۱۵ درصد مشهدی‌ها، مالک اراضی قولنامه‌ای هستند| لایحه تشویق تفکیک اراضی در دستور کار شهرداری خلیل موحد جانشین هاشم دائمی در شورای شهر مشهد شد سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، نمونه ای از یک سازمان موفق است افتخارات طلایی هادی رضایی، دارنده نشان مشهدالرضا(ع) | از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد
سرخط خبرها

پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۹۵۲۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.


خلیل‌ا... کاظمی دراین‌باره افزود: در بازدیدی که رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۲، ۳ و ۴ قطارشهری داشتند، از نزدیک در جریان روند ساخت این خطوط قرار گرفتند.


وی با بیان اینکه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۳ گزارشی از وضعیت ساخت این خط ارائه شد، اظهار کرد: خط ۳ قطارشهری به‌طول ۵/۲۸ کیلومتر حدفاصل الهیه تا شهرک ابوذر درحال اجراست که تاکنون دستگاه حفار ۱۷ کیلومتر تونل خط ۳ را به‌صورت مکانیزه اجرا کرده است.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: از اولویت‌های ما بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری حدفاصل میدان‌شهدا، حرم‌مطهر تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) است که رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر نیز بر این نکته تأکید دارند که این بخش مهم در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.


کاظمی ادامه داد: ساخت و بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری به مبلغی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شورای شهر بر حمایت همه‌جانبه در تأمین منابع مالی مورد نیاز از طریق انتشار اوراق مشارکت، وام و سایر منابع تأکید دارد و از آن حمایت می‌کند.


وی افزود: همچنین یکی‌دیگر از مواردی که در این بازدید مورد توجه رئیس و اعضای شورا قرار گرفت، پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری بود.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ کیلومتر از تونل خط ۳ حفاری شده است، گفت: حفاری در جبهه شرقی که اکنون به‌صورت مکانیزه درحال انجام است، تا انتهای سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید؛ بنابراین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ دستگاه حفار به امامت منتقل و ادامه حفاری تونل خط ۳ در جبهه غربی به‌صورت مکانیزه انجام شود.

اگر منابع مالی تأمین شود، گام نخست خط ۴ بعد از سال ۱۴۰۳ آماده ساخت است

همچنین مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با اشاره به بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۴ قطارشهری افزود: در این بازدید گزارشی از روند اقدامات انجام‌شده برای ساخت خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر حدفاصل مهرمادر واقع در خواجه‌ربیع تا شهرک شهید رجایی ارائه شد.


کیانوش کیامرز اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد با تأمین منابع موردنیاز حفاری تونل خط ۴ تا پایان این دوره از مدیریت شهری به پایان برسد و در صورت تأمین اعتبار ساخت گام نخست این خط نیز از سال ۱۴۰۳ به بعد آغاز شود.


وی با بیان اینکه حفاری تونل خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر به اعتباری حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: همچنین اعضای شورای شهر بر این موضوع تأکید داشتند که بهره‌برداری از گام نخست خط ۴ قطارشهری مشهد حدفاصل میدان امام‌حسین (ع) تا حرم‌مطهر نیز در اولویت قرار داده شود؛ این پروژه بیش از ۵ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


کیامرز با اشاره به تأکید نمایندگان مردم مشهد در پارلمان مبنی بر اولویت‌دادن تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه سلامت و تأمین تجهیزات دپوی خط ۲ در صورت تأمین مالی، گفت: اکنون به‌غیر از ایستگاه سلامت، عملیات اجرایی دسترسی دوم ایستگاه الندشت خط ۲ قطارشهری مشهد نیز درحال انجام است که تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->