حضور رهبر معظم انقلاب بر مزار شهیدان حادثه پرواز اردیبهشت و مدافع حرم + تصاویر احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه کشورمان (۳ مرداد ۱۴۰۳) حبس ۴۰ دقیقه‌ای رئیس اسرائیل در فرودگاه پاریس تعویق سفر هیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی به دوحه پزشکیان: المپیک نماد صلح و دوستی و وفاق با دنیا است ایهود باراک: از هر ۵ اسرائیلی ۴ نفر نتانیاهو را مسئول شکست هفتم اکتبر می‌دانند نتانیاهو فردا با بایدن دیدار می‌کند تجمع ۱۰ هزار معترض علیه نتانیاهو در کنگره آمریکا + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) حماس: جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی اقدامات عملی اتخاذ کند ترکیه: شاهد نسل‌کشی و زیر پا گذاشتن کلیه اصول انسانی در غزه هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ام الرشراش در سرزمین‌های اشغالی + فیلم محصولات ایران خودرو رسما گران شد+ جدول (۳ مرداد ۱۴۰۳) ۲ نظامی صهیونیست در غزه زخمی شدند (۳ مرداد ۱۴۰۳) دیدار جمعی از روحانیون و علما با پزشکیان بازداشت مظنون انفجار امروز مسکو در ترکیه (۳ مرداد ۱۴۰۳) آماده‌باش سنگین پلیس کنگره قبل از سخنرانی نتانیاهو حملات پیاپی هوایی ترکیه به اطراف اربیل ظرف چند ساعت (۳ مرداد ۱۴۰۳) ترامپ از هریس شکایت می‌کند سردار رادان از مرز شلمچه بازدید کرد (۳ مرداد ۱۴۰۳) مرصاد و کلماتی که از آلبانی شلیک می‌شود!
سرخط خبرها

تخلیه کامل سفارتخانه آمریکا در کابل در دستور کار ایالات متحده

  • کد خبر: ۷۷۵۷۸
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
تخلیه کامل سفارتخانه آمریکا در کابل در دستور کار ایالات متحده
با نزدیک شدن طالبان به کابل، سه منبع مطلع از تدارکات دولت آمریکا گفتند که پنتاگون خروج کامل هیات دیپلماتیک آمریکا در کابل را مدنظر دارد و دو منبع دیگر هم گفتند فرماندهی مرکزی آمریکا خروج کامل کادر سفارت را "ناگزیر" میداند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پایگاه خبری پولتیکو در این باره نوشته است که با تشدید نگرانی واشنگتن، مدیر تاسیسات سفارتخانه آمریکا در کابل جمعه به کارکنان دستور داد تا امحای اسناد و تجهیزات را آغاز کنند.

 

سه منبع مطلع به این پایگاه گفتند که حملات گسترده طالبان دولت کابل را شگفت زده کرده و پنتاگون برنامه ریزی برای خروج هیات دیپلماتیک آمریکا از کابل را آغاز کرده است. همچنین سه منبع مطلع دیگر به نقل از فرماندهی مرکزی آمریکا گفتند که تخلیه کامل سفارتخانه آمریکا "اجتناب ناپذیر" است.

 

در فرودگاه کابل، به تدریج ۳۰۰۰ تفنگدار و سرباز آمریکایی و ۶۰۰ سرباز انگلیس برای تخلیه دیپلماتها و خانواده هایشان و شهروندان در حال ورود هستند. آنها همچنین تلاش دارند تا سرعت خروج افغانهای متقاضی ویزا برای خروج از این کشور را تسهیل کنند.

 

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا جمعه گفت که این نظامیان ماموریت جنگی ندارند، با این حال میتوانند در صورتی که تحت حمله قرار گرفتند، به دفاع از خود بپردازند.

 

همچنین جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ماموریت این نیروها کمک به کاهش پرسنل وزارت خارجه تا پایان این ماه میلادی است و بنابراین ما روی این مساله تمرکز کرده ایم. ما روی این جدول زمانی تمرکز داریم.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->