پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۹ شهریور آغاز واریز حقوق شهریورماه بازنشستگان کشوری از امروز (۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰) ارزش سهام عدالت امروز ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰؛ سهام عدالت افت کرد شاخص کل بورس امروز ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰؛ ادامه سقوط آزاد بورس پیش‌فروش «تارا» ایران خودرو از امروز ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد + جزئیات آیا زمستان با قطعی گاز در خراسان رضوی همراه است؟ «مرغ» و «نان» بیشترین تخلفات صنفی در خراسان رضوی | طی روز‌های آینده نظارت بر بازار میوه بیشتر می‌شود قیمت ارز‌های دیجیتالی امروز ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰؛ بازار رمزارز‌ها قرمز پوش شد قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز یکشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰ جزئیات جدید صدور کارت‌های هدیه اعلام شد (۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰) آیا خرید و فروش ملک به اتباع خارجی ممنوع است؟ قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز یکشنبه ۲۸ شهریورماه ۱۴۰۰ + جدول لبنیات، آسانسوری گران شد واریزی‌های مهر ۱۴۰۰| غیر از یارانه‌ها، کدام گروه‌ها در مهر دریافتی دارند؟ زمان عرضه اولیه «شکام» در فرابورس + جزئیات پیش فروش خودرو تارا ایران خودرو از فردا ۲۸ شهریور + جزئیات، لینک ثبت نام و مبلغ پیش پیش‌بینی بورس فردا یکشنبه ۲۸ شهریور قیمت و شرایط فروش خودرو فیات دوکاتو اعلام شد + جدول (۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰) قیمت خودرو همچنان در حال ریزش؛ کاهش ۲ تا ۷ میلیون تومانی قیمت‌ها (۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰) ارزش سهام عدالت امروز ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰
خبر فوری

سود یک میلیارد تومانی دلال از واردات کامیون

  • کد خبر: ۷۸۰۶۶
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
سود یک میلیارد تومانی دلال از واردات کامیون
دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده اند، اما وقتی امکان تولید داخل وجود دارد، قاعدتا نباید خودرو‌های دست دوم وارد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مخالفت 100 درصدی با واردات کامیون‌های دست دوم، گفت: به عنوان انجمن خودروسازان باید حامی تولید داخل باشیم. اکنون خودروسازان داخلی می‌توانند بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون در سال تولید کنند.

 

دبیر انجمن خودروسازان  بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده اند، اما وقتی امکان تولید داخل وجود دارد، قاعدتا نباید خودرو‌های دست دوم وارد شود.

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کامیون‌های ایرانی کیفیت تولید داخل را ندارند که مورد استقبال قرار نمی‌گیرند؟ تشریح کرد: سازمان ملی استاندارد، اجرایی شدن استاندارد‌های ۸۵ گانه اروپایی را برای خودروسازان اجباری کرده است و تمام خودروسازان اعم از سواری و کامیون‌ها باید استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند.

 

او ادامه داد: خودرو‌های داخلی سواری، مسافری و کامیون اگر نتوانند استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند اجازه شماره گذاری ندارند، به عبارتی سازمان ملی استاندارد باید از کیفیت خودرو‌های داخلی دفاع کند.

نعمت بخش با اشاره به تفاوت قیمت کامیون‌های داخلی نسبت به نمونه وارداتی، گفت: اگر کسی بر قیمت کالایی شکایت داشته باشد باید به سازمان حمایت مراجعه کند و آن‌ها حق ورود به این موضوع را دارند. هر فروشنده ای این حق را دارد که بر اساس قیمت تمام شده، سود معقولی روی کالا بکشد و آن را بفروشد.

 

او افزود: اطلاعاتی که داریم در خودرو‌های وارداتی نیز دلال بازی زیادی وجود دارد و برخی از سرمایه گذاران کامیون‌های فرسوده و دست دوم را از رانندگان خریده اند و امتیازات را به اسم خود ثبت کرده اند، میلیارد‌ها تومان سود کرده اند.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: آنطور که دبیر انجمن کامیون داران گفته بود هر یک کامیون یک میلیارد تومان سود دارد، زحمت‌هایی که راننده‌ها می‌کشند، اما سود به جیب دلالان می‌رود. اگر تولید داخل باشد بحث دلالی مطرح نیست و مستقیم از کارخانه می‌خرند.

 

نعمت بخش گفت: حدود ۱۲ کارخانه تولید کننده کامیون در کشور داریم که بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه در سال می‌توانند کامیون تولید کنند. نیاز صد در صدی داخل را می‌توانیم تامین کنیم. وزارت راه نیاز است برای تهیه کامیون با خودروسازان قرار داد ببندند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}