تکلیف پرسپولیس و رامین رضاییان روشن شد ادامه اردوهای ملی بازیکنان مشهدی در آستانه پارالمپیک پاریس | شاهی، رضایی، بابادی به خط شدند درویش: اسماعیلی فر می‌خواست برگردد تفتیان: ۹۰ درصد برای المپیک آماده ام کاپیتان استقلال جانشین بیرانوند می‌شود؟ لیموچی – پرسپولیس؛ در انتظار یک امضا ورود نهاد‌های نظارتی به پرونده انتقال جواد آقایی پور، واقعیت ندارد ستاره اصفهانی در استقلال ماندگار شد خداحافظی احساسی اسماعیلی‌فر از هواداران پرسپولیس + عکس صادقی در تور یحیی | جدایی یک مهاجم دیگر از پرسپولیس؟ مربی محبوب بیرانوند در پرسپولیس! اعتراض شدید پایه‌های پرسپولیس به تصمیم جدید درویش گاریدو گوش به فرمان درویش! سنگ اندازی چند پرسپولیس برای بازگشت رضاییان مخالفت سازمان لیگ با افزایش تعداد بازیکنان خارجی اسپانیا، تیمی که فرانسه را قهرمان اروپا کرد! هادی ساعی جانشین وزیر ورزش می‌شود؟ بازیکن استقلال مارکوپولو شد! پرورش اندام ایران قهرمان آسیا شد
سرخط خبرها

جوهره قهرمان بسکتبال زنان المپیک ۲۰۲۰ از کجا نشأت می‌گیرد؟

  • کد خبر: ۷۷۴۰۸
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
جوهره قهرمان بسکتبال زنان المپیک ۲۰۲۰ از کجا نشأت می‌گیرد؟
مسابقات المپیک ۲۰۲۰ با قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایالات متحده هم در بخش مردان و هم در بخش زنان به پایان رسید، اما علت اینکه این کشور در این سال‌ها عملکرد بی نظیری در همه رشته‌ها به خصوص بسکتبال داشته است چیست؟

هاله یارمحمدی/شهرآرانیوز، مسابقات المپیک ۲۰۲۰ با قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایالات متحده هم در بخش مردان و هم در بخش زنان به پایان رسید، اما علت اینکه این کشور در این سال‌ها عملکرد بی نظیری در همه رشته‌ها به خصوص بسکتبال داشته است چیست؟


افشین رضاپور کارشناس بسکتبال در خصوص عملکرد بی همتای تیم ایالات متحده گفت: بسکتبال زنان آمریکا متاثر از استعدادیابی و ورزش مدارس این کشور است. در بسکتبال زنان آمریکا در اواخر دهه ۹۰ با راه اندازی لیگ WNBA، شاهد گسترش بیشتر بسکتبال در NBA بودیم، هر چند که در ابتدا تیم‌های WNBA با محدودیت‌های اقتصادی مواجه بودند و نمی‌توان به اندازه NBA این رقابت‌ها را بررسی و تحلیل کرد، اما در سطح خودش موفقیت‌های خوبی را برای بسکتبال زنان در ایالات متحده رقم زد. تیم ملی بسکتبال آمریکا که یکی از بهترین تیم‌های بسکتبال دنیا است با ۹ عنوان قهرمانی در بسکتبال المپیک مطرح است که هفت دوره پی در پی قهرمانی از سال ۱۹۹۶ تیم‌های آمریکایی به دست آوردند.


رضاپور ادامه داد: علاوه بر بحث استعدادیابی که در کلیت ورزش آمریکا است و در ساختار جامعه اهمیت دارد و ورزش بسکتبال به عنوان یک فرهنگ با ورزش آمریکایی و فرهنگ آمریکایی عجین شده است، ما شاهد ظهور چهره‌های مطرح در این سال‌ها بودیم که چهره‌های استثنایی در بسکتبال زنان آمریکا بودند، لیزا لسلی یکی از بهترین‌های آمریکا در دهه ۹۰ و همین طور سال ۲۰۰۰ بود. پس از آن طی سال‌های ۲۰۰۴ به بعد، المپیک ۲۰۰۴ تا المپیک ۲۰۲۰، ما شاهد چهره‌هایی مثل سو برد یا دایانا توراسی که پنج دوره در المپیک قهرمان شدند، ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ که در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. سو برد، پوینت گارد تیم آمریکا ظرافت‌های بسکتبال زنان این کشور را در سطح جهانیان به نمایش گذاشت. توراسی یکی از بهترین‌های ایالات متحده بود و در این دوره بیریتنی گرینر بازیکن ۳۰ ساله سنتر ۲/۰۳ ایالات متحده هم درخشش پر فروغی داشت و در فینال با کسب ۳۰ امتیاز در مقابل تیم ملی ژاپن بهترین بازیکن بود.


او در پایان اظهار داشت: در مجموع با توجه به شرایطی که بسکتبال زنان ایالات متحده دارد این تیم دست نیافتنی است. در سطح بسکتبال دنیا و تیم‌هایی خوب و مطرح همچون فرانسه و صربستان هم وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که فاصله آن‌ها همچنان با تیم ایالات متحده زیاد است و این نشان دهنده پشتوانه است و همین طور ورزش بسکتبال در ساختار جامعه ورزش آمریکایی اهمیت زیادی دارد و اولویت هایش تعیین شده و زیر ساخت‌های بسیار خوبی دارد و یکی از کمک‌های بزرگی که بسکتبالیست‌های سراسر جهان را به ایالات متحده پایشان را باز می‌کند همان لیگ WNBA است که همه این‌ها روی هم رفته منجر به قدرت بسکتبال آمریکایی در سطح زنان و بسکتبال جهانی در المپیک شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->