یکی از سریع‌ترین خودروهای برقی جهان برای واردات مجوز گرفت علت گرانی قیمت مرغ چیست؟ ۴ بنگاه املاک متخلف دیگر در مشهد پلمب شد (۱۳ آبان ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهار‌شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ افزایش ۲۴ مگاواتی ظرفیت تولید برق در خراسان رضوی (۱۳ آبان ۱۴۰۴) وام ۲ هزار و ۸۶۰ میلیاردی بانک شهر به باشگاه پرسپولیس آغاز فروش اقساطی محصولات کرمان موتور از فردا + جدول فروش و لینک (۱۴ آبان ۱۴۰۴) تامین اضطراری ۶۸۰۰ تن نهاده برای مرغداری‌های خراسان رضوی قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد | بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی و خارجی (۱۳ آبان ۱۴۰۴) بررسی روش‌های مطمئن خرید سکه طلا از بازار وزارت جهاد کشاورزی پشت پرده گرانی برنج است؟ مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: با الزامی‌شدن صورت‌حساب‌های الکترونیکی، فاکتور‌های کاغذی فاقد اعتبار مالیاتی خواهند شد تداوم روند افزایش قیمت گل زعفران (۱۳ آبان ۱۴۰۴)‌ ۶۰ درصد سپرده‌های بانکی کشور در تهران متمرکز است | گزارش شهرآرانیوز از سهم اندک بانک‌های خراسان رضوی در نظام بانکداری کشور عقب‌نشینی بورس پس از برخورد با سقف تاریخی | خروج سنگین پول حقیقی از بازار سهام (۱۳ آبان ۱۴۰۴) خراسان رضوی نیازمند سیاست‌های مالیاتی خاص خود است | نظام مالیاتی باید به سمت عدالت مالیاتی حرکت کند نرخ دلار در بازار ارز مشهد در کانال ۱۰۷ هزار تومان جاخوش کرد (۱۳ آبان ۱۴۰۴) مشکل فروش نان در زمان قطع برق و اینترنت در نانوایی‌های مشهد حل شد استاندار خراسان رضوی: امیدواریم تا پایان سال از مرز ۴۰۰ مگاوات پروژه فعال عبور کنیم ثبات نرخ طلا در مشهد در نیمه کانال ۱۰ میلیون تومان (۱۳ آبان ۱۴۰۴)‌ | سکه امروز چند؟ بازار مرغ و تخم‌مرغ تحت تأثیر کمبود نهاده‌ها! (۱۳ آبان ۱۴۰۴) آیا پایان عمر نهضت ملی مسکن فرارسیده است؟ | جزئیات ماجرای نامه جنجالی وزیر راه و شهرسازی زنگ خطر کمبود لبنیات و گوشت با شیوع جدی تب‌برفکی در برخی دامداری‌ها به صدا درآمد اولین دوره خودروهای وارداتی در بورس کالا امروز عرضه شد (۱۳ آبان ۱۴۰۴) | قیمت کشف شده نزدیک به قیمت بازار آخرین وضعیت بازار رمزارز‌های دیجیتال در جهان (۱۳ آبان ماه ۱۴۰۴) | بیت‌کوین عقب‌نشینی کرد اعلام نرخ خوراک و سوخت پترو پالایشی، فلزی و سیمانی از سوی وزارت نفت جزئیات جدیدترین حراج سکه اعلام شد | آغاز واریز وجه از امروز (۱۳ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز دینار عراق، لیر ترکیه و افغانی افغانستان در مشهد (۱۳ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

سود یک میلیارد تومانی دلال از واردات کامیون

  • کد خبر: ۷۸۰۶۶
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
سود یک میلیارد تومانی دلال از واردات کامیون
دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده اند، اما وقتی امکان تولید داخل وجود دارد، قاعدتا نباید خودرو‌های دست دوم وارد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مخالفت 100 درصدی با واردات کامیون‌های دست دوم، گفت: به عنوان انجمن خودروسازان باید حامی تولید داخل باشیم. اکنون خودروسازان داخلی می‌توانند بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون در سال تولید کنند.

 

دبیر انجمن خودروسازان  بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده اند، اما وقتی امکان تولید داخل وجود دارد، قاعدتا نباید خودرو‌های دست دوم وارد شود.

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کامیون‌های ایرانی کیفیت تولید داخل را ندارند که مورد استقبال قرار نمی‌گیرند؟ تشریح کرد: سازمان ملی استاندارد، اجرایی شدن استاندارد‌های ۸۵ گانه اروپایی را برای خودروسازان اجباری کرده است و تمام خودروسازان اعم از سواری و کامیون‌ها باید استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند.

 

او ادامه داد: خودرو‌های داخلی سواری، مسافری و کامیون اگر نتوانند استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند اجازه شماره گذاری ندارند، به عبارتی سازمان ملی استاندارد باید از کیفیت خودرو‌های داخلی دفاع کند.

نعمت بخش با اشاره به تفاوت قیمت کامیون‌های داخلی نسبت به نمونه وارداتی، گفت: اگر کسی بر قیمت کالایی شکایت داشته باشد باید به سازمان حمایت مراجعه کند و آن‌ها حق ورود به این موضوع را دارند. هر فروشنده ای این حق را دارد که بر اساس قیمت تمام شده، سود معقولی روی کالا بکشد و آن را بفروشد.

 

او افزود: اطلاعاتی که داریم در خودرو‌های وارداتی نیز دلال بازی زیادی وجود دارد و برخی از سرمایه گذاران کامیون‌های فرسوده و دست دوم را از رانندگان خریده اند و امتیازات را به اسم خود ثبت کرده اند، میلیارد‌ها تومان سود کرده اند.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: آنطور که دبیر انجمن کامیون داران گفته بود هر یک کامیون یک میلیارد تومان سود دارد، زحمت‌هایی که راننده‌ها می‌کشند، اما سود به جیب دلالان می‌رود. اگر تولید داخل باشد بحث دلالی مطرح نیست و مستقیم از کارخانه می‌خرند.

 

نعمت بخش گفت: حدود ۱۲ کارخانه تولید کننده کامیون در کشور داریم که بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه در سال می‌توانند کامیون تولید کنند. نیاز صد در صدی داخل را می‌توانیم تامین کنیم. وزارت راه نیاز است برای تهیه کامیون با خودروسازان قرار داد ببندند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->