پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست سخنان «زهره حمیدی» از دست و پنجه نرم کردن با سرطان ماجرای حواشی پوستر «مست‌عشق» چیست؟ جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ به «جین کمپیون» رسید آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مروری بر ماجرای سخنان جنجالی مدیر نماوا درباره بی‌تعهدی بازیگران و واکنش سینماگران سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند
سرخط خبرها

کیهان کلهر مرد سال موسیقی شد + فیلم

  • کد خبر: ۷۸۱۳
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
کیهان کلهر مرد سال موسیقی شد + فیلم
کیهان کلهر، جایزه بزرگ مرد سال موسیقی ۲۰۱۹ را که وومکس نام دارد از آن خود کرد. کلهر این جایزه را دستاورد شخصی ندانست و تاکید کرد کرد تاریخ، کار سخت و تلاش بسیار پشت این موفقیت بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و از موسیقیدانان معاصر ایرانی جایزه بزرگ موسیقی وومکس، مرد سال موسیقی ۲۰۱۹ را دریافت کرد.

 

 

برگزار کنندگان رویداد وومکس۲۰۱۹، ضمن ابراز خوشحالی از اهدای این جایزه به کلهر، این جایزه را به دلیل تسلط و یکانگی مهارت در نوآوری، ایجاد زبان‌های جدید هیجان‌انگیز موسیقی و برای رساندن سنت موسیقی کلاسیک ایرانی به گوش مردم سراسر جهان به کلهر اهدا کردند.

در توصیف هنر این هنرمند ایرانی، قبل از اهدای جایزه، بیان شد: «برای کلهر، کمانچه صدای اوست. هنگامی که می‌نوازد انگار زبانی کامل ایجاد می‌کند که با سراسر مردم جهان از گذشته دور تا آینده ارتباط برقرار می‌کند. کیهان کلهر در طول زندگی حرفه‌ای خود با بهترین نوازندگان جای جای ایران همکاری کرده و موسیقی اقوام کردستان و خراسان را مورد مطالعه قرار داده است و با موزیسین‌های سایر فرهنگ‌ها نیز با زبان موسیقی دیالوگ داشته است از جمله شجاعت حسین خان از هند، یویوما و گروه بین‌المللی جاده ابریشم، اردال ارزنجان از ترکیه، تریو هلندی رامبرانت، تومانی دیاباته از مالی، گروه بروکلین رایدر و کوارتت کرونوس؛ از این رو به همه این صداها اجازه می‌دهد تا صدای او را فراگیر کنند.»

کلهر پس از دریافت جایزه، ضمن تشکر از وومکس، از محمدرضا شجریان که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، به عنوان استاد بزرگ موسیقی ایران، یاد کرد و گفت: «من تحت تاثیر قرار گرفته‌ام، خیلی خوب است که در طول زندگی حمایت و دیده شویم، من این جایزه را دست آورد شخصی نمی بینم، فکر می‌کنم تاریخ، کار سخت و تلاش بسیاری پشت سر این جایزه است، بنده نمایندگی جامعه موسیقی جهان را نمایندگی می‌کنم و مفتخر هستم که نماینده هنرمندان جهانی باشم، به جای جامعه موسیقی ایرانی.»

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->