تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس
سرخط خبرها

ایجاد مراکز پاک برای واکسیناسیون زنان باردار در مشهد | واکسن سینوفارم برای مادرانی که جنین بیش از ۱۲هفته دارند

  • کد خبر: ۷۷۵۰۰
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
ایجاد مراکز پاک برای واکسیناسیون زنان باردار در مشهد | واکسن سینوفارم برای مادرانی که جنین بیش از ۱۲هفته دارند
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: حسب دستور اخیر وزارت بهداشت، تزریق واکسن سینوفارم برای خانم‌های باردار مجاز است، به‌شرط اینکه بارداری‌شان بیش از ۱۲هفته باشد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره واکسن مادران باردار اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه اخیر وزارت بهداشت مادرانی که ۱۲هفته باردارند می‌توانند از واکسن سینوفارم استفاده کنند. دستورالعمل ویژه‌ای برای واکسن مادران باردار صادر شده است که اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

وی افزود: بر این اساس قرار است در هر شهرستان یکی‌دو مرکز پاک، به این معنی که پذیرش بیمار کرونایی ندارند و واکسیناسیون سایر گروه‌ها هم نخواهند داشت، به واکسیناسیون مادران باردار اختصاص یابد.
به‌گفته دکتر احمدیان، بیش از ۴۸هزار مادر ساکن در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد را شناسایی کرده‌ایم و این افراد به‌مرور با برقراری تماس تلفنی به این مراکز فراخوانده می‌شوند و برنامه واکسیناسیون گروه هدف انجام خواهد شد.
افرادی هم که از طریق رسانه‌ها مطلع می‌شوند و پرونده‌ای در سامانه پرونده الکترونیک سینا ندارند، می‌توانند به مراکزی مراجعه کنند که از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.


مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در ادامه افزود: مادران باردار در زمان مراجعه به این مراکز مدارک تعیین سن بارداری مثل سونوگرافی را همراه داشته باشند. درنتیجه اگر در گروه هدف واکسیناسیون قرار داشته باشند، مراحل واکسیناسیون آن‌ها انجام می‌شود. حسب دستور اخیر وزرات بهداشت، تزریق واکسن سینوفارم برای خانم‌های باردار مجاز است، به‌شرط اینکه بارداری‌شان بیش از ۱۲هفته باشد.
دکتر احمدیان تأکید کرد: در دوران شیردهی یعنی از زمان زایمان و روز ۴۲ زایمان به بعد، استفاده از واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا بلامانع اعلام شده است.

ریسک ابتلای مادران باردار معادل دیگران است

این مقام مسئول در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ریسک ابتلا به کرونای خانم‌های باردار معادل ابتلای دیگران است، تأکید کرد: اما زمانی که این مادران مبتلا شوند، تأثیرپذیرترند. ما توصیه می‌کنیم همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند، ازجمله استفاده از ماسک، نرفتن به اماکن شلوغ به‌ویژه سربسته، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌و‌شوی دست‌ها و استفاده از هندراب (ماده ضدعفونی دست و سطوح).


دکتر احمدیان در ادامه تصریح کرد: در صورتی که سؤالی برای خانم‌های باردار پیش بیاید، می‌توانند از سامانه ۱۹۱ و ‌۴۰۳۰ به‌صورت تلفنی بپرسند. سامانه ۱۹۱سؤالات را به‌صورت اولیه پاسخ می‌گوید و اگر نیاز به ارجاع و هدایتی داشته باشد، مسیرها و مراکز به آن‌ها معرفی می‌شود. سامانه ۴۰۳۰ درواقع کارشناسان مامایی هستند که براساس علائم و ‌مشکلاتی که مادر باردار دارد به آن‌ها مشورت می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->