ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری در محدودیت‌های کرونا + جزئیات (شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۹۲۴۲
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
  • ۳
نحوه دریافت مجوز تردد بین شهری در محدودیت‌های کرونا + جزئیات (شهریور ۱۴۰۰)
فرماندار تهران در خصوص صدور مجوز تردد بین شهری برای سفر در ایام کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرماندار تهران گفت: به دلیل تعداد زیاد خودرو در تهران و درخواست زیاد مجوز، امکان صدور مجوز به صورت اینترنتی وجود ندارد.

عیسی فرهادی اظهار کرد: در شهر تهران ۴ میلیون خودرو وجود دارد اگر یک در صد هم بخواهند تردد بین شهری داشته باشند حدود ۴۰ هزار خودرو می‌شوند که عدد زیادی است و امکان اینترنتی انجام این کار نیست، چون در یک روز ۳۰۰ هزار خودرو درخواست کردند و بررسی‌های آن‌ها کار بسیار دشواری بود.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد افرادی که برای گرفتن مجوز به فرمانداری تهران مراجعه می‌کنند برای سفر غیر ضروری است و یکی از دلایل شلوغی هم همین موضوع است. خواهش بنده این است که این سفر‌ها کاهش پیدا کند و فرمانداری‌های دیگر هم که در سطح استان تهران و البرز هستند می‌توانند این مجوز‌ها را صادر کنند.

فرهادی گفت: بعضی اوقات پلیس راهور هم جریمه‌هایی انجام می‌دهد که افراد برای دریافت مهر به فرمانداری تهران مراجعه می‌کنند و ما تقاضا میکنیم که برای این کار هم به فرمانداری‌های دیگر مراجعه کنند تا ساماندهی ما شکل بگیرد. از فردا نیز تدابیری اندیشیده شده تا ازدحام چندانی نداشته باشیم.

 

مجوز تردد چیست و شرایط دریافت آن

با توجه به اینکه در ایام کرونا تردد بین شهرهای مختلف به طور کامل ممنوع شده یا با محدودیت‌های زیادی همراه است، این احتمال وجود دارد که حتی کسانی که برای انجام کار ضروری نیاز به حضور در شهر دیگر دارند هم از حرکت بمانند. به همین منظور ستاد مقابله با کرونا شرایطی را فراهم کرده که افرادی که برای انجام امور ضروری نیاز به حرکت در شهرهای با محدودیت دارند، با دریافت مجوز تردد بین شهری بتوانند به صورت قانونی و بدون جریمه این کار را انجام دهند. شرایطی که برای دریافت مجوز در نظر گرفته شده عبارت است از:

▪️ مراجعه به وب سایت یا فرمانداری شهر محل سکونت و ثبت درخواست دریافت مجوز تردد

▪️ ارائه کارت ماشین و برگ سبز خودرو

▪️ ارائه اجازه نامه یا سند خانه برای اثبات محل سکونت

▪️ ارائه یکی از قبض‌های خدماتی مانند قبض آب، برق و…

▪️ ارائه مدارک پزشکی (در صورت نیاز به خدمات درمانی)

این مدارک را باید بین ساعت ۱۴ تا ۱۸ در وب سایت ثبت کرده یا به فرمانداری منطقه خودتان تحویل دهید. در صورتی که مدارک بررسی و تقاضای شما تأیید شد، پیامکی حاوی تأییدیه مجوز خروج برای شما ارسال خواهد شد.

با توجه به اینکه یک کد رهیگیری برای وضعیت شرایط اخذ مجوز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، از طریق آن می‌توانید وضعیتتان را از طریق وب سایت فرمانداری پیگیری کنید.

 

چه مواردی باعث عدم صدور مجوز تردد می‌شود؟

اغلب افرادی که موفق به دریافت مجوز تردد نمی‌شوند، تصور می‌کنند که واجد شرایط نبوده‌اند یا به هر دلیلی فرمانداری تصمیم گرفته که برای آن‌ها مجوز مربوطه را صادر نکند. حتی ممکن است این متقاضیان بازها به فرمانداری مراجعه کنند و باز هم متوجه علت عدم صدور مجوز تردد نشوند. در این بخش خودرو ۴۵ به شما دلایلی که می‌تواند موجب عدم صدور این مجوز یا پیشگیری از ورود شما به یک منطقه دیگر می‌شود را به شما نشان می‌دهد.

▪️ حتماً باید تصاویری که از مدارک خواسته‌شده می‌گیرید باکیفیت و خوانا باشند. اگر عکس تار و ناخوانا باشد، احتمال صدور مجوز برایتان کم می‌شود.

▪️ مدارک ارسالی حتما باید به نام متقاضی باشد.

▪️ حتماً دلیلی قانع‌کننده برای دریافت مجوز ارائه دهید و در صورت نیاز مدارک مربوطه برای علت تردد را همراه داشته باشید.

▪️ در صورتی که ممنوعیت تردد اجرا شده باشد، حتی با وجود داشتن مجوز تردد هم نمی‌توانید وارد منطقه دیگری شوید.

 

محدودیت‌های تردد کی به پایان می‌رسد؟

تا زمانی که کرونا بی‌رحمانه جولان می‌دهد و جان هم‌وطنانمان را می‌گیرد، محدودیت‌های تردد برای محافظت از جان افراد ادامه دارد. اگر مناطقی با وجود عدم تردد دیگر هم‌وطنان و رعایت نکات بهداشتی به وضعیت زرد یا آبی برسند، امکان رفت و آمد برای آن‌ها وجود دارد؛ اما همچنان اجازه تردد برای مناطقی که رنگ نارنجی، قرمز و حتی قرمز تیره دارند ممنوع است.

 

جریمه تردد بین شهری چقدر است؟

شاید نتوان عدد دقیقی برای جریمه تردد بین شهری بیان کرد اما به طور معمول و در محدودیت‌هایی که برای شهرهای قرمز اعلام می‌شد، این رقم جریمه چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان بود. البته نرخ دقیق و شیوه محاسبه آن، بسته به جدی بودن وضعیت کرونا در استان‌ها، تغییر می‌کند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که محدودیت تردد شبانه کماکان به قوت خود باقی است.

 

منبع: YJC/تجارت‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
Fn
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
سلام اکثر لوازمی از این نون که مربوط به وسایل رباطیک و الکترونیک هست در این سایت با بیست سی درصد از سایر سایتهای اینترنتی گرونتر هست چرا نظارت قیمت نداره این سایت هر کس هر قیمتی بذاره اشکالی نداره ؟
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
تردد بین شهری توسط بصورت خانوادگی با اتوبوس ،مینی بوس ،هواپیما ،قطار وکشتی که همه در یک فضای بسته با سقف وفضای کوتاه نزدیک وکنار هم می نشینندوشانس آلودگی بالاست امکان دارد ولی در یک خودرو که یک خانواده هستند واز منزلشان تا آپارتمان مقصدشان با هیچکس تماس نزدیک ندارندممنوع است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خودتان هم می دانید که این ممنوعیتها هیچ نقشی درکنترل کرونا ندارد وفقط برای اذیت وآزار مردم وکسب درآمد از طریق جریمه وسرکیسه کردن مردم وضع شده است.بردارید این منع ترددهای مسخره را.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
0
1
در و دکان برای سر کیسه کردن مردم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->