موتورشویی و تمیز نگه داشتن اجزای زیر کاپوت خوب است یا بد؟ شرایط فعالیت مشاغل از اول آبان ماه چیست؟ تولید دوگانه‌سوزها سقوط کرد | صف های طویل CNG محتمل است؟ قیمت انواع گوشی هواوی در بازار (۲۶ مهر ۱۴۰۰) رئیس سازمان بازرسی: ۱۴۵هزار خودروی موجود در پارکینگ‌ خودروسازان تا پایان آبان ماه صفر می‌شود ریزش ادامه‌دار بازار سرمایه | چشم‌انداز وضعیت اقتصادی روشن نیست موافقت وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو | احتمال واردات ۵۰ تا ۷۰ هزار دستگاه برای تنظیم بازار وزیر راه: قرار نیست سالی یک میلیون مسکن بسازیم + فیلم شاخص کل بورس امروز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ | روز پرنوسان بورس قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۰ + جدول قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ هزینه ۱۰۰ میلیونی اجاره خودرو برای دور دور کردن در چه صورت پروانه واحد تولیدی تعلیق یا حتی باطل می‌شود؟ وضعیت عرضه زعفران در بورس درهفته‌ای که گذشت تمدید ثبت‌نام «تسهیلات کرونا»؛ پرداخت ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان به ازای هر کارگر آمار جدید از خودرو‌های ناقص ایران خودرو و سایپا (۲۶ مهرماه ۱۴۰۰) ۲۵۰۰ تن برنج خارجی به خراسان رضوی اختصاص یافت تخفیف‌های فروشگاهی به‌زیان شهروندان اقساط وام ساخت مسکن اعلام شد (۲۶ مهرماه ۱۴۰۰)
خبر فوری

سود یک میلیارد تومانی دلال از واردات کامیون

  • کد خبر: ۷۸۰۶۶
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
سود یک میلیارد تومانی دلال از واردات کامیون
دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده اند، اما وقتی امکان تولید داخل وجود دارد، قاعدتا نباید خودرو‌های دست دوم وارد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به مخالفت 100 درصدی با واردات کامیون‌های دست دوم، گفت: به عنوان انجمن خودروسازان باید حامی تولید داخل باشیم. اکنون خودروسازان داخلی می‌توانند بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه کامیون در سال تولید کنند.

 

دبیر انجمن خودروسازان  بیان کرد: خودروسازان داخلی هیچگاه از ظرفیت داخلی استفاده نکرده اند، اما وقتی امکان تولید داخل وجود دارد، قاعدتا نباید خودرو‌های دست دوم وارد شود.

دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کامیون‌های ایرانی کیفیت تولید داخل را ندارند که مورد استقبال قرار نمی‌گیرند؟ تشریح کرد: سازمان ملی استاندارد، اجرایی شدن استاندارد‌های ۸۵ گانه اروپایی را برای خودروسازان اجباری کرده است و تمام خودروسازان اعم از سواری و کامیون‌ها باید استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند.

 

او ادامه داد: خودرو‌های داخلی سواری، مسافری و کامیون اگر نتوانند استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کنند اجازه شماره گذاری ندارند، به عبارتی سازمان ملی استاندارد باید از کیفیت خودرو‌های داخلی دفاع کند.

نعمت بخش با اشاره به تفاوت قیمت کامیون‌های داخلی نسبت به نمونه وارداتی، گفت: اگر کسی بر قیمت کالایی شکایت داشته باشد باید به سازمان حمایت مراجعه کند و آن‌ها حق ورود به این موضوع را دارند. هر فروشنده ای این حق را دارد که بر اساس قیمت تمام شده، سود معقولی روی کالا بکشد و آن را بفروشد.

 

او افزود: اطلاعاتی که داریم در خودرو‌های وارداتی نیز دلال بازی زیادی وجود دارد و برخی از سرمایه گذاران کامیون‌های فرسوده و دست دوم را از رانندگان خریده اند و امتیازات را به اسم خود ثبت کرده اند، میلیارد‌ها تومان سود کرده اند.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: آنطور که دبیر انجمن کامیون داران گفته بود هر یک کامیون یک میلیارد تومان سود دارد، زحمت‌هایی که راننده‌ها می‌کشند، اما سود به جیب دلالان می‌رود. اگر تولید داخل باشد بحث دلالی مطرح نیست و مستقیم از کارخانه می‌خرند.

 

نعمت بخش گفت: حدود ۱۲ کارخانه تولید کننده کامیون در کشور داریم که بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه در سال می‌توانند کامیون تولید کنند. نیاز صد در صدی داخل را می‌توانیم تامین کنیم. وزارت راه نیاز است برای تهیه کامیون با خودروسازان قرار داد ببندند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}