتان را با ما در میان بگذارید.

اینستاگرام: shahraranews@
تارنما: shahraranews.ir
رایانامه: info@shahrara.com
پیامک: ۳۰۰۰۷۲۸۹ پیام رسان:۰۹۱۵۴۲۹۴۵۸۰
مراجعه حضوری تلفن: ۵-۳۷۲۸۸۸۸۱-۰۵۱
شهروندان گرامی! با هدف پیگیری دقیق و سریع مسائل مطرح شده، لطفا آدرس و اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار دهید.

 

بازار
۵۳۵...۰۹۱۵ یادش به خیر در قدیم، نانوا‌ها قبل از اذان صبح در محل نانوایی حاضر بودند و نماز را کنار تنور، خمیر و نان‌ها می‌خواندند. برای همین نان با برکتی به مردم می‌دادند. حالا چه؟ چند روز قبل ساعت ۰۷:۱۰ صبح که رفتم نان تازه بگیرم تا فرزندم را با نان تازه به مدرسه بفرستم، به ۳ نانوایی سر زدم، اما هنوز کارشان را شروع نکرده بودند.
قطارشهری
۰۹۱۵۰۰۰۸۹۰ چرا در ایستگاه‌های مترو سرویس بهداشتی وجود ندارد؟
شهرآرا: در این مورد تاکنون چندین بار از مسئولان شرکت بهره برداری قطار شهری ماجرا را جویا شده ایم و پاسخ این گونه بوده است: امکان ایجاد چشمه‌های متعدد سرویس بهداشتی در قطار شهری وجود ندارد. با این حال اگر زنان، کودکان یا بیماران خاص، نیازمند استفاده از سرویس بهداشتی باشند، می‌توانند از سرویس بهداشتی ایستگاه استفاده کنند و متصدیان ایستگاه نیز ملزم به همراهی هستند.
تاکسی رانی
شهروند: من یک راننده تاکسی هستم. متأسفانه تاکسی رانی هزینه شارژ ماهیانه و تمدید پروانه و... را در حدود ۵۰ درصد افزایش داده است و خیلی سخت گیرانه با تاکسی رانان برخورد می‌کند، در صورتی که هیچ امتیازی به رانندگان نمی‌دهد. فرق تاکسی‌های اینترنتی با ما در چیست؟ آن‌ها آزاد هستند، ولی ما باید چندین برابر آن‌ها به سازمان پول بدهیم، در حالی که نه شرکت تعاونی داریم و نه به معیشتمان رسیدگی می‌کنند! بسیاری از رانندگان تاکسی می‌خواهند ماشین هایشان را بفروشند و ماشین شخصی بخرند، چون هیچ تفاوتی بین شخصی و تاکسی نیست! فقط ما باید ۲۰‌درصد از درآمدمان را هر ماه به بهانه شارژ و ... به سازمان بدهیم.
شهرداری
۳۲۱...۰۹۲۱ از شهرداری محترم سؤالی داشتم، با عنایت به راه اندازی سامانه شهروند سپار برای انجام امور شهرسازی، آیا درخواست پایان کار تفکیکی را نیز از این سامانه می‌توان انجام داد یا نه؟
شهروند: لطفا استفاده فست فود‌ها و پیتزا فروشی هارا از پیاده رو‌ها در بولوار هفت تیر برای سرو غذا پیگیری کنید. آیا این‌ها برای این کار مجوز دریافت کرده اند؟ چطور تمام فضای پیاده رو جلوی مغازه به این امر اختصاص یافته است؟
شهرآرا: از ابتدای سال ۹۷ و با تصویب شورای شهر مشهد، این اجازه به شهرداری داده شد که برخی پیاده رو‌های شهر را به برخی اصناف اجاره دهد و اصناف می‌توانند با چیدمانی شامل میز، صندلی و نیمکت، سطل زباله، نورپردازی و گلدان و فلاورباکس فضــایی برای نشستن مشتریان و سرو خوراکی و نوشیدنی فراهم کنند. طبق این مصوبه، حداکثر فضای اجاره پیاده رو باید ۵۰‌درصد از کل عرض آن باشد، به طوری که تداخلی در عبور عابران و معلولان ایجاد نکند.
