خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

ورود محموله جدید واکسن سینوفارم به کشور از یکشنبه

  • کد خبر: ۷۹۳۱۶
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
ورود محموله جدید واکسن سینوفارم به کشور از یکشنبه
دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر: برای پایان هفته محموله جدید واکسن نخواهیم داشت، اما از یکشنبه (۱۴ شهریور ۱۴۰۰) محموله‌های سینوفارم با بسته‌بندی جدید در راه است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد تنوع‌بخشی به واردات واکسن مورد نیاز کشور اظهار کرد: همانطور که از طریق سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر نیز اعلام شده است، علاوه بر واکسن سینوفارم، در حال رایزنی برای واردات ۴ گونه دیگر واکسن شامل اسپوتنیک، آسترازنکا، جانسون اند جانسون هلند و کنسینو بایولوژیکس چین از کشور‌های تولید کننده هستیم.

وی ادامه داد:، اما مذاکرات هنوز به مرحله نهایی نرسیده است که قابل اعلام کردن باشد. چراکه همچنان در حال رایزنی هستیم و همچنان خبری از نهایی شدن توافقات نیست.

وی گفت: اگرچه افزایش تنوع بخشی به واردات به جهت افزایش واردات واکسن مورد نیاز در کشور است، اما از سوی دیگر باید این موضوع را مد نظر داشت که صرف مذاکره و توافق کافی نیست. چراکه باید تضمین‌های لازم را نیز بتوانیم از کشور واردکننده دریافت کنیم و هماهنگی‌های لازم و تامین به موقع واکسن از سوی آن‌ها نیز به طور مستمر باید اتفاق بیفتند.

وی در مورد محموله جدید واکسن برای پایان هفته گفت: در هفته جاری محموله جدیدی نخواهیم داشت، اما برای تامین ۲۰ میلیون دوز واکسنی که هلال احمر تعهد کرده است طی یک ماه وارد کند، از یکشنبه آینده محموله‌های جدید واکسن سینوفارم با حجم بالا در راه است.

وی ادامه داد: در محموله جدید که ۵ برابر ظرفیت محموله‌های قبلی است نوع بسته بندی احتمال دارد متفاوت باشد. به طوری که ویال‌ها دارای ۵ دوز واکسن ویژه واکسیناسیون ۵ نفر باشند. سابق بر این، ویال‌ها محتوی یک یا ۲ دوز بودند که در قالب محموله‌های ۵۰۰ هزار ویال و بیشتر وارد کشور می‌شدند.

وی در پاسخ به این سوال که واکسن‌های های سینوفارم وارداتی از چه نوعی خواهد بود، گفت: همان طور که سازمان غذا و دارو اعلام کرد، تفاوتی در این نوع واکسن‌ها وجود ندارد و همه واکسن‌های وارداتی مورد تایید هستند و شهروندان هر نوع واکسن در دسترس را برای کنترل شیوع بیماری دریافت کنند.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->