جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند دائمی شدن قرارداد شاغلین دارای کار مستمر بالای پنج سال در لایحه پیشنهادی دولت | نمایندگان کارگران مخالف واگذاری تعیین مزد به مجلس هستند قاتلی که  با ۱۰میلیارد تومان رضایت گرفته بود، دستگیر شد در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به کدام سرطان بیشتر شده است؟ بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت مشهد بازگشایی و آماده خدمت رسانی شد ایرانی‌ها سوءتغذیه ندارند، اما ۵۰ درصد حقوق‌شان را خوراکی می‌خرند | چرا لبنیات در شاخص کاهش مصرف محاسبه نمی‌شود؟ چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می‌شود؟ این آجیل، دیابت را کنترل، کم‌خونی را درمان و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند ضرر‌های حمام طولانی | زمان استاندارد زیر دوش ماندن چقدر است؟ تداوم بارش باران در برخی استان‌ها تا اوایل هفته آینده (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باور‌های اشتباه مردم درباره آبلیمو‌های سنتی تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
سرخط خبرها

اولین موارد ابتلا به سویه «مو» ویروس کرونا در ژاپن تائید شد

  • کد خبر: ۷۹۴۰۲
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
اولین موارد ابتلا به سویه «مو» ویروس کرونا در ژاپن تائید شد
 ژاپن، شناسایی اولین موارد ابتلا به سویه "مو" از ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد و این سویه اخیرا از سوی سازمان جهانی بهداشت جزو سویه‌های قابل توجه و تحت نظر طبقه بندی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر بهداشت ژاپن می‌گوید: دو مسافری که تست کرونایشان در ایستگاه‌های قرنطینه دو فرودگاه مثبت شده بود به سویه "مو" مبتلا بوده اند.

پیش از این نیز این سویه در آمریکای جنوبی و اروپا شناسایی شده بود.

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه سویه مو را به فهرست سویه‌های قابل توجه خود اضافه کرد.

بنابر گزارش روزنامه ژاپن تایمز، مقامات وزارت بهداشت ژاپن ترکیب ژنتیکی نمونه‌های جمع آوری شده قبلی را مطالعه کرده و دریافتند یک زن حدودا ۴۰ ساله که از امارات متحده در اواخر ماه ژوئن وارد فرودگاه ناریتا شد و نیز یک زن حدودا ۵۰ ساله که در اوایل ماه ژوئیه از بریتانیا وارد فرودگاه هاندا شده بود، مبتلا به سویه مو بوده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید این سویه جدید از ویروس کرونا که "مو" نامگذاری شده و آن را زیر نظر دارد، دارای جهش‌هایی است که می‌تواند این ویروس را در برابر واکسن‌های موجود مقاومتر کند.

به گفته مسولان سازمان جهانی بهداشت، شیوع این سویه در کشور‌های کلمبیا و اکوادور شتاب گرفته است.

سویه مو نخستین بار در کلمبیا شناسایی شد، اما حالا در ۳۹ کشور موارد ابتلا به آن مشاهده شده است.

در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت بر این باور است که چهار سویه نگران کننده از ویروس کرونا از جمله انواع آلفا در ۱۹۳ کشور و دلتا در ۱۷۰ کشور جهان وجود دارد و پنج سویه جهش‌یافته دیگر از جمله "مو" باید تحت نظارت قرار بگیرند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->