شهروند: آسفالت کوچه امیریه ۹.۲ انتهای کوچه، داخل دوربرگردان خراب است لطفا مرمت کنید.
۰۹۱۵۰۰۰۳۵۷ در رابطه با مشاغل میوه فروشی و قصابی در چهارراه ورزش قاسم آباد و جوابیه روابط عمومی شهرداری مبنی بر نبود منع قانونی برای استقرار میوه فروشی در این محدوده، ما ساکنان محله فرهنگیان هم سر تسلیم فرود می‌آوریم، اما از سازمان ترافیک و پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست می‌کنیم مشکل ترافیک و توقف دوبله و مورب ماشین‌های مشتریان و وانت‌های میوه فروشان را حل کنند.
شهروند: انتهای بولوار دلاوران (اطراف مجتمع لویزان و خانه‌های حاشیه کانال) نیاز به زیباسازی و مرمت دارد و نخاله‌های ساختمانی منظره بدی ایجاد کرده است و فضای سبز ندارد.
شهروند: چند روز قبل سوار اتوبوس خط ۹۹ شدم. تا خواستم بنشینم زیر پایم ناگهان خالی شد و توی اتوبوس به زمین خوردم! مسئول محترم اتوبوس رانی که می‌فرمایید اتوبوس‌ها بازسازی شده اند، لطف کنید بگویید دقیقا کدام اتوبوس‌ها مد نظر شماست؟
شهروند: چرا شهرداری هیچ ایده و عملی برای بافت فرسوده آبکوه ندارد؟ چرا این پروژه هیچ منبع مالی‌ای ندارد؟ شهرداری برنامه خود را برای این محدوده اعلام کند.
متفرقه
شهروند- شرکت توس گستر زمین‌های معروف به اراضی زکریا را در ارتفاعات جنوبی (بولوار نماز) فروخته است، ولی تاکنون به بیشتر تعهدات خود به ویژه احداث زیرساخت هایی، چون فروشگاه، مجتمع‌های آموزشی، مسجد، مجتمع‌های فرهنگی، ورزشگاه، نانوایی و بسیاری از امکانات مورد نیاز منطقه عمل نکرده است. به چه کسی، کی و کجا باید مراجعه کرد؟
۰۹۳۵۰۰۰۷۵۸ مأموران بهداشت باید سر زده همه جا بروند؛ کارخانه ها، رستوران ها، نانوایی ها، قنادی‌ها و آب میوه فروشی ها. یک نانوا در خیابان راهنمایی (هنگام کار) با گوشی موبایل صحبت می‌کرد و یک فروشنده ماهی، زغال هم می‌فروخت.
۰۹۳۵۰۰۰۷۵۸ چرا تنباکو‌های میوه‌ای را که سرطان زاست جمع نمی‌کنند؟ چرا این قدر سیگار تولید می‌کنند؟ همه جا پر از ته سیگار است.
۰۹۱۵۰۰۰۵۲۱ در نظر بگیرید هیچ وقت میان یک آرایشگر با تجربه، اما دارای مدرک پایین و یک استاد دانشگاه با مدرک دکتری، دومی را صرفا به خاطر مدرکش برای آرایش موی خود انتخاب نمی‌کنید. قطعا استعداد هم جای مدرک را نمی‌گیرد. متأسفانه موارد زیادی از این نوع مشکلات در کشور به چشم می‌خورد. فرض کنید فردی به صرف داشتن مدرک بدون توجه به عنوان مدرک عهده دار مسئولیتی می‌شود که به هیچ وجه در تخصص و استعدادش نیست. لطفا شهرآرا در این زمینه دست به قلم شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->