جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

افزایش ۴۰درصدی قیمت برخی میوه‌ها طی ۱۰روز گذشته

  • کد خبر: ۷۹۶۰۲
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
افزایش ۴۰درصدی قیمت برخی میوه‌ها طی ۱۰روز گذشته
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد گفت: خشک‌سالی دلیل اصلی افزایش قیمت و کمبود میوه در تابستان امسال است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، قیمت میوه در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در برخی محصولات افزایش چندبرابری داشته است. خشک‌سالی و به‌دنبال آن آبیاری‌نشدن و کشت‌نشدن محصول به‌اندازه نیاز بازار دلیل اصلی این افزایش قیمت بوده است. در کنار موضوع خشک‌سالی افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و دستمزد هم در افزایش قیمت امسال تأثیرگذار بوده است.

حسین مصدق، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد، با تأکید بر اینکه خشک‌سالی و کم‌آبی دلیل اصلی کمبود میوه و افزایش قیمت آن در تابستان امسال است، یادآور شد: از یک هفته گذشته تا امروز قیمت برخی میوه‌ها به‌دلیل افزایش تقاضا و نبود عرضه به‌اندازه کافی افزایش یافته است. همچنین به‌دلیل خشک‌سالی، میوه‌های امسال کیفیت مطلوبی هم ندارند.

به‌گفته مصدق، قیمت هویج که در چند هفته گذشته زیاد بود، از تب‌وتاب افتاده است و اکنون هر کیلو هویج‌فرنگی در عمده‌فروشی کیلویی ۱۵هزار تومان است که در هفته‌های گذشته تا ۳۰هزار تومان در عمده‌فروشی هم عرضه می‌شد.

وی درباره قیمت برخی محصولات پرطرف‌دار در بازار عمده‌فروشی میوه و تره‌بار مشهد گفت: قیمت گلابی این روزها در کنار بعضی محصولات افزایش یافته که دلیل آن تنوع انواع گلابی موجود است که از کیلویی ۲۰هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴۰هزار تومان در عمده‌فروشی عرضه می‌شود. هلو هم از کیلویی ۱۸هزار تا ۳۵هزار تومان فروخته می‌شود. سیب از کیلویی ۷۰۰۰ تا ۲۰هزار تومان است و موز از کیلویی ۱۸هزار تا ۲۷هزار تومان در عمده‌فروشی عرضه می‌شود. طالبی نیز از کیلویی ۸۰۰۰ تا ۱۲هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مشهد اضافه کرد: متأسفانه هندوانه در چند روز گذشته گران شده و حدود ۴۰درصد افزایش قیمت داشته است. هندوانه‌ای که در چند روز گذشته کیلویی ۵۰۰۰هزار بود، اکنون در بازار کیلویی ۷۵۰۰تومان است. اکنون نیز هندوانه از کیلویی ۵ تا ۸هزار تومان عرضه می‌شود. خربزه و طالبی به‌دلیل حساسیت‌زابودن در دوران کرونا کمتر استفاده می‌شوند، اما هندوانه بیشتر مصرف می‌شود که عرضه آن تحت‌تأثیر خشک‌سالی و کاهش کشت آن قرار گرفته و قیمتش افزایش یافته است. شلیل هم حدود ۳۰درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت انبه کاسته شده است و اکنون در بازار کیلویی ۳۰هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت لیموترش هم تغییر نکرده است. قیمت خربزه هم در ۱۰روز گذشته افزایش یافته است و‌ اکنون به کیلویی ۱۰ تا ۱۱هزار تومان رسیده است. قیمت موز نیز بی‌تغییر بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->